Waar halen jullie je twee takt olie?

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door robj28, 16 jun 2012.

1. KuyoshiObunagi

KuyoshiObunagi

Lid geworden:
    14 okt 2011
    Bij de boerenbond haal ik altijd Stihl kettingzaag mix wel duur (rond de 20 euro voor 5 liter).

2. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    Wat een geneuzel allemaal om de 2-takt olie.
    Gebruik gewoon goede kwaliteits olie.
    Dat gerommel met olie waarvan je niet eens weet of het wel geschikt is voor deze motoren.

Koop gewoon van een gerenommeerd merk zoals castrol of motul of etc,,,,,,
    Koop je die goedkope prut olie dan is dit uiteindelijk duurkoop!
    Je motor loopt er zo mee kapot.
    Laatst nog een motor onder handen gehad waarvan men dacht dat gemengde benzine van bosmaaier wel goed zou werken.
    Motor liep slecht,,,,, en had al de nodige slijtage.
    Nu na de hoog nodige revisie, de motor op shell V power benzine en castrol power RS draait ken je de motor niet weer!
    Teveel en te weinig smeren is ook niet goed.
    Teveel zorgt vor overmatige afzetting en geen juiste verbranding in deze motoren.
    Te weinig en je motor heeft een korte levensduur.
    De juiste verhouding is 1:25
    Dus 200cc olie op 5 liter benzine.
    Ik heb al de nodige motoren van binnen gezien, en dan kom je wat tegen hoor.
    De schoonste en mooiste motoren kom je tegen met castrol 747 olie.
    Dit is dan ook gelijk de duurste olie
    Ikzelf rij met castrol power RS, en dit bevalt mij goed.

3. hedibi

hedibi

Lid geworden:
    4 jun 2004
    Net wat je zegt Ron.
    je kan er hier op het forum zo moe van worden.
    Blijven maar door draven met LLLL lange draadjes.
    zonde soms van dit (modelbouw forum) ipv ik ben te lui om te lezen forum.
    Wens verder iedereen een goed vacantie toe.

4. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    Je wordt er zo moe van,,,,,,,, zucht!

5. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    ik heb het inmiddels geleerd.. x)

6. robj28

robj28

Lid geworden:
    10 nov 2011
    Waarom word dit topic eigenlijke omhoog gehaald voor niet gerelateerde bijdragen en hij is van ruim een maand geleden.

En wat RonW als antwoord geeft zou iedereen hier al wel zo beetje moeten weten aan gezien dit antwoord al in meerdere topic's is gegeven en terug te vinden is.
    Net zo als de mengverhouding en alle geschikte merken/type 2T olie.

Ik rij zelf ook met castrol power RS en dat bevalt prima.

Het maakt mij niet zoveel uit wat een ander er in gooit al gooit hij er sla olie in met een verhouding van 1:100.
    Maar breng alsjeblieft een ander niet op het verkeerde been. Zo kan je het antwoord action olie en 125 ml olie op 5 liter terug kunnen vinden via de zoek functie en kan iemand die net met de hobby begint de boot in gaan. Of zal hij als nog een topic openen omdat hij/zij 5 verschillende antwoorden vind.

En opzicht is het niet erg als iemand die nieuw is in de hobby wat vraagt over olie etc. Maar geef geen onzinnige antwoorden. Zoals verkeerde meng verhoudingen en olie merken/type. Dan kan je beter of het topic negeren of verwijzen naar een topic waar het (Juiste) antwoord instaat. Maar als er al zo topic staat op de eerste pagina dan ben ik er wel mee eens dat die genen eerst even had mogen lezen.

Maar misschien is een sticky topic met de juiste olie en brandstof etc. een goed idee ?

7. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Ja maar dat is nu al duidelijk... Zeggen ze in de komende reacties.. Onder andere ik :p

8. fast wil

fast wil

Lid geworden:
    4 dec 2009
    De brandstof is bij een 2 takt motor erg belangrijk. Zoals ook Ron al aangeeft. Ik tank daarom Shell V Power benzine gemengd 1:25 met Motul 800, te bestellen bij JFC racing

Ik wil daar wel een luchtige tip aan toevoegen. Er bestaat ook zoiets als V power diesel, die bedoel ik dus niet! Ik heb wel eens geprobeerd daar een NK mee te winnen, maar is me niet gelukt.

9. RCstylzz

RCstylzz

Lid geworden:
    8 jun 2012
    ik da de 2 takt olie van texaco gebruiken, mijn vader heeft tankstation, dus kan ik gewoon de olie mee naar huis brengen :)

10. RCstylzz

RCstylzz

Lid geworden:
    8 jun 2012
    heb je al een motor gezien met havoline van texaco ?
    deze olie is namelijk een van de zuiverste olieën die er zijn.

11. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Ja Ron zou het vast verkeerd hebben met meerdere jaren ervaring in het modelbouw(bigscale) wereldje.... Koop eerst je bigscale en dan praten we verder.

12. sander5057

sander5057

Lid geworden:
    18 nov 2012
    mengsmering olie

Ik heb net een baja 5b gekocht, en ik zoek de juiste mengsmering olie ervoor.

kan iemand mij zeggen welke en waar je die kan bestellen

13. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  14. sander5057

sander5057

Lid geworden:
    18 nov 2012
    oke, nog bedankt voor de link dan....

15. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Lekker warm welkom...
    Sander, van harte welkom op dit fantastische forum waar over het algemeen best vriendelijke reacties worden gegeven :rolleyes:

nb ik hoef geen discussie over hoe vaak deze vraag al gesteld is. Het gaat me om de toon.
    En trouwens, hij heeft gezocht anders had hij niet een topic uit juli kunnen vinden......heel netjes om in een bestaand topic aan te sluiten en niet zelf een nieuwe aan te maken. Dus Sander, goed bezig :)

16. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Nou ja, voor een 1e post geeft het mij ook vraagtekens. Wel uitzoeken welke auto je wilt kopen maar pas na de aanschaf vragen waar olie te halen terwijl de winkel waar hij die auto gekocht had mogelijk ook de olie had kunnen leveren. In het geval van 2e hands had hij dat ook aan de verkoper kunnen vragen.

Ook is het gebruikelijk dat je zelf onderzoek pleegt, een paar zoekopdrachten in google of op dit forum had je duidelijk genoeg antwoorden op deze simpele vraag kunnen geven wat er zoal gebruikt wordt en weer met een simpele zoekopdracht of een belletje naar de plaatselijke modelbouwwinkel of brommerzaak had je genoeg info gehad.

17. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    pff laat maar

heb het al aangepast , beetje zoekwerk kan geen kwaad,staan nota bene stickies bij het forum gedeelte waar ook dit topic stond met een hele boel info...

.................

18. sander5057

sander5057

Lid geworden:
    18 nov 2012
    bedankt Arjan. ik ga denk ik toch voor de castrol tts. volgens een aantal andere mensen was dit wel een aanrader voor een niet te hoge prijs.

19. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    ben ik helemaal met je eens. Daar ging het me ook niet om. Top dat je het gewijzigd hebt.

20. sander5057

sander5057

Lid geworden:
    18 nov 2012
    bedankt allemaal voor de reacties. ik heb zelf bij een webshop scootplanet.nl castrol RS (voorheen TTS) gekocht, het koste 9,50+5,50 verzendkosten dus totaal 15,00

Deel Deze Pagina