Wat was jouw crashschade?

Mijn Trex 550 was vandaag weer eens aan de beurt. Oorzaak was gelukkig ik zelf (orientatie fout). Mijn vader heeft alles geflimd, video spreekt dus voor zich.
Schade valt erg mee, Alleen tail gears en slider
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oei.. jammer,

het lijkt wel crashweek hier op 't forum.
komt zeker door 't mooie weer in onze bol ;) ..

Nou hopelijk valt de schade mee, succes.
 
Mijn 600 is in opbouw en toch ook schade dit weekend.
Een pack overleden. En de prachtige canopy van de logo 700
Gescheurd....
 
Misschien verkeerde topic maar heeft ook met crash te maken.
Heb de nieuwe feathering shaft voor me liggen
Met ringetjes en lagers enz.
Lager en de 2 zijkantjes waar is er n duidelijke beschrijving.
Handleiding kom ik niet helemaal uit.
 
Wat je daar neerzet, is niet echt duidelijk..

Ik vermoed dat je wilt weten wat de binnenste en wat de buitenste schaal is van het druklager?
Degene met de kleinste gatdiameter is de buitenste.
Goed meten..
 
Idd niet duidelijk.
Druklager heeft verschillende kanten
De schalen staat wel op in en out maar het lager
Weet ik nu niet hoe ik moet plaatsen
 
De open kant is de kant van de hoofd as.
Anders word het vet er uit geslingerd.

Ik weet niet beter dan dat je beter de open kant naar buiten doet. Niet vanwege het vet, maar omdat die plaatstalen "kooi" op die manier de centrifugaalkracht beter kan weerstaan (met de open kant naar binnen is het de buigkracht die de kooi op zijn plek houdt, met de open kant naar buiten, is het omdat de kogels niet door de gaten passen.... dat laatste is "sterker"....).

Een goed vet (zoals Vario Titanfett) blijft wel op zijn plek zitten, ongeacht welke kant naar binnen wijst.

Groet, Bert
 
Dan heb ik het verkeerd aangeleerd gekregen en fladderd er intussen een heli of 8 rond waarin ze verkeerd zitten.

Ik heb tot hiertoe nog geen nadelig effect ondervonden maar dan zal ik ze in de toekomst anders monteren.
 
hebben we het over hetzelfde?

we hadden het toch over een druklager? oftewel zo'n ding bestaande uit 3 delen, niet gesloten, met een binnenring, losse kogels in een retainer en een buitenring?

uit Brutus zijn verhaal krijg ik het idee dat we het over "normale" lagers hebben?
 
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit was die van mijn weekend.
Oefenen van funnels eerst linksom hierna rechts om, zo enthousiast aan het oefenen dat ik op een gegeven moment nog maar een 1.5 meter boven de grond bezig was kleine windvlaag en klets heli op de grond.

Schade main blades , div.gears , 2 servo's , dfc swashplate

Toch besloten om hierna nog door te vliegen gezien ik mijn warp 360 ook bij me had en bij de laatste accu , knal weer 1 op de grond.
Tijdens een rainbow pinion los geschoten van de as.

Schade main blades, tail blades, tail fin, en canopie mounts.
 
hebben we het over hetzelfde?

we hadden het toch over een druklager? oftewel zo'n ding bestaande uit 3 delen, niet gesloten, met een binnenring, losse kogels in een retainer en een buitenring?

uit Brutus zijn verhaal krijg ik het idee dat we het over "normale" lagers hebben?

Ja hoor, we hebben het hardstikke over hetzelfde.... Tenminste, ik heb het over zo'n 3 delig lager, waarvan het middelste deel een gestanst metalen plaatje is met een ring van gaatjes waarin in ieder gat een kogeltje ligt, wat op zijn plek gehouden wordt doordat dat plaatje er min of meer als een bierdopje omheen gevouwen is (alleen dan van twee kanten)....

Dan heb ik het verkeerd aangeleerd gekregen en fladderd er intussen een heli of 8 rond waarin ze verkeerd zitten.

Ik heb tot hiertoe nog geen nadelig effect ondervonden maar dan zal ik ze in de toekomst anders monteren.

Ik denk niet dat je je daar heel erg zorgen over hoeft te maken, ik verwacht niet dat de centrifugaalkracht daar ter plaatse dusdanig groot is dat die lagers bij bosjes zullen falen, want die kracht zal grammen bedragen, geen kilo's. Ik monteer ze echter andersom, en breng het vet sowiso niet in die binnenring aan, want daar doet het geen werk, omdat de bladhouders oscillerende bewegingen maken, geen roterende. En als die retainer niet als "vetbakje" hoeft te dienen, blijft alleen de ándere (en in mijn ogen) "enig juiste" manier over

Ik smeer altijd een dun randje vet in de twee groeven waar de kogels in lopen, omdat dáár smering nodig is, niet in de retainer, want die houd alleen maar de kogels op de juiste onderlinge afstand....

Groet, Bert
 
..het is toch wat gebeurt tijdens mijn vakantie,
allen suc6 met repareren,

en toch was het lekker vliegen , ook voor mij (ondanks de 2 crashes aan een dag)

@Msspeed: dus je bent niet de enige, die 2 helis crashd aan een dag,
da gaat het over meer dan een half jaar met rond 40 vlieguren goed,
en dan 2 crashes aan een dag, rar toch ... ??

Donderdag kan ik beginnen,
da zullen mijn onderdelen binnen zijn,
incl. upgrade van een 250er T Rex !

Groet
Uwe
 
Back
Top