Maar weer even 'n verse up-date van de gang van zaken.
De vulstukken van de boeg zijn geplaatst maar zoals je zien kan zit hier schuurwerk zat, dus dat is wel even werk.
Het bovenste stuk heb ik opgevuld met 'n stukje balsa hout aan beide kanten tegen het spant en nu past het beter maar er zit wel heel veel schuurwerk aan.
Hierna heb ik de kiel geplaatst die ik vastgezet heb met koploze spijkers, natuurlijk met goed houtlijm ertussen en de spijkers goed in de Zap seconde lijm.
Deze komt niet meer los.
Ja, en toen het grote schuurwerk aan de boeg, dit is nog grof geschuurd en ik moet het nog netjes bijwerken maar dat komt gelijk met de galjoenscheg als je dat zo noemt tenminste, ik ben tegenwoordig heel veel namen kwijt dus verbeter me maar dan blijft er hopelijk wel weer wat hangen.
Ook de spiegel is beplakt en de achtersteven zit er ook op, dit heb ik eerst gedaan zodat de latjes tussen de latten van de romp invallen zodat je de naad niet aan de zijkanten ziet.
Hier komt hij weer de galjoenscheg, deze moet op de beplanking komen volgens de BB maar ik lijm in het midden 'n huidplank, deze is 4mm breed en de scheg is 7mm, hierdoor krijg ik 'n mooie sponning waar ik de planken in kan duwen zodat er altijd 'n mooie afwerking ontstaat.
Nu maak ik eerst het schuurwerk af, daarna komt de scheg erop.
Als dit klaar is bepaal ik de plaats van het onderste berghout en komt de zandstrook erin waarna het eerste deel van het beplanken kan beginnen.
Dit word nog 'n zware klus want de planken zijn 2*4 mm en van echt hard notenhout dus dat word zweten.
Tussendoor komt er wel weer 'n up-date want snel zal het niet gaan.