Wappen von Hamburg I (Corel) 1:50

Het dek ligt er (eindelijk) in :D

DSC07447.jpg

DSC07429.jpg

Ik ben nu bezig om de paarden te verbeteren qua vorm, en de beting en dergelijke te maken. Mis alleen nog wat hout voor de plinten, maar zodra ik dat heb kan het dek gelakt worden.

Ik ben ondertussen aan het experimenteren met fimo en dergelijken. Was helaas hier nooit zo goed in, maar door te oefenen wordt het wel langzaam iets beter.
De deurposten ben ik niet helemaal tevreden over, maar doordat je ze nauwelijks ziet straks (alleen door een kanons poort) laat ik het zitten. Ik leer er weer van zullen we maar zeggen ;)

DSC07437.jpg

DSC07444.jpg

Ik moet zeggen dat ik ze wel heel mooi gelukt vind, moest je er toch nog iets van zien: des te mooier.
Dek is trouwens ook netjes geworden. :D

Bedankt :D

Ik heb nog even een vraag.
Mijn plan is om het dek in de lak te zetten. Wanneer ik hier iets op wil lijmen, om dan eerst een stukje kaal te schuren.
Maar met de kanonnen heb ik met de wielen weinig lijm oppervlak, en lijkt het me verstandig om deze extra vast te zetten, vooral aangezien ik hier straks niet meer bij kan. Ik heb in verslagen pennen en schroeven gezien. Wat raden jullie aan?
Wat is een handige manier om er zeker van te zijn dat ze niet loskomen?

Bedankt :D

Ik heb nog even een vraag.
Mijn plan is om het dek in de lak te zetten. Wanneer ik hier iets op wil lijmen, om dan eerst een stukje kaal te schuren.
Maar met de kanonnen heb ik met de wielen weinig lijm oppervlak, en lijkt het me verstandig om deze extra vast te zetten, vooral aangezien ik hier straks niet meer bij kan. Ik heb in verslagen pennen en schroeven gezien. Wat raden jullie aan?
Wat is een handige manier om er zeker van te zijn dat ze niet loskomen?

Hier heb je zeker een punt! Niets zo l*llig als wanneer alles dicht zit, en je kanon schiet los.

Ik heb nadat ze gemonteerd(gelijmd) zijn pal achter het kanon (in feite onder de stel-wig) door het rolpaard een gaatje 1 mm geboord en daar een messing nageltje in getimmerd, zodat het geheel echt vast staat in het dek.
Dit nageltje wordt later afgedekt met het stel-wigje (of niet natuurlijk) - en je ziet het niet meer terug.

En nog daaraan toe te voegen: wanneer je de kanonnen op de volledige wijze vastzet, met alle blokken, tuigage etc. staan ze in principe ook vast.

Bedankt,
Ga ik inderdaad ook doen. Wil alleen iets extra's hebben zodat ze echt nooit los kunnen komen, dus een staafje zoals Hans zegt is dan een goede optie

Met 'n staafje zoals Rob zegt heb ik het ook gedaan Rob en het zit muurvast, vergeet niet dat ze later als je aan het afschilderen van de romp toe bent de hele boel waarschijnlijk nog 'n keer op z'n kop moet.

De beting is geplaatst en het dek is gelakt.

DSC07468.jpg

Ik ben nu bezig met de serie productie van de kanonnen. De oogjes en blokken moeten nog gedaan worden. Ook het staafje bij de kanonnen zelf moet nog gezwart worden.

DSC07476.jpg

DSC07477.jpg

bedankt :D
Aangezien het rood er fel lijkt op de foto, even een nieuwe...
op zijn scherm klopt dit beter met de werkelijkheid

DSC07477.jpg

Ziet er strak uit hoor!

Zijn de voor-en achter wielen van de rolpaarden nu even groot of zie ik het verkeerd

je hebt helemaal gelijk. Op het bovendek ga ik de achterwielen iets kleiner maken, maar aangezien je dit nauwelijks ziet op dit onderdek wanneer het is afgesloten, laat ik het gewoon zo.

Ik ben ondertussen bezig de kannons verder af te maken, door de ringen te plaatsen waar de blokken aan komen, kost stieken best veel tijd.
Ik heb voor het eerst spul gebruikt om messing zwart te maken, het resultaat is erg mooi. mooi zwart en mat.

voor de rest ben ik ook bezig geweest om de elektra voor de verlichting verder voor te bereiden. het meeste zie je nog niet veel van, maar achter wel. Ik heb de 2 leds achter geplaatst aangezien ik volgens de handleiding nu weer 6 planken moet gaan plaatsen, en dan kom ik er niet meer bij.

DSC09146.jpg

DSC09159.jpg

Back