Wat is nou een goede electro speedboot?

Ik had Zondag ook niet gekunt achteraf.

Maar ik ga binnenkort naar Muco Amsterdam om te kijken voor modelbouw boten, hopelijk hebben ze wat ik zoek.

niet dat ik muco naar beneden wil halen hoor,maar echt verstand van speedboten hebben ze daar niet.ik kom er ook wel eens voor de nodige losse dingen.
als je dan toch goed advies wil en echt een leuke boot in je handen wil hebben rijd je door naar 2 brothers in bussum.verder is muco een prima zaak
grt patrick

in 1 uur, met de auto naar amsterdam. 82 Km volgens google.
in 3 uur, met de auto naar Brussel. 270 km :(

Hm.... overhalen van me pa zal wel niet lukken >_<

BUSSUM NL, niet BRUSSEL BE ;)

Bussum ligt hooguit een kwartiertje van amsterdam, dus zo gek is het niet hoor ;)

in 1 uur, met de auto naar amsterdam. 82 Km volgens google.
in 3 uur, met de auto naar Brussel. 270 km :(

Hm.... overhalen van me pa zal wel niet lukken >_<

Wat houdt nou precies de HARDWARE in die bij een bouwpakket boot zit?
ze zeggen altijd: met Hardware geleverd, maar wat is het?

Sowieso wat onderdelen bijbestellen ;)

Natuurlijk ook nog zender&ontvanger, 1 servo, accu..

Ik persoonlijk zou er eerst gewoon mee gaan varen, even kijken hoe of wat. Wat ik zo zie zit het opzich best netjes in elkaar, je moet het natuurlijk wel kunnen verbeteren. (En daarmee bedoel ik dus niet dat het product perfect is, meer of je dan weet hoe en wat je doet).

Dan kun je ook bekijken wat er evt veranderd moet worden, dus bijvoorbeeld de strut hoger/lager zetten. De askoker zit al verlijmd/met epoxy vast, weet niet of je die zelf los zou willen halen?

Anders kun je bijna net zo makkelijk een kit kopen en opbouwen zoals je wilt.

Wel is het verstandig om alles ff los te schroeven en opnieuw vast te zetten, al dan niet met n klein beetje kit om alles beter waterdicht te maken, en de flexas heeft olie danwel vet nodig.

arnold van dit forum kan je waarschijnlijk alles vertellen over het bootje.
die heeft deze ook helemaal opnieuw opgebouwd .
weet niet of je de zoekfunctie al heb gebruikt maar zal er vast op staan.
is in ieder geval een mooie boot
grt patrick

wat voor onderdelen zoal??

Hallo Maurits,

In de link die je geeft staat onder de boot een lijstje met de onderdelen die je nog nodig hebt om de boot compleet te maken.
Er staat géén lader (+ voeding bij) als je die niet hebt, dan zou ik die ook bij het budget optellen.

Zoals al gezegd, zoek het topic van Arnold eens op, die heeft deze boot gevaren.

Denk erom: "RTR" staat niet voor niets tussen aanhalingstekens, de boel is geassembleerd in de fabriek (vaak niet eens erg goed) dus je dient alles wat los kan worden geschroefd eraf / uit te halen en met dichtingsmiddel voor de huiddoorvoeren en loctite voor alle(!) boutverbindingen de boot weer op te bouwen.
Na het afstellen van aandrijving en het finetunen van de set-up ben je dan vaarklaar.
Zoals je in Arnold's topic kunt lezen gaat er in het goed afstellen nog wel wat tijd zitten...

Groeten, Jan.

Hey,

De Genesis vaart standaard behoorlijk goed hoor op 4s.
Ik ben in het begin idd alles nagelopen en vastgedraaid, verder was de boot (na het smeren van de flexas) vaarklaar.

Ik had hem niet uit china maar heb hem gekocht bij AsTec in de UK.
Deze leverden hem met een grotere motor en 125 A seaking Esc.

Is verder een prima boot en heb er veel plezier van gehad, later heb ik de boot een beetje "omgebouwd" en daar werd het vaargedrag behoorlijk beter van.
Dit verhaal kun je nalezen in m'n topic.
Suc6 met je keuze!

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Back