warmte probleem

hallo

ik heb een probleem met de warmte
mijn regelaar en de tamiya stekkers van de accu worden zeer warm
regelaar:gm v4r
accu:3800vtec nieuwe gisteren gekocht

waar aan kan dat liggen

mvg mike

Wat voor auto heb je? Welke motor en welke gear-ratio rij je? Waarschijnlijk is je gear-ratio te hoog...

ik heb ook zo'n probleem bij mijn rc18b maar bij mij wordt de regelaar niet warm maar de motor
daar zit een mamba 8000 in met de vetanding 60/13
als batery pack's gebruik ik intelect 1400
(heb nog een spur van 55 en pinion 11-15)
iemand enig idee welke vertanding te gebruiken

groetjes Dieter

Furious Jay zei:
Wat voor auto heb je? Welke motor en welke gear-ratio rij je? Waarschijnlijk is je gear-ratio te hoog...

tamiya lunchbox
19turns motor
gewoon de orginele vertanding
pinion van de motor is 10tands en die andere weet ik hellaas niet

mvg mike

Ik denk niet dat het aan je vertanding ligt. Anders was je motor namelijk ook erg heet. Wellicht is het het dat je een 19t motor gebruikt. Welke gerelaar gebruik je? Kan deze een 19t motor wel aan?? 19t is namelijk niet wat er standaard bij een Lunchbox zit en als je de standaard regelaar hebt die erbij zit, zal deze het niet heel lang volhouden verwacht ik...

ik heb het ff voor je opgezocht.. een standaard teu-bk101 regelaar van Tamiya kan MAX een 23t motor aan. Ik zou dus zsm een andere motor of andere regelaar erin zetten (als je deze regelaar gebruikt)

In ieder geval de standaard Tamiya stekkers vervangen voor goudcontacten.
Dan heb je in iedergeval een goede verbinding.
En als je dat nog nier gedaan hebt: Soldeer de draden van de regelaar op de motor. Dat scheeld ook weer twee knetterende verbindingen.

de accu die je gekocht hebt, is dat een stickpack of moest je de cellen solderen. De GM V4R heeft een limiet van 14t en op zich zouden de tamiya stekkers niet de boosdoener mogen zijn. Hoe oud is de regelaar? Heb je hem 2e hands? Is hij ooit nat geweest?

Ik zou als eerste de connectors van de motor verwijderen en de draden uit de regelaar gelijk op de motor te solderen.

Vervolgens de accu connector veranderen in een goudstekker variant en het liefst niet de tamiya variant maar de 4mm connectors van bijvoorbeeld corally die de meeste gebruiken.

Hoe zit het met je motor? Is deze goed onderhouden? wel is schoon gemaakt? nieuwe borstels? afgedraaid? Een slechte motor kan er ook voor zorgen dat deze meer stroom verbruikt dan normaal waardoor ook je regelaar heel erg warm wordt.

Roger zei:
de accu die je gekocht hebt, is dat een stickpack of moest je de cellen solderen. De GM V4R heeft een limiet van 14t en op zich zouden de tamiya stekkers niet de boosdoener mogen zijn. Hoe oud is de regelaar? Heb je hem 2e hands? Is hij ooit nat geweest?

Het probleem zit hem wel degelijk in de connectors. Het vermogen dat de moderne akku's en zelfs 19T motoren leveren is tegenwoordig zo hoog dat Tamiya stekkers dat eenvoudigweg niet trekken. Teveel weerstand en dus hitteopbouw. Deans of Corally pluggen zullen veel beter voldoen. Bij warm weer kun je overigens zelfs daarmee in de problemen komen met de hetere modified motoren, zeker als er met 6 cellen of 2-cel LiPo gereden wordt.

ik heb een stickpack
regelaar is een minder dan 8maanden oud
ik heb hem niet 2hands gekocht

maar ik ga straks de accu en de regelaar uit proberen in mijn standaard tlt-1 met orginele tamiya motor

mvg mike

Back