Wat was jouw crashschade?

1.5 jaar geleden mijn titan x50 nitro gecrasht toen de tail aansturing los kwam
shade : alles

alle servo's gesneuveld
gyro kapot
canopy kapot
blades kapot
regulator kapot
lipo kapot
frame kapot
motor kapot
uitlaat kapot
de as stond 90 graden gebogen en een deel van de kop was verdwenen.
het landings gestel en de onderkant van het frame is noot terug gevonden.
echt ALLES ALLES ALLES ALLES. was stuk

ook 1.5 jaar geleden.
t-rex 700 e

schade
blades kapot
linker kant frame kapot
torque tube stuk
en staart
viel al bij al goed mee

1.2 maand geleden.

rave 90

enkel skids en blades kapot


3 jaar geleden.
mini titan op het dak van de buren gecrasht
blades stuk
skids stuk
batterij stuk
 
@jaspernys:

ik hoop ik heb jou naam goed zo,

man man , ook balen, !!

soms denk je, 'n klein fout,
zo als heksturing kwijt,
maar dan gaat alles mis,

ik kon mijn heli nog bijna 2 minuten in de lucht houden, afhankelijk hoe veel pitch ik gaaf,
en afhankelijk hoe de heksturing vast of los was,
draaide de heli links om of rechts om,
tot hij eindelijk direct op mij af kwam,
noodlanding (wel op zijn skids zonder kapotte bladen) vier meter voor mij,
met de nose naar mij toe kijkend ...


ik hoop je krijgt alles weer "geregeld"
en ik hope dat je weer met plezier vliegt,

ik doe het wel !!

Groet
Heli-Uwe
 
oef Uwe, 4 meter is niet veel! Hartslag gemeten???

voor mij was het grootste probleem
de teleurstelling,
nadat de heli eindelijk super gevlogen is,

ja en , zo koord voor je ... heb ik hem na beneden gedaan,
misschien zou anders de schade iets kleiner geweest zijn,
ppphhhh of groter ...

...en jou lijst is iets kleiner geworden ! @pizmo75: ?

dat kleinere spul dan toch niet meer?
... voor mij en mijn helis super zou ik zeggen

trouwens, heb net reviews over de Dominator gelezen
en youtube gezien, leuk leuk leuk, maar te gevaarlijk voor mij.

ik blijf dan toch liefer
bij mijn klassen tussen 600 en 800 met een 500er trainer

Groet
Uwe
 
Klopt, mijn lijstje is kleiner geworden. Ik ben nu een 550 pro dfc aan het bouwen voor een vriend. Erg mooi ding, ben bang dat ik die ook wil... ;) Ik koop wat, bouw wat, vlieg wat en verkoop weer wat! Voor mij zijn de grote heli's toch het leukst, maar een 550 erbij is wel erg handig voor het oefenen van nieuwe dingen!
 
:offtopic:
een 550 is vlg. mij echt leuk,
realistischer dan een 500er,
als je voor de 700er oefent,
onderdelen bij een crash voor een 700er zijn dan ook veel durder
:ontopic:

Groet, Uwe
 
Inmiddels mijn eerste vlucht met de v120d02s gehad en helaas was deze van korte duur :(

Was net goed en wel aan het hoveren toen ik het mis zag gaan, kop/1 van de bladen begint te slingeren en nog voor het k#$t woord in me op komt smakt de heli zich linksaf op de grond. TH was al te laat.

Schade viel me nog mee, beide bladegrips naar z'n grootje en dat heeft denk Ik de rest van de heli gered.

Totale schade:

- main blades
- main blade grips
- kop (ball link guide)
- canopy pin
- 1 rotor ball link foetsie

Kosten circa 17,- (hier ik in nl besteld zodat ik snel weer vooruit kan)

Het onderdeel waar de canopy pin op zit heb ik nog niet kunnen vinden (ook niet bij banggood).

De ontbrekende ball link een het feit dat de ball link guide aan 1 kant afgebroken is doet me vermoeden dat daar iets mis mee gegaan is.

Al met al geen fijne eerste vlucht dus :(
 
Laatst bewerkt:
balen @floriske.nl:, ja, en voor de eerste vlucht,

(trouwens nog een keer mijn regels, of beter een van:
crash is meest binnen de eersten 3, 4 of 5 minuten van de dag,
of dan na meer dan 30, 40 minuten of zo iets)

heb je ook de assen gekeken (main-shaft en feathering-shaft)

suc6 met reparatie

Groet
Uwe
 
Mooie vliegdag mensen :-) Wel wat schade ha ha.

- HK mini, pootje kwijt na een crashlanding....ander 3 vond ik wel terug hier op het weiland, maar ja ik had 2 framepjes van 9 $ dus 4 reserve pootjes.
- Master CP, na een looping was ie opeens een linkje kwijt op de swash....ik kon hem nog wel op de pootjes landen en alleen een linkje kwijt en de tail vin ( was al gelijmd) eraf.
- F450 >> mijn 1e echte verre FPV avontuur ha ha. Ik was zo'n 800 m weg boven een weiland toen mijn beeld wegviel......de kabel in de zender was eruit getrild zag ik later. Ik zag 3 weilanden verder na failsafe de quad netjes landen maar toen sprong hij weer een meter of 2 omhoog. Heel vreemd want de Naza antenne lag eraf terwijl de Quad netjes op zijn pootjes stond en blijkbaar was de kompas onder de quad terecht gekomen en zit er een kleine gaatje/scheurtje in de bovenste toplaag. Daarna weer even getest en de kompas/GPS werkt nog prima gelukkig. De sloot over om bij het weiland te komen was ook wel spannend want de biels die erover heen ligt is aardig rot.

Maar al met al een mooie dag om te vliegen en veel lol gehad :D
 
Pff twee maal een motor cutoff gehad met mijn 700 vandaag. Denk dat ik mijn esc te heet liet worden door een te hoog toerental in governor mode van de castle ice 2. Esc voelde echt heet aan. Twee actual autorotaties verder zonder schade;) Hopelijk was dat de reden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het was idd een mooie vliegdag,

@Schiksie: maar weer aan een regendag knutselen,
schade is blijkbaar niet te hoog, gelukkig,

weet je, ik neem meest, ha ha niet altijd, alleen 1 heli mee,
mijn concentratie ligt dan op deze ene heli,
en ik kan niet schade aan verschillende heli's krijgen


@pizmo:
ik heb het ook gehad met de 700er,
raar gedoe is het met de ESC,
maar bij mij was het destijds soft-start, denk ik ?!?
gelukkig geen schade, maar wil toch weten wat dat is,
bij mij waren het die pootjes,
maar voor het zelfde geld gaat maar een setje bladen ook mee ..

Groet
Uwe
 
@schiksie: De schade bakt dus al met al mee begrijp ik? Als je in dat geval toch een mooie vliegdag hebt gehad (en niet als mij slechts 30 sec. ;-)) is het nog te overzien inderdaad. Alhoewel het altijd balen is natuurlijk.

@pizmo: pff, dat is natuurlijk niet de manier om autorotaties te oefenen. Mooi dat je er geen schade aan over gehouden hebt!

@uwe: feathering shaft en main shaft zijn nog goed gelukkig.
 
Gisteren niet ongeschonden van het veld af gekomen. <br />
Goede klap gemaakt. Een stuurfout op 2,5m wordt snel afgestraft. <br />
usajyqy7.jpg
yjy4ana7.jpg
nurymeta.jpg
<br />
Schade:<br />
Linker frame<br />
Main gear <br />
Main as<br />
Tailboom<br />
Featering <br />
Bladen<br />
Skids <br />
Bodemplaat <br />
<br />
Elektronica lijkt nog goed. Niet meer aangehad. Servos voelen goed aan. Hopen dat deze niet kapot zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag prachtige vliegdag ook hier in de Ardennen met m'n vliegmaat. Een hele dag gevlogen een zonder schade op één boutje na!
Bij het opspinnen van een HK450 (ons test en werkpaard) ging het ineens FLOP! ( klonk echt zo!) vlogen de bladen weg! 1 boutje dat de bladhouder op de spindel houdt, gewoon afgebroken. Ik dacht eerst " niet ge-locktight, maar nee. Gewoon gebroken. Gelukkig geen schade en geen gewonden. Dan toch maar verder gevlogen met de immer betrouwbare Atom!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top