Dan vraag ik mij bijna niet meer af waar dat dan door komt? Toch door verstrengelingen van vliegers en fabrikanten. Dat gebeurt wanneer het 'niveau' van de sport omhoog gekrikt wordt, de lat steeds hoger komt te liggen, de kosten, en de hoeveelheid energie die er in gestoken wordt. En je ontkomt niet aan die verstrengeling, tenzij een organisatie daar glasheldere in grenzen stelt.
En zo is het geen lekker potje Tennis meer op de zondag.
De NL competitie F5B is een hele aardige en vooral ook gezellige gebleven. Zal af en toe ook wel een overtogen woordje zijn gevallen. Er werd mooi gevlogen en veel gekletst over hoe op het scherp van de snede de boel heel te houden, vliegtechniek te verbeteren. Denk ook dat dat door het pioniers schap kwam van een aantal die zich behoorlijk inzetten, saamhorigheid kweekten. Staat de competitie eenmaal op de rails, wordt de fakkel overgedragen? Gaan er nieuwe ontwikkelingen meespelen, wellicht ook de insteek van ondernemen.
Een trede hoger, Europees of wereld, kunnen GJVO en Gerben wel het een en ander vertellen over confrontatie of intimidatie.
F5J leek me ook leuk. Maar kom daar niet meer aan toe.
Bijkans over de hele linie, Auto of Heli, een verharde omgang op het scherp van de snede is ontstaan? Algehele sores en verharding.
Wat Feigl is overkomen is buitengewoon onsportief, de actie tactisch vooropgezet. Is me nu wel duidelijk. Gaat dit verhaal de diverse fora langs, wellicht dat er bij velen iets in de 'black box' schakelt, en er weldegelijk een andere teneur ontstaat, die NAN niet goed uitkomt.
...