Wat is het eerste vliegtuig wat jij ooit gevlogen hebt ?

Furiousnl zei:
Halmar zei:
tja, als we het over bestuurbare vliegtuigen hebben...

daar is nix over gezegt hoor dan zou de titel moeten zijn: wat is het eerste rc-vliegtuig dat je ooit gevlogen hebt:P
Nou nee hoor. Niet alle bestuurbare modellen zijn uitgerust met RC. Denk hier gerust even over na. :lol:
En de meest natuurlijke weg is toch beginnen met een vrije vlucht model. Dus die horen ook in dit topic.
Dat met RC komt later wel als je inmiddels een beetje kunt bouwen en afstellen.

van vrije vlucht vliegtuigjes kan ik me alleen niet meer herinneren wanneer ik daarmee begonnen ben :lol:

Groeten Halmar

Mijn eerste vliegtuig was een Colibri met rolroeren. Een MDS 40 erin, man was dat een raket. Toffe vlieger, veel plezier aan beleefd.

colibri1-.jpg

ik ben nog begonnen met een echte paarse westerly 4cc erop...tjee...
das al weer een jaar of 12 geleden.
ik wordt oud.

Dan zal ik het ook mar ff vertelle :)
robbe charter 2e hands van iemand op de club gekocht
en daarmee binnen een paar maandjes me brevet me gehaald vliegt goed met 5.5 cctje :lol:
supper beginners kisje :thumbsup:

ben begonnen met een 2.20span zwever waar carrera op staat en die niet kapot kan. eerst mezelf helemaal suf gegooid op het strand tot ik begreep hoe dat nou zit met zwaartepunt en al die grappen eromheen. Daarna op de helling achter de meeuwen aan..HEERLIJK!!

Mijn eerste was de TOM, weet niet meer welk merk met een OS 2,5 cc-tje er op. :thumbsup:
Heb ik ook m'n eerste crash mee gemaakt.
De tweede was de Monsum van Graupner met een OS 6.5 cc. :zon:

Janneman

de SIG kadett seniorita (erg veel bouwwerk voor een beginners kist), met een 6.5 cc asp motortje , dat moet ergens in 1992 geweest zijn , met de asp 2takt was de kadett al 2 cc overpowered , later heb ik er een 11 cc saito ingehad , wel de romp bij de neus extra verstevigt . heb `m nog een poosje gebruikt als sleper .
helaas is het kistje gecrashed en was niet meer te redden .
oorzaak was dat het stekkertje van de accu , uit de ontvanger was getrokken door dat het draadje verstrikt raakte in de servo van het richtingsroer , hij ging volgas de grond in :(

Een Simprop Multibat met OS25SF in '93 ofzo, het bestuurslid dat ik aansprak om hem in te vliegen weigerde wegens veel te snel, forumlid Zendesigner heeft zich toen maar over me ontfermd :D
Daarna toch ook maar een Super Chart gekocht om te leren landen en opstijgen.

Ik ben begonnen met een tweedehandsje...
een "solo star trainer" van Hangar 9. Na de eerste crash, door een onbetrouwbare accu (en nee, geen stuurmansfout, echt niet...) ging die toen volgas het bos in, waarna mijn instructeur zo vriendelijk was om de romp eens onder handen te nemen :worship: , en ik zelf (samen met mijn vader) de vleugel heb gerepareerd. Een paar weken terug is 'ie helaas weer gecrasht, hele vleugel nu aan gort. Had m uitgeleend aan een beginner om een paar keer te lessen, nadat ik aan zijn vliegtuig lichte schade had gevlogen... Maar goed, deze trainer komt er ook wel weer bovenop!!! :P
Is overigens een geweldig vliegende kist, alleen jammer dat je een hele goede motor moet hebben (met mij la'tje was het bijna altijd of het veld over vliegen, of de motor af laten slaan :roll:)

Voor een beetje fun op de camping kan je beter een Xtwin kopen :D
Bovenstaand vliegtuigje vliegt wel, maar een Xtwin vliegt duidelijk beter.

(Heb ze beiden zien vliegen)

als het fullscale mag heb ik de eerste keer mee gevlogen met een bonanza beechcraft van mijn grootvader.
bij modelbouw was het dan weer de easystar :lol:

greets

Mijn eerste vliegtuig was een Graupner Hi-Fly. Deze was gecrashed en heb ik weer vliegvaardig gemaakt. Na een paar jaar gestopt met de hobby en alles verkocht, ook mijn Hi-Fly. Na 20 jaar zonder modelvliegen ga ik samen met mijn zoon van 11 weer beginnen en ga eerst een elektrozwever aanschaffen. Bovendien ben ik op zoek naar een tekening van de Hi-Fly, zodat ik het model in de toekomst zelf weer kan gaan bouwen.

Back