VXL-3s regelaar setup lukt niet

Ik heb een Traxxas Stampede VXL met brushless set (Velineon 3500 motor met VXL-3s regelaar). Bij het optrekken stottert de motor. Ik heb de motor in een andere auto gehad met andere snelheidsregelaar en daar deed hij het goed. het ligt dus niet aan de motor. Nu wil ik de snelheidsregelaar resetten, maar dat lukt niet. Ik volg precies de stappen uit de handleiding:
-volledig opgeladen batterij aansluiten;
- zender aanzetten;
- Knopje ingedrukt houden tot de led rood is;
- als de rode led 1 x knippert, gas vol naar vore en vasthouden;
- als de rode led 2 x knippert, gas vol naar achteren en vasthouden
nu wachten tot de groene led 1 x knippert. En dat laatste gebeurt niet. In plaats daarvan gaat de groene led heel snel achter elkaar knipperen.
Volgens de handleiding knippert de groene led snel achter elkaar als de trottle trim niet goed staat, maar bij mij staat die precies in het midden.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Dat stotteren bij het optrekken is nou typisch een sensorless motor. Niets ergs, dood normaal.
dood normaal?

een vxl hoord niet te sputteren hoor.sensor of niet.ik heb er 3 setjes van gehad en nooit 1tje zien sputteren.de oorzaak kan wel eens bij de regelaar liggen.de reset dat je bedoeld is gewoon een nieuwe verbinding dat je maakt.dat reset helemaal niks .enkel de link tussen regelaar /zender

End points op de zender goed ingesteld? (EPA 100-150%)

Excuse my ignorance :( Regel je de EPA met de trim wheels op de zender? Ik heb steering trim en throttle trim beide in het midden staan en de throttle neutral adjustment op 50/50 (enige andere mogelijkheid is 70/30)

Daar zijn er ondertussen ook al drie van, de 27mhz, of de 2.4ghz, en die is er met rode of gele menu/set knopjes. Deze laatste serie kan je met de multiwheel verschillende dingen mee instellen. Even zoeken in de handleiding, hoe je deze zender terugzet naar de fabrieksinstellingen. En dan nog eens kalibreren

dood normaal?

een vxl hoord niet te sputteren hoor.sensor of niet.ik heb er 3 setjes van gehad en nooit 1tje zien sputteren.de oorzaak kan wel eens bij de regelaar liggen.de reset dat je bedoeld is gewoon een nieuwe verbinding dat je maakt.dat reset helemaal niks .enkel de link tussen regelaar /zender

Jullie heben allebei geleik :D. stotteren bij zachtjes rijden (sensorless)
maar optrekken met wat hogere snelheid nee dat hoort niet.

Ik heb een Traxxas Stampede VXL met brushless set (Velineon 3500 motor met VXL-3s regelaar). Bij het optrekken stottert de motor. Ik heb de motor in een andere auto gehad met andere snelheidsregelaar en daar deed hij het goed. het ligt dus niet aan de motor. Nu wil ik de snelheidsregelaar resetten, maar dat lukt niet. Ik volg precies de stappen uit de handleiding:
-volledig opgeladen batterij aansluiten;
- zender aanzetten;
- Knopje ingedrukt houden tot de led rood is;
- als de rode led 1 x knippert, gas vol naar vore en vasthouden;
- als de rode led 2 x knippert, gas vol naar achteren en vasthouden
nu wachten tot de groene led 1 x knippert. En dat laatste gebeurt niet. In plaats daarvan gaat de groene led heel snel achter elkaar knipperen.
Volgens de handleiding knippert de groene led snel achter elkaar als de trottle trim niet goed staat, maar bij mij staat die precies in het midden.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Je moet eerst volgas vooruit geven (naar je toe dus!), en daarna volgas achteruit (van je af dus!)

UPDATE: Hij gaat nu ook niet meer achteruit + de rode let knippert als hij aanstaat.

Als je het mij vraagt is de regelaar stuk.
Zit er nog garantie op?

gelukkig heeft traxxas garantie voor heel je leven op motor regelaar en zender set.
heb je toch maar weer geluk gehad he!!

ik heb zelf een hobbyking regelaar die niet meer achteruit wilt wel vooruit maar remmen doet hij ook niet, een echt gevaar op de weg dus haha.
de motor is wel de originele traxxas vxl 3s.

Back