Wat hebben vandaag in elkaar gestoken of aangepast.

Heb deze gekocht : CNC X6-1500-LPT
Moet zeggen dat het heel erg netjes freest.
X6-lpt-details01.jpg

Van:
8f8f07ba3c6d735773d0468b5688ddd8.jpg

Via
7a8cfca8a95b66eaffd6f6c466a7a267.jpg

Naar
b027968500be58992f96db06c88d1c83.jpg

Ze zijn wel GROOT die ZTW 20A ESCs op een 5" mini. Zeker als je KiSS ESCs gewend bent [emoji41]

Maar genoeg voor [emoji216] Cobra Powah! [emoji216]

(Met dank aan Fedorcommander voor een paar tips)

Laatst bewerkt:
Wow m00st, wat een brede armen en ESC's. Vreet dat niet relatief veel van je thrust weg? Het lijkt aantrekkelijk om de ESC's in het hoofdframe te hebben, behalve dat ze dan minder koelen. Ook is er minder massa centralisatie waardoor de wendbaarheid iets minder wordt. Is koeling de hoofdreden voor deze set-up?
Succes met bouwen en maiden!

Quad vliegt helemaal anders dan een heli , je hoogte houden is best moeilijk in het begin of je moet een naza hebben.
Barometer bij Naze32 werkt niet zo goed, maar eens je de feeling begint te krijgen gaat het redelijk.

De meeste vliegen naze32 acro zonder barometer , na een paar vluchten lukt het meestal goed om je hoogte te houden.
Vergeet niet je esc's te kalibreren via baseflight.
Hier zijn de settings dat de meeste gebruiken.
Copy /paste en je zit goed! :D

set mincommand = 1000
set maxthrottle = 2000
set looptime = 2500
set minthrottle = 1090
map AETR1234
mixer quadx
feature -vbat
feature failsafe
set mincheck = 1030
set maxcheck = 1970
set p_pitch = 45
set i_pitch = 50
set d_pitch = 34
set p_roll = 42
set i_roll = 36
set d_roll = 35
set p_yaw = 85
set i_yaw = 45
set d_yaw = 0
set p_level = 100
set i_level = 10
set d_level = 100
set yaw_rate = 50
set rc_rate = 150
set rc_expo = 60
set roll_pitch_rate = 30
set emf_avoidance = 1
set tpa_rate = 50
save[/QUOTE

Bedankt voor de snelle reactie Quadron, Dennis en m00st,
Ik heb de settings overgenomen en een beetje üit de hand"geprobeerd. failsave toch maar even uitgezet (signaalverlies na onderwater landing zou de motoren opspinnen en de magic smoke uit de ESC's laten ontsnappen vrees ik)

Ik ga het proberen!

Ik zie geen aparte optie om de baro uit te schakelen. Zo te zien op de multiiwii Wiki, flightmodes doet de baro niet mee in acro mode.

Groet Brian

Vandaag eens wat geëxperimenteerd met props,

Van ebay een paar budget 9" setjes besteld ( zijn een tikkie groter als standaard )
En was toch wel benieuwd wat dat ging doen.

http://www.ebay.com/itm/291053354844?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

deze... als de link werkt, op een FC40 ( Phantom 1 ) passen ze prima.

1) meer lawaai ( heb niet gebalanceerd, was lui )
Maar aangezien ze beduidend groter zijn, pitch is ook wat anders op het oog...

2) betere accuduur, won 2 minuten met hetzelfde vliegbeeld. ( bravo ! )

3) klimsnelheid, leek niet veel anders, misschien net een tikke sneller

4) geen verschil te zien op camera ( trillingen )

5) afdalen op de plek was beduidend agressiever met schommelen, opletten.

6) laatste, topsnelheid leek beduidend hoger horizontale vlucht.

7) in manual was de extra stuwkracht makkelijk te zien, hij wint met stick neutraal
behoorlijk hoogte. Kan me voorstellen dat dit ongewenst gedrag is.

Al met al...

8 props.. voor 14 euro.. een zeer de moeite upgrade :)

Wow m00st, wat een brede armen en ESC's. Vreet dat niet relatief veel van je thrust weg? Het lijkt aantrekkelijk om de ESC's in het hoofdframe te hebben, behalve dat ze dan minder koelen. Ook is er minder massa centralisatie waardoor de wendbaarheid iets minder wordt. Is koeling de hoofdreden voor deze set-up?
Succes met bouwen en maiden!
Ik had niet echt nagedacht over de grootte, maar ik dacht dat 20A wel handig was. No zonder heatspreaders dus, maar ze zullen voldoende wind vangen [emoji41]

Hoe het vliegt gaan we uitvinden, maar dit frame heeft niet echt plek om de ESCs in het frame te monteren.

Het is een hammer h quad. Idd 3d geprint. Heb er goede dingen over gelezen. Komen cobra motoren op. De kunstof schroefjes worden nog vervangen voor rvs

Verder gegaan met m'n slotracers.nl m4 frame. Geïnspireerd door een posting elders heb ik een 'pancake' opbouw gedaan: de 35mm spacers zijn vervangen door spacers van 14mm. Dat betekent dat er tussen de top plate en middenplaat weinig ruimte is. Ik wil er een ImmersionRC VTX, Naze32 acro en FrSky D4R-II tussen monteren. Op de foto's zit er een kapotte Naze32 tussen waarvan de headers omhoog staan. De uiteindelijke Naze32 zal voor de ESCs en VBat angled headers gebruiken, de receiver met een servo wire. De FPV cam past niet tussen de frame plates, dus dat wordt een cased camera bovenop. Voorlopig een oude camera die ik nog heb, maar wellicht ga ik een Mobius gebruiken, ook als FPV cam. Die schijn 60ms delay te geven in 720p en +/- 100ms in 1080p. Goed genoeg voor mijn vliegkwaliteiten.

Zo ziet het er nu uit zonder top plate:
3784829b1f9597f4f826c49c27381013.jpg

Hoe het er uiteindelijk uit zal zien als ik de receiver en Naze32 binnen heb:
e9538774f3d505441846059ffdff96b0.jpg

Zo dun is het middengedeelte:
495925e17b218ec5e46841ef6d611974.jpg

Dit is de hele setup:
* Slotracers.nl m4 frame
* Naze32 acro flightcontroller
* ZTW 20A ESCs (heatspreader verwijderd)
* Cobra 2204-2300kv motoren
* HQprop 5040 fiber composite props
* ImmersionRC 600mw 5.8GHz VTX
* DennisK clover
* FrSky D4R-II receiver (ppm)
* Globeflight KX-171 FPV cam

Back