VZG/ELC (VEM) verzamel topic

Herman

Herman is zijn pijp kwijt

Een poosje geleden ben ik begonnen met het weer vliegklaar maken van een ELC club rolroertrainer. Dit toestel, een Carl Golberg Falcon 3, was gedoneerd aan de club, maar om hem weer aan het vliegen te krijgen moest er wel het een en ander gebeuren. Dat ben ik nu dus aan het doen.
6430622307_be4d14c734_b.jpg

Wat is er zoal gebeurd:

  • Ik heb hem "Herman" gedoopt, maar vraag me niet hoe ik op dat idee kwam. Het was zomaar een ingeving toen ik hem zag.
  • De folie zit inmiddels weer vast
  • De oorspronkelijke motor een HB40 liep alleen nog volgas wegens compressiegebrek en maakte veel te veel kabaal. Die is dus met pensioen gestuurd.
  • Van de onlangs gecrashte club Charter bleef een Magnum 6,5 CC motor over, dus die zit er nu op.
  • Servo's en een lekker buigzame propeller had ik zelf nog liggen dus dat is ook weer voor elkaar.
Wat moet nog?

  • Accu inbouwen, hoewel ik hem aflever met een batterijhouder, zodat leerlingen hun eigen NIMH's of een eigen accupakket kunnen meenemen.
  • Ik had hier nog een passend uitlaatje liggen dacht ik, maar mijn 37mm uitlaatje past mooi niet op de 35mm uitlaat poort van de Magnum GP .40 motor.
Oproep:
Wie heeft er nog een tweetakt uitlaatje liggen met de bevestigingsgaten 35mm uit elkaar (Hart-op-hart gemeten) en wil deze aan de clubtrainer doneren?
Leg hem in dat geval even in het ELC clubhuis neer, en meld mij waar je hem hebt neergelegd


Bij voorbaat dank mocht je kunnen helpen.


Hans
 
Laatst bewerkt:
Had wes nu wel getankt?

Kon zelf niet aanwezig zijn ,ik was bezig een rompje aan het herstellen samen met mijn pa .
 
Henky
Middagje heli vliegen op de Ginkelse Heide

Rare heli's daar bij jullie bij ons zien die er toch iets anders uit, misschien even naar de oogarts.
 
hee wieze foto denk :)!

hebben zaterdag heerlijk gevlogen!

en serge ik had deze keer de brandstof gereed staan :P!
 
Het is koud, nat en het waait. Het is dus officieel bouw-weer. :yes:

Ik ben dus maar eens begonnen aan mijn winter-project.

Voorheen wilde ik nog wel een uitgebreid bouwverslag bijhouden, maar ik denk dat ik mijn tijd liever aan het bouwen besteed. Als jullie het interessant vinden zal ik in dit topic af en toe wat foto's posten van de voortgang. Als jullie het niet interessant vinden hou ik ze gewoon voor mezelf. :)

IMAG0141.jpg


IMAG0143.jpg


IMG_1040.jpg


IMG_1042.jpg


IMG_1044.jpg



IMG_1047.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jaap,

Wat voor model gaat het worden? ben wel benieuwd hoor.
Als je zo nu en dan eens een foto plaats is wel interresant hoor, maar dat moet je natuurlijk heelemaal zelf weten.

In ieder geval succes met de bouw, en we zien dit model vast nog wel een keer op het veld.

Groet Jan
 
Jan,

Het wordt een 35% Pitts Model 12. Ongeveer 2.4mtr span dus.

Er zijn in het ontwerp wel wat afwijkingen van het origineel om de kunstvlucht eigenschappen te verbeteren. Zo krijgt deze kist een geprofileerd stabilo en een geprofileerd kielvlak en is de romp wat opgerekt. Deze wijzigingen vallen allemaal binnen de regels van de F3A-X, dus ik kan er gewoon kunstvlucht mee vliegen als ik dat zou willen. De echte schaal-puristen zullen het waarschijnlijk niet kunnen waarderen. Maargoed, ik ben dan ook geen schaalvlieger.

Zie ook 2wings.com of Pitts Model 12
 
Jan,

Het wordt een 35% Pitts Model 12. Ongeveer 2.4mtr span dus.

Er zijn in het ontwerp wel wat afwijkingen van het origineel om de kunstvlucht eigenschappen te verbeteren. Zo krijgt deze kist een geprofileerd stabilo en een geprofileerd kielvlak en is de romp wat opgerekt. Deze wijzigingen vallen allemaal binnen de regels van de F3A-X, dus ik kan er gewoon kunstvlucht mee vliegen als ik dat zou willen. De echte schaal-puristen zullen het waarschijnlijk niet kunnen waarderen. Maargoed, ik ben dan ook geen schaalvlieger.

Zie ook 2wings.com of Pitts Model 12

Mooi man,

8138j.jpg



Deze kleurstelling vind ik zelf erg mooi ;)

Succes
 
Back
Top