Waarmee heb jij vandaag gevaren? (RC dan wel te verstaan... ;-) )

[QUOTE="k-k, post: 4394221]Enige discussie met het werfpersoneel, eindigend in een grijns. Gr. Klaas.[/QUOTE]ja, je moet die mannen van de werf in de gaten houden...

Straks ben ik dat werfpersoneel misschien weer nodig Bert. En mensen op leeftijd moet je een beetje ontzien.;) Gr. Klaas.

Vandaag schitterend weer om met Treesje een sleepproef te houden. Missie geslaagd en lekker 1,5 uur aan de waterkant (Zwanenmeer Oostvoorne) gezeten. Kost wel even tijd om er wat gang in te krijgen. Gr. Klaas.

20250307-154935 Treesje met sleep.jpg

Mooie foto, Klaas.
En het lijkt me logisch als een binnenvaartsleper een zeegaande tanker trekt, dat het even duurt voordat de handel vaart heeft.
Ik hoop alleen dat het afremmen goed gaat, anders hebben we een plaatselijke milieuramp.

Nee, dat moeten we niet hebben Roel. En een oliebestrijdingsvaartuigje heeft mijn oude werkgeven ook niet meer. De eerste die we hadden was een oud landingsvaartuigje geweest. Respect zoals ze vroeger op de Maas met grote schepen sleepten en er in de sleepboten maar weinig kracht stond. Was wel in de tijd dat er weinig stroom liep. En nog wat bewegende beelden. Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Vanmiddag met Smit Finland in de weer geweest. Was nog even spannend of de modificatie aan de ankerkluizen waterdicht was. Alles kits en anderhalf uur gevaren. Helaas is de video mislukt. Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Nee, dat moeten we niet hebben Roel. En een oliebestrijdingsvaartuigje heeft mijn oude werkgeven ook niet meer. De eerste die we hadden was een oud landingsvaartuigje geweest. Respect zoals ze vroeger op de Maas met grote schepen sleepten en er in de sleepboten maar weinig kracht stond. Was wel in de tijd dat er weinig stroom liep. En nog wat bewegende beelden. Gr. Klaas.

Beetje rustiger op de draad komen, Klaas.... (wat meer lengte uit hebben helpt ook... :p )

Ja, het is allemaal een beetje wennen Bert. Het slepertje was rond gewaaid en moest eerst uit de sleepdraad gedraaid worden. Was bang dat het oogje in de sleepdraad van de haak zou schieten. Haakje is eigenlijk te klein. Ga een nieuwe met een krul als haak maken. En de steiger was eigenlijk te hoog om de draad even onder de beting door te halen en dan over een eind. En het bootje is te klein en beweeglijk om zoiets in het water te doen. Zat nog wel een elastiekje aan de sleepdraad, anders was misschien de opbouw eraf gerukt. En aan het gezucht te horen gaat het niet zo gemakkelijk meer als vroeger. Gr. Klaas.

Neem en draad die drijft, dat scheelt al een hoop kopzorgen omtrent de schroef... ;)

de Richelieu voor mij denk een bekend schip.
Is dat niet 45 jr terug het schip met de telefoonrelais er in om de nodige functies te creeeren.
Toen gezien op de NVM dagen in Harmelen.

Groetjes Ebro

Back