Wat is nou een goede electro speedboot?

Hey,

na 2 jaar rc-auto's wil ik ook een rc speedboot kopen. Ik weet alleen niet welke ik wil. kan iemand mij zeggen welke electro boot goed is en of ik het zelf kan bouwen

Hey, na 2 jaar rc-auto's wil ik ook een rc speedboot kopen.
1)Ik weet alleen niet welke ik wil.
2)Kan iemand mij zeggen welke electro boot goed is en
3)of ik het zelf kan bouwen

Hallo Patrick,

Na Ron's voortreffelijke filmje kan ik alleen toevoegen:
1) Zolang je dat niet weet heeft het weinig zin, kijk eerst eens rond om je te oriënteren.
2) Er zijn een heleboel electroboten die goed zijn, vooral degenen die je zelf opbouwt.
3) Als je kunt lezen, geen twee linkerhanden hebt (of juist wél als je linkshandig bent) en de suggesties van ervaren vaarders op dit forum ter harte neemt, dan kun je best zelf een boot opbouwen.

Stel voor jezelf eerst eens vast hoe groot je budget is en meld dat hier, aan de hand daarvan kunnen we gericht suggesties doen.

Groeten, Jan.

Hallo Patrick,

Voor dat budget kun je alleen tweedehands misschien iets fatsoenlijks vinden.
Sneupen op eBay en Marktplaats en natuurlijk het verkoop deel van dit forum.

Een andere optie is een houten romp zelf bouwen, tekeningen genoeg gratis te vinden en dan niet at te groot, 50-60 cm, want dan kan de motorisering ook bescheiden zijn.

Als je van je auto's een goede zenderset hebt en een lader en eventueel batterijen, dan kom je een heel eind.

Groeten, Jan.

ik ben een beetje aan het rond neuzen tussen de Twinstorm en de Magin One. is dit een goede keuzen of zijn het speeltjes?

Hallo Patrick,

De Twinstorm (drizzle?) is een RTR boot met twee 540 motoren via een tandwieloverbrenging op één as.
Op zich is dat al een achterhaalde constructie en de boot is voor z'n grootte eigenlijk ondergemotoriseerd (afgestemd op de doelgroep, zou je kunnen zeggen).

Over de Magin One is veel te vinden, standaard uit de doos, met de door robbe aanbevolen onderdelen (die dus niet in de doos zitten) om de boot vaarklaar te krijgen, is het een redelijk varende boot, echt snel wordt 'ie pas met dusdanig veel aanpassingen aan de aandrijving en het onderwaterschip, dat je beter gelijk een goede (epoxy) romp kunt kopen en daar de (dure) upgrade spullen inbouwt.

Beide zijn beginnersboten waar je relatief snel op bent uitgekeken.

Groeten, Jan.

een ``goede`` electra boot koop je niet voor 150 euro ;-)

Jawel hoor,

voor minder had je mijn "Egon will" mono 1 gehad met goede hardware en nood-uit met kantelkamer en nood uit en een met metalgear servo.......
Hij is gereserveerd maar als hij voor vanavond 9 uur niet opgehaald is is de boot weer gewoon te koop!
gr arnold8-)

Jawel hoor,

voor minder had je mijn "Egon will" mono 1 gehad met goede hardware en nood-uit met kantelkamer en nood uit en een met metalgear servo.......
Hij is gereserveerd maar als hij voor vanavond 9 uur niet opgehaald is is de boot weer gewoon te koop!
gr arnold

hij wil max 150 euro uit geven,die van jou is zonder motor/regelaar en lipo`s
dus dat had hij niet gered.
dus een goede electra boot koop je niet voor 150 euro ;-)

Haha ,
agree, een goede RTR electroboot koop je niet voor 150 euries , maar ik weet het niet.... ik denk dat Patrick beter afgeweest was met een bod op mijn bootje en na een tijdje de lipo ,motor en lader erbij te kopen..........

Agree veenendaal62 ?

Allemaal een prettige 2e paasdag nog.

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
ik heb zelf thuis al een afstandsbediening en servo's ik moet dus alleen een boot vinden waarmee ik alles erin kan bouwen. dus daarom is mijn prijs rond de 150,-. ik heb alleen een extra ontvanger nodig zodat ik met mijn rc auto en rc boot kan varen/rijden.

Welke boot is dan wel goedgenoeg en waarmee je niet snel uitgekeken bent?

Ik ben een noobie(of noob) met dit. :(

:help: me a.u.b

150€ voor een romp, extra ontvanger, motor, ESC, aandrijving (prop/strut/as...).... ik twijfel of het zal lukken....

Ik vermoed dan dat je waarschijnlijk je 7.2V NiMh accupack van je auto ook voor je boot wil gebruiken, want als je hierbovenop ook nog eens voor een volledige LiPo setup wil gaan (LiPo batterijen, LiPo lader) dan red je het echt niet.

En een electro boot goed laten varen op een 7.2V NiMh.... tja als 20km/u en een bootje van 30cm "goed" genoeg zijn lukt het wel...

ik rij inderdaad op een 7.2V accu.

Ik kom er toch telkens weer op terug:
- Is de Magin One van 35km/h (85cm lang) geen goede boot dan? want 20km/h :confused:.

evengoed bedankt

Dazzler

Back