Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja echt, phantom moet echt uit de schappen gehaalt wordenWat zou de wereld zijn zonder phantoms![]()
Nee hoor niet tegenwoordig.
Staat al een tijdje beschreven in de Dikke van dalen
een drone is een onbemand vliegtuig.
En aangezien een multicopter een onbemand vliegtuig is...
@Futaba
Dus?
Altijd!Ik merk dat het toch wel meestal de eigenaren van een dji phantom zijn die in het nieuws komen.
Als het onbemande luchtvaartuig recreatief wordt gebruikt, gaat het dus niet om een drone maar om een modelvliegtuig en zijn de regels die daarvoor gelden van toepassing.
Ik merk dat het toch wel meestal de eigenaren van een dji phantom zijn die in het nieuws komen.
Ik merk dat het toch wel meestal de eigenaren van een dji phantom zijn die in het nieuws komen.
De "media" heeft gezord dat "drone" een negatieve lading heeft. Die worden met privacy schendende cams uitgerust. Althans zo denkt meer dan half Nederland erover. Lang leve sbs6 en de Telegraaf. Mooi indoctrinatieWaarom mogen we multi's geen drones noemen van sommige hier?
De Britse pilotenorganisatie Balpa zal het incident gebruiken om te vragen om strengere regels rond het gebruik van drones. De groep doet dat maandag in het Britse parlement.
Lees het originele bericht, er staat zelfs een quote uit het gesprek tussen het vliegtuig en de toren bij:Het zal vast wel weer geen multicopter zijn vermoed ik.
The following transcript, as revealed in the UK Airprox Board report, reveals the conversation between the airliner's pilot (AT72) and the control tower at Southend Airport (ATC) during the incident.
AT72: '…for information when we were on the glide just about to intercept the glide er seen on the right side kind of er you know remote control helicopter er very small engine flying on the right side same altitude'
ATC: 'That's understood roughly what range when you saw that was it'
AT72: 'Just before we intercept the glide was black and red'
ATC: 'That's understood er I'll make a note of that'
AT72: 'Was not sure it was you know a helicopter it looks like it's a brand new thing that are flying around now on remote control'
ATC: 'Oh a quadcopter type thing maybe'
AT72: 'Say again sorry'
ATC: 'Perhaps something like a quadcopter er we've had a couple of those around here er been reported'
AT72: 'Yes exactly that'
ATC: 'Understood'
ATC: '(AT72)c/s do you know roughly how far away the erm model was from you'
AT72: 'er from my point of view it was too close'
ATC: 'Understood'