Waarom er regelgeving moet komen [wetgeving discussie]

Noemt zich AirPro en vliegt tegen een lichtmast aan....zo kansloos.
Nu zijn de phantom clone ook nog in de aanbieding bij de kruidvat deze week. Ik hou mijn hart vast......

Iedereen doet maar waar hij zin in heeft, waardoor drones een slechte reputatie krijgen en regelgeving steeds strenger wordt.”
Als die regelgeving strenger wordt houden mensen zich er natuurlijk wel aan, ook weer opgelost :)

Ik snap de regels wel,
alleen net zoals in het verkeer.. 135 waar je 130 mag ..
mág nog steeds niet, maar je doet er niemand kwaad mee en een prent
zal je d'r ook niet voor krijgen.

Maar het klopt nog steeds dat het niet is toegestaan, al vind ik dat je wel het
verschil moet zien tussen dit filmpje..
En hetzelfde geintje doen met een vol station.

Maar er zullen dan ook weer mensen zijn die dát ook geen probleem vinden,
zo blijf je bezig :)

@stefan666

Je moet het zo zien, regels zijn in het leven geroepen omdat (veel) mensen zich niet kunnen houden aan grenzen, er zijn te veel mensen waarvoor die regels niet gelden. Althans dat menen zij.

Kijk even naar de Feyenoord fans (hooligans) in Rome, de burgervader pikt het niet dat de regels overtreden worden en deelt behoorlijke gevangenisstraffen (1 1/2 jaar) en boetes(€45.000) uit.

Als je mensen iets wijs wil maken lijkt alleen maar via de portemonnee te kunnen.

Verzonden vanaf mijn mobiel.

Helemaal mee eens , zeg ook niet dat het verstandig is of aan te raden.

Máár .. vind het ook geen verschrikkelijke daad , als in.. dwing ze hun drone op te eten.
( in tegenstelling tot die gast die dat vliegveld het filmen was byv )

Ok, noem wat.. ok, een vuurwerk filmpje..
Wettelijk gezien mág het niet..
Hoeveel van *ons* hebben wel niet een drone de lucht in gestuurd met de jaarwisseling ?

Zelfde -soort- overtreding.. en ook hier maakt niemand zich druk om.
( en ben niet heilig , ook ik heb dat ding de lucht in gestuurd met oud & nieuw )

En als ME supporter vanaf het begin, kan ik alle zeehondjes knuppel actie's op
voetbal-fans alleen maar toejuichen, maar da's wel heel off topic :)

Wat ik bedoel te zeggen, vind dat er verschil in zit, of iemand
10 km te hard rijd op de snelweg.. of dat ie 100 km te hard rijd..
De ene is , foei.. dat mag niet.. de ander is gevaarlijk en zou bestraft moeten worden.

We hebben het hier over een leeg stadion... er zit niet 10000 man binnen die het
risico lopen een drone weg te koppen.

Het gaat om het feit of iets mag of niet, een klein beetje fout is net zo fout als heel erg fout volgens de wet. De mens is van nature geneigd om de grenzen op te zoeken, maar tegenwoordig betekend dat je de grenzen overgaat inplaats er net voor te blijven.
Dan moet je ook zonder gezeur de consequenties aanvaarden.

Verzonden vanaf mijn mobiel.

Padden en kikkers zijn beschermd. Je mag ze niet aanraken, doden, verstoren enz. Tijdens het voorjaar begint de paddentrek. Vaak gaat die trek over een weg. En iedereen rijd er overheen. Ze worden opzettelijk vermoord. Hoewel de overheid ze zou moeten beschermen...wat in mijn ogen betekend dat zo'n weg afgesloten zou moeten worden, bekommerd men zich niet om de overreden dieren. Diezelfde overheid die jou gebied doet zelf zijn werk niet. Voorbeeld doet volgen nietwaar?

Back