Wat was jouw crashschade?

Teveel hooi op je vork genomen Pizmo??

1 ding scheelt je heb nog een 700 in de stal staan zie ik in je onderschrift....

Maar het blijft zuur....eerst nogmaar eens op hoogte blijven oefenen en een stapje terug doen met je grenzen verleggen??

S6 met opbouwen

Jeroen

Teveel hooi op je vork genomen Pizmo??

1 ding scheelt je heb nog een 700 in de stal staan zie ik in je onderschrift....

Maar het blijft zuur....eerst nogmaar eens op hoogte blijven oefenen en een stapje terug doen met je grenzen verleggen??

S6 met opbouwen

Jeroen

Die 700 staat net tekoop :)

Wou @pizmo75: echt zuur,

maar ik heb het ook gevoeld,
met die ultra snellen 500er 's moet je echt opletten,
wat Jeroen schreef "grenzen verleggen"
heb ik ook gedaan, kost me te veel !!

en de 700er verkopen, je gaat toch niet het handdoek in de ring koien ?

ik hoop niet,
suc6 @pizmo75: met verwerken van de schade, en, naja is maar zo ..

groetjes van Uwe

De 700 is niet gecrashed gelukkig. De reden dat ik hem verkoop is omdat ik eigenlijk weer een andere wil. Welke weet ik nog niet precies. Misschien een goblin 700 of een trex 800... Plus een kleinere voor te oefenen. Ik ga zeker niet stoppen met de hobby!! No way!

- now Free

Laatst bewerkt door een moderator:
De reden van de 500 crash was dat ik iets te ver en laag inverted vloog en toen een stuurfoutje maakte...

De 550: autorotatie, maar de bailout functie werkte niet. Net een nieuwe zender en helaas deze niet goed gechecked. Hij kwam dus op ca 5 meter hoogte in de soft spin up wat ik niet verwachtte... Zakte net iets te ver en hard door... Schade viel mee, net iets meer dan 100 euro. Helemaal weer gefixed plus nieuwe align 550 bladen erop, het nieuwe design. Vloog beter dan met de standaard 520s. Twee vluchten mee gemaakt en toen verkocht. Hij blij, ik blij, want ik kan weer op zoek gaan naar een nieuwe :) met meer vermogen!

Ik vind twee, max 3 heli's voldoende, dus ik verkoop graag eerst voordat ik een nieuwe bestel.

- now Free

Even afkloppen... Maar gelukkig was ik al een tijd niet gecrashed. Die 550 had ik een paar maanden, dit was de eerste. Maar die 500 blijft wel een crashmachine! Dus denk dat ie maar moet gaan!

- now Free

Hoi @pizmo75:

gelukkig vlieg je verder, ik dacht het al,
dat je een ander heli wil kopen,

en ja, niet meer heli's dan nodig ...

ik heb 2 elektro, 2 nitro en 2 benzine heli's,
van elke soort een kleinere en een grotere,
als ik inkort, dan blijft max. 1 elektro over voor oefening.

en als ik elektro zou vliegen,
denk ik aan een Logo 800, gaaf apparaatje.

suc6 met zoeken, het woord zeker een mooie,
en Align vind ik persoonlijk ook super kwaliteit !!! voor een normale portemonnee

groetjes, Uwe

Hoi pizmo

Wat is er precies gebeurd.
De autorotatie ging niet goed en dan zou bailout hem direct
Op gang brengen normaal gesproken ??

..misschien ook wat mij gebeurde,
dat die in N-mode (geen idle dus)
met de stik naar beneden op softstart schakelde ..

dat was bij mijn crash, en mijn idee van ..

groetjes van Uwe

Als je normaal thr hold gebruikt tijdens de vlucht en je zet hem weer aan, dan zou de esc in de snelle spinup mode moeten komen. Dus vlieg je snel weer weg. Echter hij kwam in de soft spinup. Ligt aan mijn zender, weet alleen nog niet waar ik dat moet vinden..

- now Free

Dat is bij mij ook,
ik weet alleen niet wat je in de zender moet veranderen?
Ik hoor het graag, als je een oplossing gevonden hebt.

Suc6, Uwe

Die autorotation-bailout is toch juist een functie van de esc en/of fbl gyro? Ik ken dat in ieder geval van de castle-creations esc en msh brain die zo'n optie hebben.

Waar ik zelf wel wat mee heb geëxperimenteerd is een lage headspeed in normal. Je kan dan van idle1 of 2 naar normal gaan, een autorotatie oefenen en omdat de motor dan langzamer kan draaien dan de rotor blijft die in vrijloop. Bovendien pakt de motor het dan ook weer op wanneer de headspeed lager wordt dan je hebt ingesteld (denk aan op de fiets langzamer gaan trappen, komt ie in de vrijloop en moet je op een gegeven moment weer moeite gaan doen).
Een zelfde principe zoals je een brandstofmotor stationair zou laten draaien ipv geheel uit te zetten bij een autorotatie.

Andere mogelijkheden, zo las ik op hf:
-Als je zender een trottle-trim heeft kan je misschien die van de hold iets hoger zetten om het zelfde te bereiken.
-Oefen autorotaties met een trottle curve als 20 - 20 - 20 - 80 - 80. Zodat onder mid-stick de motor langzaam draait en mocht het mis gaan, pitch-up. / lijkt me best een goed idee, geen schakelaars, maar vergeet idle-up niet voor je inverted gaat vliegen ;)

Ga je dan weer naar idle-up dan is er vanuit de esc gewoonlijk geen softstart omdat de throttle niet 0 is geweest. Met een (fbl) governor kan je dan misschien nog een korte vertraging instellen zodat ie over een tijd van bv 1 sec weer optoert ipv in een fractie daarvan. Dat vind ik sowieso wel prettig bij het wisselen van rpm zodat er even een verloop is.

Een mogelijk probleem lijkt me 'hotstarts' vanwege die bailout. Stel je vergist je of er gaat iets mis dan toert die heli in zeer korte tijd weer op wanneer je dat niet wilt. Als je er goed mee omgaat kan het prima werken maar ik zie dat niet zo zitten en heb daarom liever vanaf 0% altijd die softstart :)

niet perse...

ligt volledig aan de regelaar.
Sommige regelaars werken met een tijd waarin 0 gas word gezien. Dus as = 0 voor 5 sec = soft start aan

Sommige regelaars moet je in de throttle hold een paar % gas houden, zodat de bail out actief blijft.

Maar er zijn een paar manieren om de soft start weg te houden, de handleiding moet duidelijkheid bieden..

edit: iemand was me al voor :mrgreen:

Die hot start is met hedendaagse motoren een goede tandwielstripper...

dus ook voor @pizmo75:
bij oefenen van autos met throttle hold
de throttle hold niet op 0 stellen

hmm, volgens mij staat dat ook in de handleiding van Blade:
throttle hold = 10

groetjes van Uwe

Bij de Vbar governor is alles onder de 50% is throttle hold met bail out. Alles onder de 5% is throttle hold met softstart.

Back