Walkera Devo 7e

Sinds kort heb ik een mini drone (JJRC H6C) en ik ben helemaal fan. Het vliegen gaat steeds beter, maar ik neig wel naar een andere transmitter, aangezien de meegeleverde een veredelde gamecontroller is. Mij viel de Walkera Devo 7e op om drie redenen: deviationtx.com, niet te groot (relatief kleine handen) en de prijs.

Heeft iemand hier ervaring mee? En ga ik hier fijner mee vliegen? En is dit een "verstandige" keus als ik in de toekomst een basic quad ga bouwen (met basic budget - dus in het achterhoofd dat ik géén €150+ transmitter ga kopen)?

Het enige advies dat ik jou kan meegeven is: neem geen Devo 7 zender.
Het is een zender waarvan het menu behoorlijk complex is.
Dat is eigenlijk het enige manko van die zender.
Als je bijvoorbeeld een Devo 8 of 10 zou nemen, dan heb je dat probleem niet meer.
Vr Gr E

De 7e is schijnbaar de Devo 10 alleen dan in een kleinere behuizing. Op de Devo 7 kan ook geen devotiontx geflasht worden, maar op de 7e wel.

Dus als je de Devo 10 zou aanraden, zou je dat ook voor de 7e doen, toch?

Niemand ervaring met de 7e?
Ik heb enkel ervaring gehad met een Devo 7, deze zender is vrij lastig te programmeren door zijn onoverzichtelijke menu.
Alles word weergegeven met afkortingen wat het niet makkelijker maakt, maar als je de handleiding ernaast legt word alles al veel duidelijker.
De Devo 7e is t.o.v. de Devo 7 een stuk kleiner (om die reden heb ik destijds juist niet voor de 7e gekozen aangezien ik grote handen heb)
En de 7e schijnt inderdaad een andere menu structuur te hebben waardoor het programmeren een stuk makkelijker zou moeten gaan t.o.v. de Devo 7, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Volgens mij zijn er genoeg recensies te vinden op het internet over de Devo 7e, succes met de overweging.

Gr. Jeroen

Hij is reeds besteld. Doorslaggevend was het feit dat hij relatief eenvoudig uit te breiden was, zodat hij compatibel is met veel protocols. Daarnaast relatief goedkoop en schijnbaar handzaam met mijn niet al te grote handen. En natuurlijk de Deviation firmware die je kunt flashen.

Ik denk dat ik een erg goede keuze heb gemaakt, zeker aangezien ik een beginner ben ;)

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat je een goede keuze gemaakt hebt qua zender , maar je had beter de 7 kunnen nemen daar zitten meer functies op .
En je kunt er ook een lipo in gebruiken in plaats van losse batterijen .
Ik hoop dat je voldoende soldeer ervaring hebt , het valt niet mee om op een 1m2 cm 10 pins te solderen .
En als je meerdere module's wil aanbrengen zou je wel eens ruimte gebrek in de zender kunnen krijgen .
Maar ik wens je veel suc6 met je zender , walkera zijn best goede zenders .
Hebt zelf 2 devo's 10 tot op heden nog nooit een probleem mee gehad .
dus de keuze voor een devo hebt je goed gedaan .
Gr Wim

De 7 wordt niet ondersteund door de Deviation firmware. Daarbij heb ik reeds twee 3 punts schakelaars en NRF24L01 module besteld. Solderen is geen punt. Voorlopig is die ene module genoeg (wilde ik omdat een JJRC H6C - die ik al heb - wil besturen), maar twee modules toevoegen is goed te doen. En op basis van dit schema denk ik niet dat ik meer dan 2 (extra) modules nodig zal hebben. Zeker niet aangezien een Devo receiver heb besteld voor mijn te bouwen quad.
De Devo 10 vond ik ook interessant, alleen wat aan de dure kant voor een beginner (en voor hobby's wil ik in beginsel mijn budget beperkt houden). Daarnaast lijkt mij juist een kleinere TX fijn, omdat mijn handen niet reuze zijn ;)

We zullen het dus zien. Als het goed is komt hij een dezer dagen binnen!

Back