waar hebben we laatst nog gevlogen

Discussie in 'Multicopters' gestart door heligek, 3 feb 2013.

1. RobbievanDee

RobbievanDee

Lid geworden:
    26 jan 2011
    Vlucht van gister, in en rond de bossen van Bergen aan Zee...

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. pinkie

pinkie

Lid geworden:
    20 jan 2011
    He Ben,

Ik heb je ge-pb't met betrekking van de clone armen.

3. Avpk

Avpk

Lid geworden:
    27 sep 2012
    Mooi gevlogen en mooie omgeving.
    Leuk om te zien dit soort beelden

4. RobbievanDee

RobbievanDee

Lid geworden:
    26 jan 2011
    Thanks!! Ik kom daar ook graag....heerlijk rustig en uitgestrekt wandelgebied. Kijk maar eens op GOOGLE maps op 'Bergen aan Zee'. Dit is een bos en duingebied dat zich uitstrekt tot aan Hargen aan Zee. Ook wel bekend van de vele bos- en duinbranden van de afgelopen jaren. Dat gebied wil ik ook nog eens gaan bevliegen. Liefst FPV om wat grotere afstanden af te leggen en beeld te verzamelen.

Alleen....de plaatselijke boswachter was er nog niet over uit of hij het daar mee eens is. "Als we jou dit laten doen, dan......." zei die.
    De rest kun je zelf invullen...

In het voorjaar ga ik beginnen met het verzamelen van dat soort beelden dus tegen die tijd wil ik een 'mobiele FPV setup' hebben: waarschijnlijk een rugzak met alles erop en erin OF een soort (bolder)kar met 2 wielen achter me aan trekken om nog wat extra's mee te kunnen nemen...

Uiteindelijke doel is een "hike-n-fly" setup te hebben....:p

5. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Ik was er ook bij. Eerste 3 full fpv vluchtjes gemaakt op het veld daar. was er gezellig weer. Ik had voor het vliegen de naza gps nog gekalibreerd, maar niet goed schijnbaar want ik had enorme "drift" naar links, dus alles in atti gevlogen.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Corné

Corné

Lid geworden:
    1 sep 2003
    Welke OSD gebruik je? ziet er goed uit alle info die je wil in beeld....of komt dit van de naze?

7. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    je ziet gelijk verschil tussen 2.8 en 3.6mm. Dit van lennie ziet er veel natuurlijker uit en beter gedetailleerd.

Waar vlieg je mee lennie? welke fc?

En waar heb je die ov3rquad laten snijden?

8. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Ik gebruik een dragon osd. Ik vind m erg fijn. Je kunt aan en uit zetten wat je wilt, en een hoop dingen kun je aanpassen, bv 7 verschillende manieren om home aan te geven en dat soort dingen.

Dit is met de discovery met de naza. zit ook gps op alleen de helft van de tijd drift hij als een dolle.. Ov3erquad komt nog wel een keer, eerst materiaal voor aanschaffen en het heeft allemaal alweer genoeg gekost de laatse tijd..

Verschil in de lens is goed te zien ja. corné heeft een veel ruimer beeld, maar iets meer vertekening. Maar ik denk dat het grootste verschil in kwaliteit komt doordat ik op 5,8ghz vloog en corné op 1,3ghz..

9. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    ja 1.3ghz zorgt een beetje voor vervaging, maar bedoelde meer de kwaliteit in de voorwerpen die verder weg staan. Een goed voorbeeld is die boom rechts wat bij corne 1km ver weg lijkt en bij jou kun je heel mooi afstand ernaartoe schatten en zelfs zien of er een gaatje is hier en daar om doorheen te raggen. Goede dvr opnames trouwens!
    Dacht op de foto's te zien dat het een ov3rquad was :(.

Dus je vloog daar op GPS?

10. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Dat is inderdaad zo. 3.6mm geeft een erg realistisch beeld. afstanden zijn veel beter in te schatten. opnames zijn met de laptop gemaakt. Ik moet alleen de camera nog goed instellen. Als ik yaw zie je vervorming in alles! erg vervelend en vooral onrustig.. iemand hier ervaring mee?

Nee, geen gps gebruikt.. ja, heel even, maar er was niet mee te vliegen.. Ik had hem voor het vliegen gekalibreerd, maar dat is niet goed gegaan (waarschijnlijk door de vtx die er vlakbij zit en ook aan stond bedenk ik me net..) alles in attitude.. zelfs heel even op manual vlak na het opstijgen in de 2e video, maar dat is zo gevoelig dat ik m maar weer gauw op atti heb gezet en nog een paar rondjes heb gemaakt.. was helemaal geweldig!

11. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    yup weet wat het is....interlacing uitzetten en dan is het weg. Gewoon progressief opnemen.

12. Corné

Corné

Lid geworden:
    1 sep 2003
    Is het mogelijk om een losse lens te kopen en deze te vervangen?

Mij was een 2.8 lens aangeraden, maar dat is dus zeker niet beter voor het inschatten bij rondvliegen....

13. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Dus ik was niet gek toen ik dacht dat ik er tijdens het vliegen geen last van had..;)
    even kijken waar ik dat kan vinden, zit ook de de raw video..

Corné, jij hebt toch dezelfde camera als ik? die kun je met alle lenzen bestellen, dus ik neem aan dat ze ook los verkocht worden..

14. RobbievanDee

RobbievanDee

Lid geworden:
    26 jan 2011
    Is het mogelijk om de oude er uit te draaien....?? Dan kan er ook een andere in lijkt me....

Laatst bewerkt: 10 feb 2013
  15. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
  16. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    ja die kun je zo verwisselen. Ik geloof 2 schroefjes maar.

Nee je was niet gek lennie :D. Is een schoonvoorbeeld van interlaced opnemen terwijl het beeld progressief is of misschien zelfs andersom.

progressief = iedere frame is een complete frame
    interlaced = iedere frame is een halve beeld in strepen en de volgende frame is de andere helft. Daarom zie je strepen bij snelle beeld verandering.

17. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Corné , je hebt wel heel veel storing met jou 1,2 setje.
    Er klopt iets niet , ik heb daar totaal geen last van enkel als ik tussen bossen en bomen vlieg.
    Jij hebt het al op open terrein...

Lens vervangen= 1 schroefje losdraaien , de lens uitdraaien en de andere indraaien , scherp stellen en schroefje vast zetten...

18. Corné

Corné

Lid geworden:
    1 sep 2003
    Ik denk dat er toch iets van een beschadiging is opgetreden aan de zender met een crash of zo, volgende keer een andere zender proberen......

19. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Naar aanleiding van de topic tittel:

Gisteren boven een audi rs5! (in opdracht van de eigenaar ;) )
    Heb er ook een filmpje van ,aar de eigenaar had niet zon zin dat zijn kenteken erop stond...Dus die mag ik niet posten...

20. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Check alles na , eerst een andere zender op , is het niet opgelost probeer het dan zonder de Tbs core , daar kan het mss ook aan liggen.

Deel Deze Pagina