Wat is het beste beginners vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter JelcoGhysels
  • Startdatum Startdatum
J

JelcoGhysels

Guest
Beste leden,

Ik zou graag beginnen met vliegen, ik heb al een zender en ontvanger de graupner mx 12.

Maar nu zou ik uiteraard ook nog een vliegtuig moeten hebben

Wat is het best om mee te beginnen ?
Ik dacht zelf aan een EZ maar toen ik er over begon te lezen op het forum zeiden enkele leden dat dat niet goed is voor een beginner en dat geloof ik best omdat een kennis van mij ook met een EZ vliegt en die raad het me absoluut af als eerste vliegtuig.

Ik wil de vlieger wel kopen op EUROPESE webshops, en dus niet op hobbyking wegens de douane en LANGE wachttijden, DE warehouse dat kan dan weer wel aangezien die in Duitsland is

MVG

Tja lees de HELE draad eens.
Wat verwacht je van je eerste vliegtuig ?
Das wel het belangrijkste om te zeggen of een EZ wel of niet bij je past ?
Vlieg je wild, of op een club ???

Ik woon in Belgie, De vlaamse ardennen dus dat is hier echt mooi om te vliegen, die kennis van mij zal het me wel leren en die zal hem ook invliegen

MVG

Ik dacht zelf aan een EZ maar toen ik er over begon te lezen op het forum zeiden enkele leden dat dat niet goed is voor een beginner en dat geloof ik best omdat een kennis van mij ook met een EZ vliegt en die raad het me absoluut af als eerste vliegtuig.
Geeft die kennis daar ook een uitleg bij? Pas dan weet je of het voor jou relevant is.

De raad van Psygho is het beste advies wat je kunt krijgen. Iedereen die reageert vanuit zijn eigen wensen en ervaring zonder naar jouw specifieke wensen en eisen te luisteren kun je negeren. Het gaat erom wat jij wilt bereiken en hoe je dat wilt doen.

Daar ben ik ook naar op zoek, de easystar, ik wou hem bij Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek kopen, namelijk www.conrad.nl/easystar. Nu heb ik een Spektrum DX6i, vanwege het feit dat ik al helikopter vlieg. Ik wil het graag met m'n DX6i besturen, maar ik heb eerlijk gezegd, geen idee wat ik nog meer nodig heb bij dit toestel, er staat namelijk niks over servo's of esc. Ook wat voor lipo ik nodig heb (meer dan 150 om gewichtsvoordeel op te leveren, staat bij review's.) Kan iemand me helpen?
Groet, Jasper

Laatst bewerkt:
Geeft die kennis daar ook een uitleg bij? Pas dan weet je of het voor jou relevant is.

De raad van Psygho is het beste advies wat je kunt krijgen. Iedereen die reageert vanuit zijn eigen wensen en ervaring zonder naar jouw specifieke wensen en eisen te luisteren kun je negeren. Het gaat erom wat jij wilt bereiken en hoe je dat wilt doen.

Het moet vooral een vlieger zijn met een korte draaicirkel, aangezien het hier groot is maar het is voor al lang en niet zo breed !

Een landingsgestel, dat heb ik niet echt nodig aangezien het mijn eerste vlieger is en ik de wieletjes er toch van zal vliegen :yes::p

en eventueel een indoorvlieger ?

of deze ?

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Mini Swift R/C EPO Glider Plug-n-Fly w/ crash-kit (DE Warehouse)

MVG

Of deze BMI Arrow, te koop in belgie, heel snel in huis .. Arrow ARF
Deze heeft Ailerons, (gecombineerde) Flaps, Rudder, Elevator.
Ik gebruik voor mijn Arrow (Easystar clone) Turnigy 2200mah 3S 20C Lipo's van Hobbyking. Als ik rustig vlieg haal ik makkelijk 25 minuten.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack

Oja.. Servo's HXT900 of CS929MG van HobbyKing

94euro ZONDER SERVO'S

Dan koop ik liever de HobbyKing Online R/C Hobby Store : Mini Swift R/C EPO Glider Plug-n-Fly w/ crash-kit (DE Warehouse)

Voor een beginner is een wat groter vliegtuig een stuk makkelijker te volgen als zo'n snel mini toestelletje.
En ook wat minder windgevoelig!
Ga je zelf leren vliegen?
Wil je leren vliegen zonder hulp, dan heeft een (standaard) EZ* de meeste kans op succes.
Je maakt dan vrijwel zeker een paar crashes maar een EZ* kan een hoop hebben.
Met een hoogdekker trainer maak je zonder hulp nog veel meer crashes, en de kans op een totall loss is ook groter.
Op een vliegclub leer je beter vliegen met minder kans op crashes

Succes Willem

Voor een beginner is een wat groter vliegtuig een stuk makkelijker te volgen als zo'n snel mini toestelletje.
En ook wat minder windgevoelig!
Ga je zelf leren vliegen?
Wil je leren vliegen zonder hulp, dan heeft een (standaard) EZ* de meeste kans op succes.
Je maakt dan vrijwel zeker een paar crashes maar een EZ* kan een hoop hebben.
Met een hoogdekker trainer maak je zonder hulp nog veel meer crashes, en de kans op een totall loss is ook groter.
Op een vliegclub leer je beter vliegen met minder kans op crashes

Succes Willem

Die kennis van mij zal me leren vliegen

maar deze HobbyKing Online R/C Hobby Store : Mini Swift R/C EPO Glider Plug-n-Fly w/ crash-kit (DE Warehouse)

is dat goed ?

anders stuur maar wat links van goede vliegers maar dan wel van DE warehouse

MVG

nee, de mini swift is niet echt geschikt. De easystar is een betere keuze.

De axn floater jet is een clone van de easystar en te koop bij hobbyking

nee, de mini swift is niet echt geschikt. De easystar is een betere keuze.

De axn floater jet is een clone van de easystar en te koop bij hobbyking

maar die is niet in de warehouse te koop en de douane in belgie is erg streng

en het duurt maanden tegen ze hem terug binnen hebben wand hij is nu back order

en tegen dat ik hem dan heb, dat duur me echt veel te lang

Zijn er soms nog andere ?

niet dat ik weet, de easystar, Arrow of de floater jet.
Ik heb de arrow en die bevalt goed, als hij morgen helemaal stuk is, bestel ik hem direct weer.

Je moet bij het kopen in china gewoon de belasting meerekenen.
En dat is dus snel zo'n 35 euro voor 1 kistje.
Hij is ook te koop bij diverse winkels in NL, in Rotterdam en ook bij RCtechnics.
Maar dan is hij nog veel duurder.
Daarom heb ik gewoon een doos op voorraad thuis.
Die floater jet is gewoon een fijn kistje

Maar wat moet ik dan wel kopen ?

Liefst iets dat niet uit China is, omdat die erg lange levertijden hebben.

De warehouse is al wat beter kwa verzendtijd,

MVG

Back