Wat voor verf voor elapor ( multiplex)

Gewone verf

Hier zijn al meerdere draadjes over geweest. Je hebt het over het verven van schuim. De ene soort is béter bestand tegen agressieve oplosmiddelen als de andere.

Ergo, géén agressieve oplosmiddelen gebruiken ;-)
En met agressieve oplosmiddelen bedoel ik b.v. thinner en soortgelijke middelen.
Terpentine en wasbenzine zijn bijvoorbeeld niet agressief voor schuim.

Dat betekent dat je hiervoor zowel gewone terpentinegedragen verven (Alkydverf) als watergedragen verven (Acrylverf) moet kunnen gebruiken. Alleen niet verdunnen met thinner! Dan terpentine of wasbenzine gebruiken (of water voor de acrylverf).

(en natuurlijk altijd eerst ff testen ;-)

Depron verven
Schuim verven
Welke verf voor een vliegtuig van FMS

Laatst bewerkt:
Hier zijn al meerdere draadjes over geweest. Je hebt het over het verven van schuim. De ene soort is béter bestand tegen agressieve oplosmiddelen als de andere.

Ergo, géén agressieve oplosmiddelen gebruiken ;-)
En met agressieve oplosmiddelen bedoel ik b.v. thinner en soortgelijke middelen.
Terpentine en wasbenzine zijn bijvoorbeeld niet agressief.

Dat betekent dat je hiervoor zowel gewone terpentinegedragen verven (Alkydverf) als watergedragen verven (Acrylverf) moet kunnen gebruiken. Alleen niet verdunnen met thinner! Dan terpentine of wasbenzine gebruiken (of water voor de acrylverf).

(en natuurlijk altijd eerst ff testen ;-)
N
Depron verven
Schuim verven
Welke verf voor een vliegtuig van FMS
Hoi,
Ik heb een klein tekstje gedaan met de spuit verf van de action,en moet zeggen gaat prima.
Maar om het nog mooier te laten verlopen ga ik toch eerst de primer van multiplex er op doen omdat het dan waarschijnlijk nog beter hecht.
Busje kost €2,09 dus dat is echt goedkoop!!

Ik heb die spuitbussen ook gebruikt. De verf is op Acrylbasis (watergedragen dus) alleen zit er als drijfgas een oplosmiddel in dat wél agressief is ("Dampen kunnen slaperigheid en duizeligheid veroorzaken"). Ik heb me laten vertellen dat het Tolueen is.

Ik heb de lak uit die spuitbus zowel op een Depron kistje als op een zwevertje (Arcus) gebruikt. Bij de Arcus geen probleem, die schuimsoort kon daar dus tegen. Op het Depron vrat de lak direct in. Als ik de spuitbus vanaf een wat grotere afstand gebruikte ging het wel (het agressieve spul verdampte dan grotendeels vóórdat het op het Depron kwam)

Ook hierbij blijkt weer dat het niet zozeer om de lak gaat (watergedragen of terpentinegedragen), maar om het oplosmiddel dat er bij wordt gebruikt. Terpentinegedragen lak (Alkydlak) kan volkomen veilig op schuim (Depron) gebruikt worden, zolang het oplosmiddel niet aggresief is. Dus hierbij géén thinner, maar terpentine of wasbenzine gebruiken.

Back