VZG/ELC (VEM) verzamel topic

De foto''s van vandaag :D

IMG_1231.jpg


IMG_1232.jpg


IMG_1233.jpg


IMG_1234.jpg


IMG_1235.jpg


IMG_1240.jpg


IMG_1243.jpg


IMG_1247.jpg


IMG_1266.jpg


IMG_1277.jpg


IMG_1285.jpg


IMG_1292.jpg


IMG_1297.jpg


IMG_1318.jpg


IMG_1324.jpg


Groet Jan
 
Was gezellig vanmiddag .lekker slap ouwenelen en vliegen .

En dat gezicht van Wes dat ie dacht dat er nog een viertakter gestart werd naast hem :D
 
He Max.

Nu snap ik waarom de kofferbak van jullie auto vanmiddag zo snel dicht ging.;)

Maar ja kan helaas gebeuren, succes met de reperatie.

Gr Gijs

zat in een harrier en dacht. maak ik ook een bocht en trek hem er met motorvermogen wel doorheen, maar dat viel even tegen.............
en was even meskant aan het oefenen op zo'n 15cm hoogte :D:D
je had mijn vader moeten horen :D:D:mrgreen:
 
Zo te lezen heb ik weer een mooie dag op de hei gemist. Ik kon het echter niet laten en heb vanmiddag nog even Harderwijk onveilig gemaakt met mijn kleine electro Katana. Heb ik toch nog even gevlogen!

Het bouwen van de Pitts heeft een tijdje stil gelegen. Deels door gebrek aan onderdelen en deels doordat ik wat minder tijd had. Maar.. Ik heb weer tijd en ik heb weer zin! Dus er zal weer serieus gebouwd worden de komende tijd!

Wat is er de afgelopen tijd gebeurd?

Een deel van de electronica binnen gekregen.
U ziet:
-Emcotec Mini Magic 5 (met 3 ingebouwd matchboxen. De dubbeldekker is straks net zo eenvoudig in een zender de programmeren als een calmato!)
-Emcotec Killswitch + spanningregelaar voor de ontsteking. (Ik vlieg niet zonder!)
-Drie 20kg savox servo's. Voor hoogte en richting. (eentje genoeg voor richting?? iemand een mening hierover?)
-Twee supersnelle 12kg servo's voor de rolroeren. En aangezien het een dubbeldekker is heb ik er dus nog twee nodig. Die komen nog.
-Kavan bigscale scharnieren. Om mijn voorraadje weer aan te vullen.

En ja, ik ga eens een uitstapje maken van Hitec naar Savox. Kijken hoe dat bevalt. Ik lees de laatste tijd op amerikaanse fora wat problemen met Hitec 79xx servo's. Dus maar eens Savox proberen. Zijn nog iets goedkoper dan Hitec ook.
IMG_1370.jpg


Ik maak mijn staartwieltje zelf. Hier zie je de (zelfgebouwde) mal en op maat geknipte stukjes carbon en glas weefsel. De epoxy staat ook al klaar.
IMG_1372.jpg


Beetje soppen!
IMG_1373.jpg


Beetje klemmen!
IMG_1374.jpg


Beetje zagen en schuren later en zie het eindresultaat. Sterk genoeg voor een 13kg wegende dubbeldekker.

De hoorntjes waar het wieltje in komt te hangen had ik al eens gemaakt (in een wat grotere serie.) Dus die had ik nog liggen. Zie rechtsonder het geassembleerde eindresultaat. Dit is een directe besturing. pull-pull besturing vanaf de richtingsroer-servo is natuurlijk ook mogelijk.

(Let op bij zagen of schuren! Carbon stof is rotzooi. latex handschoenen, stofmasker en veiligheidsbril zijn geen overbodige luxe!)
IMG_1375.jpg


Het stabilo kreeg ik ingedekt en gesneden aangeleverd. Scheelt me weer werk! (en er kan weer minder mis gaan!) Gelijk even passen.. Past alsof het ervoor gemaakt is! Maf is dat.. romp en stabilo zijn 150km van elkaar gebouwd en het past naadloos!?
IMG_1433.jpg


Tijd voor scharnierlijsten! Beetje grof op maat gezaagd.
IMG_1440.jpg


Juiste hoek erin geschaafd. 28 graden. In totaal dus in ieder geval 56 graden uitslag. Meer dan genoeg voor mij!
IMG_1444.jpg


Lijmen en een nachtje onder spanning laten drogen.
IMG_1446.jpg


Beetje schaven en schuren en ze zijn klaar voor de scharnieren en de servo's!
IMG_1453.jpg


Ik heb ook de onderdelen voor de vier hoofd-vleugels. We hebben vanmiddag de roofmate-platen voor de vleugel-ribben op maat gesneden. Hopelijk morgen alle vleugel-ribben uitsnijden (en dat zijn er nogal wat.. het zijn 4 vleugels :( ) En dan kan ik beginnen met de eerste vleugel opbouwen.
 
Zo te lezen heb ik weer een mooie dag op de hei gemist. Ik kon het echter niet laten en heb vanmiddag nog even Harderwijk onveilig gemaakt met mijn kleine electro Katana. Heb ik toch nog even gevlogen!

Het bouwen van de Pitts heeft een tijdje stil gelegen. Deels door gebrek aan onderdelen en deels doordat ik wat minder tijd had. Maar.. Ik heb weer tijd en ik heb weer zin! Dus er zal weer serieus gebouwd worden de komende tijd!

Wat is er de afgelopen tijd gebeurd?

Een deel van de electronica binnen gekregen.
U ziet:
-Emcotec Mini Magic 5 (met 3 ingebouwd matchboxen. De dubbeldekker is straks net zo eenvoudig in een zender de programmeren als een calmato!)
-Emcotec Killswitch + spanningregelaar voor de ontsteking. (Ik vlieg niet zonder!)
-Drie 20kg savox servo's. Voor hoogte en richting. (eentje genoeg voor richting?? iemand een mening hierover?)
-Twee supersnelle 12kg servo's voor de rolroeren. En aangezien het een dubbeldekker is heb ik er dus nog twee nodig. Die komen nog.
-Kavan bigscale scharnieren. Om mijn voorraadje weer aan te vullen.

En ja, ik ga eens een uitstapje maken van Hitec naar Savox. Kijken hoe dat bevalt. Ik lees de laatste tijd op amerikaanse fora wat problemen met Hitec 79xx servo's. Dus maar eens Savox proberen. Zijn nog iets goedkoper dan Hitec ook.
IMG_1370.jpg


Ik maak mijn staartwieltje zelf. Hier zie je de (zelfgebouwde) mal en op maat geknipte stukjes carbon en glas weefsel. De epoxy staat ook al klaar.
IMG_1372.jpg


Beetje soppen!
IMG_1373.jpg


Beetje klemmen!
IMG_1374.jpg


Beetje zagen en schuren later en zie het eindresultaat. Sterk genoeg voor een 13kg wegende dubbeldekker.

De hoorntjes waar het wieltje in komt te hangen had ik al eens gemaakt (in een wat grotere serie.) Dus die had ik nog liggen. Zie rechtsonder het geassembleerde eindresultaat. Dit is een directe besturing. pull-pull besturing vanaf de richtingsroer-servo is natuurlijk ook mogelijk.

(Let op bij zagen of schuren! Carbon stof is rotzooi. latex handschoenen, stofmasker en veiligheidsbril zijn geen overbodige luxe!)
IMG_1375.jpg


Het stabilo kreeg ik ingedekt en gesneden aangeleverd. Scheelt me weer werk! (en er kan weer minder mis gaan!) Gelijk even passen.. Past alsof het ervoor gemaakt is! Maf is dat.. romp en stabilo zijn 150km van elkaar gebouwd en het past naadloos!?
IMG_1433.jpg


Tijd voor scharnierlijsten! Beetje grof op maat gezaagd.
IMG_1440.jpg


Juiste hoek erin geschaafd. 28 graden. In totaal dus in ieder geval 56 graden uitslag. Meer dan genoeg voor mij!
IMG_1444.jpg


Lijmen en een nachtje onder spanning laten drogen.
IMG_1446.jpg


Beetje schaven en schuren en ze zijn klaar voor de scharnieren en de servo's!
IMG_1453.jpg


Ik heb ook de onderdelen voor de vier hoofd-vleugels. We hebben vanmiddag de roofmate-platen voor de vleugel-ribben op maat gesneden. Hopelijk morgen alle vleugel-ribben uitsnijden (en dat zijn er nogal wat.. het zijn 4 vleugels :( ) En dan kan ik beginnen met de eerste vleugel opbouwen.


84kg aan servo's .hmmmzz ,de max is 20kg op de hei hoor voor je toestel .


:D
 
Back
Top