VZG/ELC (VEM) verzamel topic

Zo. Ik ben weer een stapje verder met de Pitts.

Scharnieren pas gemaakt in het roer. Ik denk dat het aardig gelukt is. Roer beweegt erg soepel, dus alles zit er recht in. Nou nog even kijken of ik de laatste halve millimeter ruimte rondom de scharnier pen weg kan krijgen (nee, is niet nodig, maar ik ben een zeikert!) en dan kan ik de neuslijst afwerken.

Natuurlijk moet de onderkant, bovenkant en achterkant van het roer zelf nog op maat gemaakt en gevormd worden. Maar dat komt (veel) later.

IMG_1252.jpg

Geen waanzinnige uitslagen. Een nette 48 graden.
Maar omdat het een vrij diep roer is en het een dubbeldekker is denk ik dat het genoeg moet zijn voor een stallturn hier en daar ;)

IMG_1254.jpg

De romprug heb ik ook al op maat gemaakt. Die ligt klaar om verlijmd te worden. Maar eerst de neuslijst bijwerken nu ik nog de ruimte heb. Anders zit die romprug in de weg.

En afgelopen zondag was het (tussen de buien door) goed vliegen hoor. Zelfs Dick was uit z'n werkplaats gekomen :-)

Wel een geluk dat er niet meer mensen waren anders hadden we niet alles onder het zeil kwijt gekund :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo. Ik ben weer een stapje verder met de Pitts.

Scharnieren pas gemaakt in het roer. Ik denk dat het aardig gelukt is. Roer beweegt erg soepel, dus alles zit er recht in. Nou nog even kijken of ik de laatste halve millimeter ruimte rondom de scharnier pen weg kan krijgen (nee, is niet nodig, maar ik ben een zeikert!) en dan kan ik de neuslijst afwerken.

Natuurlijk moet de onderkant, bovenkant en achterkant van het roer zelf nog op maat gemaakt en gevormd worden. Maar dat komt (veel) later.

IMG_1252.jpg

Geen waanzinnige uitslagen. Een nette 48 graden.
Maar omdat het een vrij diep roer is en het een dubbeldekker is denk ik dat het genoeg moet zijn voor een stallturn hier en daar ;)

IMG_1254.jpg

De romprug heb ik ook al op maat gemaakt. Die ligt klaar om verlijmd te worden. Maar eerst de neuslijst bijwerken nu ik nog de ruimte heb. Anders zit die romprug in de weg.

Zier er netjes uit Jaap:thumbsup:

Groeten Gijs

Dank je Gijs! Erg aardig van je. :)
Ik doe mijn best. stukje bij beetje zit er vooruitgang in.

Mooi filmpje Arjan! Ik ben jaloers. Ik heb al ruim een maand niet gevlogen :(

Stoer! Ik hoop dat ik ook nog even kan komen kijken om dat motortje te horen lopen in het echt!

Ik ben ook weer verder gegaan aan de Pitts.

Neuslijst op maat gemaakt en de scharnieren zitten er lekker strak in.
Geen ruimte meer tussen de roeren, behalve voor de scharnierpen.
IMG_1262.jpg

romprug erop gelijmd en buizen erin om te kijken of het hele spul nog een beetje recht is. Als dat niet zo is wordt het vervelend om nog te corrigeren.
IMG_1259.jpg

Goed genoeg voor mij.
IMG_1264.jpg

Tape eraf, romprug een beetje schuren, turtledeck er los op voor de foto (moeten nog struts voor de bovenvleugel doorheen) en het lijkt wel een beetje op een vliegtuig romp.
Natuurlijk moet er nog een hoop bijgewerkt, geschuurd, geplamuurd en weer geschuurd worden, maar dat doe ik pas net voor de folie er op gaat.
IMG_1269.jpg

IMG_1278.jpg

Nou, binnenkort maar wat folie op de scharnierlijsten van het richtingsroer strijken en dan de scharnieren verlijmen. Eh, dan moet ik wel een kleurenschema hebben om de kist in te folieen....

Laatst bewerkt door een moderator:
Back