En hoe zit het met deze cellen (in nederland verkrijgbaar)?
http://www.rctechnics.eu/a123-systems-33v2300mah-single-cell-p-2292.html
http://www.rctechnics.eu/a123-systems-33v2300mah-single-cell-p-2292.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
TomB zei:En hoe zit het met deze cellen (in nederland verkrijgbaar)?
http://www.rctechnics.eu/a123-systems-33v2300mah-single-cell-p-2292.html
ssassen zei:Ik snap 't enthousiasme niet helemaal, de A123 cellen zijn vooral degelijker door hun opbouw, oa. een metalen behuizing. Dit voegt echter alleen maar gewicht toe, dus de mAh per gram accugewicht verhouding wordt er alleen maar slechter op en da's nu juist waar wat vliegtuigen en heli's betreft de schoen wringt. Of zie ik nu iets over 't hoofd?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Erik v. Schaik zei:ssassen zei:Ik snap 't enthousiasme niet helemaal, de A123 cellen zijn vooral degelijker door hun opbouw, oa. een metalen behuizing. Dit voegt echter alleen maar gewicht toe, dus de mAh per gram accugewicht verhouding wordt er alleen maar slechter op en da's nu juist waar wat vliegtuigen en heli's betreft de schoen wringt. Of zie ik nu iets over 't hoofd?
Je ziet best wel heel veel over het hoofd. Alles hangt af van de vleugelbelasting en de meesten weten dat dit gr/dm^2 is. Nagenoeg iedereen, nee IEDEREEN :wink: kijkt naar de grammetjes en de andere kant van de streep wordt maar wat makkelijk vergeten. En daar is het nu net te zoeken voor A123.
ssassen zei:.ooralsnog vlieg ik met kleine modellen met een AUW onder de 1kg en accu's onder de 200-gram per stuk, dus je zult mij niet zo snel naar een A123 zien grijpen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
ssassen zei:Maar ga je ons nog verklappen welke lader je op het oog hebt?
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat 't hiermee moet gaan lukken, zo kan je de A123 cellen individueel laden, handig! :roll:
![]()
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com