Wat hebben vandaag in elkaar gestoken of aangepast.

Vandaag op mijn kleine quadje de naze32 van bovenop naar lager gedaan, Kreeg de pids niet goed, nu vliegt hij al stukken beter op standaard pids...

Hiervoor nylon afstandsbusjes en de nylon schroefjes korter gemaakt en de naze32 ingesteld op 180 graden draaiing, hij hangt nu op de kop omdat dat beter uitkwam met de stekkers...

Hij zit ongeveer 1á1,5 cm lager maar wat een verschil...

1f2bdf413cfa2d0d648fb2da46e44a45.jpg

Connex HD link op de Futaba gemonteerd [emoji1]

bc33b866824ce9b004a704155ded26bc.jpg

ZMR250 alles klaar behalve t fpv gebeuren. Gisteren een naze en pololu opgeblazen. Zag een 12v step up aan voor een 5v step down. Tja. Smoke ;)

Das een mooie Pdb!

Gisteravond heb ik die nieuwe Pdb ook helemaal klaar gemaakt, naze erop en esc's gecalibreerd, bij de eerste keer de stroom erop fikte er nog een esc af, laatste crash heeft die toch niet overleefd.
Gelijk nieuwtje erop en vliegen maar

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij is klaar. Nog even mijn TX flashen (en wat puntjes op de i zetten) en dan zaterdag maiden.
PDB is briljant, best een clean build. Nu hopen dat t allemaal heel blijft ;)

9f1c3ccd5394173edc27e40be9000573.jpg

Hij is klaar. Nog even mijn TX flashen (en wat puntjes op de i zetten) en dan zaterdag maiden.
PDB is briljant, best een clean build. Nu hopen dat t allemaal heel blijft ;)

9f1c3ccd5394173edc27e40be9000573.jpg

Jup, pdb is top zo, die aansluiting voor de esc's vind ik een mooie oplossing, heb jij die standaard step up / down erbij?

Mooi Dennis...maar hoe reageert dat ding met een zware lipo op de achterkant ? Kan me niet voorstellen dat hij dan niet naar achteren neigt te hellen ?

Oude ZMR gestript, alle bruikbare onderdelen er vanaf gehaald:

YuWQXBu.jpg

Motoren over gezet op nieuw frame, samen met een nieuwe naze, nieuwe bekabeling en SN20A regelaars:

ppSEsoX.png

2 X4R-SB ontvangers aangepast zodat ik geen SBUS inverter kabel nodig heb.
Aangezien ik toch geen PWM gebruik heb ik ipv een extra set kabels er bij gewoon de uitgang van PWM kanaal 3 gebruikt.

Draadje op betreffende punt gesoldeerd
eTfX7kt.png

Pin van PWM kanaal 3 doorgeknipt
ycqDHZn.png

Kabeltje op de pin gesoldeerd en alles verlijmd
UUdxGSM.png

De carbon top plate en camera plate van mijn oude zmr had ik bewerkt met een dremel zodat ik mijn cam verder kon tilten, dit was niet echt netjes gedaan dus heb ik een nieuwe top plate gepakt en iets meer tijd genomen voor het dremelen, het is nog steeds niet helemaal perfect maar dat maakt mij niet zo veel uit:

LawV0UL.png

Links = oud. Rechts = nieuw:

mqalZkY.jpg

Verder ben ik nog een beetje bezig geweest met de opbouw van een andere quad, maar wacht nog op onderdelen om deze verder af te maken.

sFVu0nJ.jpg

sAm4Q0H.png

Morgen weer een dag, ik heb nog een hoop te doen.

ycqDHZn.png

Ligt het aan mij of zien de solderingen van de pinnen er wat droog uit?
Is het niet beter om aan deze kant ook tin te hebben?

Dat is inderdaad een teken dat de tin niet voldoende gevloeid heeft, verwarmen en iets extra tin toevoegen.

N.b is het niet noodzakelijk als aan de andere zijde mooie kegeltjes tegen de pootjes gevloeid zit

Back