Wat is volgens jouw het fijnste nitro-motor merk?

Wat is jouw favoriete nitro motor


  • Total voters
    85
Omdat het topmodel van merk A niet altijd beter is dan het budget model van merk B en niet iedereen naar de beste prijs/kwaliteit kijkt. Anders reden we allemaal wel met een Dacia en liepen we rond met een goedkope android phone ofzo...
Dingen vergelijken is altijd moeilijk en er speelt zoiezo een stuk persoonlijk gevoel mee in uw keuze.

Prijs/kwaliteit is een belangrijke maatstaf, echter niet de enige. Bertt heeft het begrepen hoor.

Heb geen ervaring met de nieuwe alpha motoren, mss zijn ze stiekem wel beter maar heb dat precies nog niet gezien op de baan ;).
 
Bij de offroad is de motor een minder belangrijker factor dan bij onroad. Bij beide klasses komt het uiteindelijk nog wel op de kwaliteiten van de rijder aan. Zo kan een toprijder met de meest simpele force nog prima winnen van een veld met "kneuzen" met topmateriaal.

Was het vorig jaar niet een Alpha die de offroad pre-Worlds had gewonnen?
 
Mijn keus is een os -max geworden.Na er over te hebben nagedacht en ook het feit dat ze makkelijk in afstelling zijn.Neemt niet weg dat ik geen alpha of ander merk ga of wil proberen in de toekomst.
 
Mijn keus is een os -max geworden.Na er over te hebben nagedacht en ook het feit dat ze makkelijk in afstelling zijn.Neemt niet weg dat ik geen alpha of ander merk ga of wil proberen in de toekomst.

Goede keuze hoor, ga je zeker geen spijt van krijgen! Ben wel benieuwd hoe je deze motor gaat ervaren t.o.v. de Ninja die je hebt. Volgens mij zijn dit namelijk zeer vergelijkbare motoren.
 
Ik zie op een webshop die ook altijd paraat is bij de buggycup dat ze een O.S max clubracer, en een O.S Max hebben. Wie kan mij vertellen wat de grootste verschillen zijn tussen de 2? De prijs, een andere carb, en?

Alvast bedankt
 
De clubracer is een entry-level motor, heeft een andere cranckshaft, 2-needle carb, iets lagere power output (marginaal) en een iets hoger gewicht (ook marginaal).
Verder heeft de motor wel een ABC cilinderbus/piston, een turbo plug en zijn de onderdelen uitwisselbaar met de XZB en Speed.

Denk dat alles bij elkaar geteld voor die prijs een motor met uitstekende prijs/prestatieverhouding krijgt.
 
De club en een race versie even op de meetbank zetten voor de timingen en de club is dan ook tot een race om te toveren ;)
 
Ook voor mij wordt het een OS max. De clubracer heeft een mooie prijs, maar ik wil toch een iets betere materialen in de motor.

Nu heb ik nog een alpha plus, maar die is wel erg lastig af te stellen. Ik hoor van iedereen dat os heel fijn is.
 
Ik heb toch een O.S. Speed aangeschaft, super motor naar mijn idee. Drijfstang gaat langer mee dan bij een Alpha, en het afstellen is nihil. Vooral het laatste afstellen, daar ben ik nog niet zo ervaren in en dan vond ik het fijner om het eerst met een speed te gaan rijden.

Heb nog een lekdetectie gedaan met de alpha a872 die ik had, en die was luchtdicht na het vervangen van de o ringen bij de naald. Bedankt voor de tip.
Dat wordt een bash/reserve/oefen motor om het afstellen beter onder de knie te krijgen. Kijken naar de rookpluim en het geluid van de motor (4takten) helpt dan al veel.
Wel denk ik dat de Alpha die ik heb een iets hogere top heeft als hij goed ingesteld staat.

Ik heb niet alle merken in de enquete gezet, simpelweg omdat er niet meer bij konden. Deze leken mij de meest voorkomende/bekende.
 
Back
Top