Was ist bei Cumulus-Modellbau los? nasleep gedrag Arijan Hucaljuk ?

de verschillen zo klein zijn geworden dat er op het randje gevlogen moet worden dat geeft volgens mij de frustraties, ieder geval bij mij.

En volgens mij zou je er verstandig aan doen het bij het laatste te laten en dus niet te generaliseren tussen zij van F3J en wij van F5J.
Je uitlatingen zijn gebaseerd op veronderstellingen, je generaliseert, en je oordeelt over deelnemers aan een ook mooie klasse als kenner. De laatste keer dat je mee deed moest het inschrijfgeld nog in guldens worden betaald.

Teamgenoot, ik vind dit niet chique en distantieer me hiervan dus uitdrukkelijk.

Johnny

Dit is een volkomen misplaatste reactie Robert.
Zowel bij F3J als bij F5J zijn regels gemaakt, veel onbegrip ontstaat er als de regels niet gevolgd worden of men de regels niet kent.
Maar het geval van Arijan is een duidelijk geval van opzet, hoewel er vaker ingezet wordt op een reflight om een tweede kans te krijgen. Dus naar mijn mening reflights uitbannen!!

Ergens zeggen jullie bijna hetzelfde.

In het geval van Arijan is het inderdaad duidelijk opzet en juist omdat hij de regels kent en weet dat men een re-flight krijgt als er een botsing is.
En Robert schrijft is iets wat bij grote wedstrijden (veelal ongeacht welke sport) gebeurd, zeker als het verschil tussen winst of verlies een kwestie van enkele punten of halve punten is.
Had Arijan geen re-flight gedaan dan was de kans dat hij op het podium eindigde ongetwijfeld vrij nihil zijn geweest met de resterende tijd. Dus een re-flight was wat hij nodig had en om deze te krijgen moest hij enkel de regels volgen en zorgen voor een botsing.

Uiteraard zou hij een grotere vent zijn geweest als hij simpelweg had gezegd, "Verdorie, mijn fout. Daar gaat de winst door dit te vroeg starten van mij."
Mja, de grote namen zitten er op zo'n wedstrijd niet voor de lol. Die komen voor de punten.
Dus met de regels zijn an sich niets mis maar het zijn gedragingen die op zo'n niveau te verwachten zijn.
Te verwachten maar niet leuk.

Dan vraag ik mij bijna niet meer af waar dat dan door komt? Toch door verstrengelingen van vliegers en fabrikanten. Dat gebeurt wanneer het 'niveau' van de sport omhoog gekrikt wordt, de lat steeds hoger komt te liggen, de kosten, en de hoeveelheid energie die er in gestoken wordt. En je ontkomt niet aan die verstrengeling, tenzij een organisatie daar glasheldere in grenzen stelt.
En zo is het geen lekker potje Tennis meer op de zondag.

De NL competitie F5B is een hele aardige en vooral ook gezellige gebleven. Zal af en toe ook wel een overtogen woordje zijn gevallen. Er werd mooi gevlogen en veel gekletst over hoe op het scherp van de snede de boel heel te houden, vliegtechniek te verbeteren. Denk ook dat dat door het pioniers schap kwam van een aantal die zich behoorlijk inzetten, saamhorigheid kweekten. Staat de competitie eenmaal op de rails, wordt de fakkel overgedragen? Gaan er nieuwe ontwikkelingen meespelen, wellicht ook de insteek van ondernemen.
Een trede hoger, Europees of wereld, kunnen GJVO en Gerben wel het een en ander vertellen over confrontatie of intimidatie.
F5J leek me ook leuk. Maar kom daar niet meer aan toe.
Bijkans over de hele linie, Auto of Heli, een verharde omgang op het scherp van de snede is ontstaan? Algehele sores en verharding.

Wat Feigl is overkomen is buitengewoon onsportief, de actie tactisch vooropgezet. Is me nu wel duidelijk. Gaat dit verhaal de diverse fora langs, wellicht dat er bij velen iets in de 'black box' schakelt, en er weldegelijk een andere teneur ontstaat, die NAN niet goed uitkomt.
...

als we het gezellig op de wedstrijd willen houden is het misschien een idee om daar nu al on-line mee te starten? Voor je het weet gaat dit geheel (ongewild) onderling de verkeerde kant op..

endawillewenie :beer:

Heren, en eigenlijk hoop ik ook nog vele vrouwen.

Ik heb het hier ook op het scherpst neer gepend. Maar ik denk dat een groot aantal van jullie mij wel kennen en weten dat mijn geschreven teksten soms wat (te) scherp zijn. Ik wil nog een ding zeggen en daar laat ik het bij.

Onsportief gedrag vind ik niet kunnen <punt> Ik hoop dat we binnen de NK's en andere wedstrijden het allemaal sportief houden. Daarnaast wil ik mij verontrschuldigen als ik F3J te negatief neer gezet. Daar wil ik oprecht voor verontschuldigen en misschien kom ik nog wel een keer kijken en jullie aanmoedigen. Want het is en blijft ook een hele mooie sport en kunst.

Oh ik wilde maar een ding zeggen, sorry toch nog een ding.

Ik denk dat de discussie hier gestart was niet in dit forum stukje hoort, al weet ik niet precies waar het dan beter zou passen. Het ging over voorval bij F3J en nasleep met fabrikant en verkoper.

Groet en hopelijk ergens een keer gezellig bij een wedstrijd en andere evenementen.

Ik heb met deze ontstane 'gedachtenwisselingen' totaal geen moeite...
De site van Cumulus was verdwenen, want een NANeman's Orion (Omega is ook best...) stond nog op de verlanglijst... ever! 'Googlede' wat... kwam hier...
ontstonden verhelderende inzichten... en een ieders 'keek'.
Da's best, niks kwalijks me dunkt!

Ik verbaas me over de Hall of fame (flame)... staar daar een beetje naar... opmerkelijke lijst opvolgende winnaars. Detective hoef ik er niet over te schrijven...
http://www.nanmodels.com/hall-of-fame.html

Ahhh... pot met PU wacht op mij...

Groet Bas

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: J.B
Back