wat doe ik fout met me nieuwe t2m swallow digitale lader ?

• Topicstarter Topicstarter maarten1983
  • Startdatum Startdatum
M

maarten1983

Guest
ik heb vandaag een nieuwe t2m swallow lader gekocht

en een nieuwe 7.4 volt 800 lipo accu

nu heb ik de nieuwe accu aangesloten aan de lader en opgeladen na ongeveer 45 min piepte de lader een paar keer en gaf op het display aan dat de accu vol zou moeten zijn nu heb ik hem in de heli gedaan en de accu is gewoon bijna leeg

wat doe ik fout ??

Handleiding gelezen???

De laadstroom goed ingesteld en het aantal te laden cellen correct???

Eindspanning die de lader aangeeft juist???

Geladen capaciteit juist???

Spanning van geladen accucellen gemeten???

ja zover ik weet heb ik alles goed ingesteld.....

heb de accu nog eens aan de lader van esky gehangen en toen was die wel goed geladen.....

hoe kan dit ?

Tja, dan zijn er twee mogelijkheden. Je doet iets verkeerd of de lader is niet in orde.

De kans dat je iets niet goed doet, is toch het grootst...

de accu is toch gewoon 2 cellen of niet ? misschien dat ik dat fout doe maar ik dacht dat de 7.4 volt lipo accu 2 cellen heeft en heb dit ook in de lader in gesteld....

"nu heb ik de nieuwe accu aangesloten aan de lader en opgeladen na ongeveer 45 min piepte de lader een paar keer en gaf op het display aan dat de accu vol zou moeten"

Een nieuwe lipo is normaal nooit leeg maar wordt meestal halfvol geleverd.
Dat je lader na 45 min aangeeft dat de accu vol is zou dan kloppen...

"Eindspanning die de lader aangeeft juist???

Dat willen we graag weten: welke eindspanning had de accu toen de lader aangaf dat ze vol was??? Was dat 8,4 V??

"Geladen capaciteit juist???

Jaja, we zijn nieuwsgierigaards maar ook dit gegeven is belangrijk......;)
Hoeveel mA heeft de lader er ingepompt???

Zo'n esky ladertje laadt via de balancerstekker, bij je nieuwe lader zul je ook de hoofdkabels moeten aansluiten. Heb je dat gedaan?

de lader geeft na ongeveer 43 minuten aan dat de eindspanning van de accu 7.666 volt is ............

nee zo hoog was de voltage niet echt maar die 7.666 volt

dus de lader zal wel stuk zijn denk ik

Hallo,

Ik heb precies dezelfde lader en voor mij heel herkenbaar. Ik geloof de lader ook niet
altijd met wat hij aangeeft wat erin gaat. Vooral met nimh batterijen niet.
Voltage wat hij aangeeft is bij de volle accu.. denk dus 2S dat hij 7.66 volt aan geeft
kan wel kloppen. Wel vreemd trouwens dat de accu niet vol zou zijn... ik heb mijn
accu's altijd vol na het laden. Ben nu een 4S pakket aan het laden en hij zegt bij het einde ook 16.83 Volt terwijl het 14.80 volt moet zijn...

Heb gelukkig een accutester dus hoef er in de lucht niet achter te komen ;)

Groetjes

4S*4,2V=16,8V Lijkt me niet dat de lader de fout ingaat, dat is gewoon de eindspanning van een volledig geladen 4S pakket.

Bij 7,66V is een 2S pakket nog niet volledig geladen, dat zou 8,4V zijn... Vertel ons de spanning van de afzonderlijke cellen eens (kan je zien op de lader als je de balancer stekker aansluit), zoals M7H al opmerkte, kan er best één cel volledig geladen zijn en de andere nog niet.

Back