Die autorotation-bailout is toch juist een functie van de esc en/of fbl gyro? Ik ken dat in ieder geval van de castle-creations esc en msh brain die zo'n optie hebben.
Waar ik zelf wel wat mee heb geëxperimenteerd is een lage headspeed in normal. Je kan dan van idle1 of 2 naar normal gaan, een autorotatie oefenen en omdat de motor dan langzamer kan draaien dan de rotor blijft die in vrijloop. Bovendien pakt de motor het dan ook weer op wanneer de headspeed lager wordt dan je hebt ingesteld (denk aan op de fiets langzamer gaan trappen, komt ie in de vrijloop en moet je op een gegeven moment weer moeite gaan doen).
Een zelfde principe zoals je een brandstofmotor stationair zou laten draaien ipv geheel uit te zetten bij een autorotatie.
Andere mogelijkheden, zo las ik op hf:
-Als je zender een trottle-trim heeft kan je misschien die van de hold iets hoger zetten om het zelfde te bereiken.
-Oefen autorotaties met een trottle curve als 20 - 20 - 20 - 80 - 80. Zodat onder mid-stick de motor langzaam draait en mocht het mis gaan, pitch-up. / lijkt me best een goed idee, geen schakelaars, maar vergeet idle-up niet voor je inverted gaat vliegen
Ga je dan weer naar idle-up dan is er vanuit de esc gewoonlijk geen softstart omdat de throttle niet 0 is geweest. Met een (fbl) governor kan je dan misschien nog een korte vertraging instellen zodat ie over een tijd van bv 1 sec weer optoert ipv in een fractie daarvan. Dat vind ik sowieso wel prettig bij het wisselen van rpm zodat er even een verloop is.
Een mogelijk probleem lijkt me 'hotstarts' vanwege die bailout. Stel je vergist je of er gaat iets mis dan toert die heli in zeer korte tijd weer op wanneer je dat niet wilt. Als je er goed mee omgaat kan het prima werken maar ik zie dat niet zo zitten en heb daarom liever vanaf 0% altijd die softstart