Voor diegenen die er bij waren hoef ik het niet uit te leggen...maar voor de thuisblijvers..
Op diverse foto's van sportmodellen ( VV en VRA) zie je dieselmotoren....althans...
Ja ja... laat je niet foppen...het zijn allemaal elektrische motoren waar een dummy diesel op zit...soms wat schijfjes triplex met een kwastje verf...soms helemaal 3-D geprint... Dus de serene rust op de grote stille heide was er nog steeds.
Zo...komen er nog meer foto's?? Vast wel...
Een ieder zal zo zijn eigen belevenis gehad hebben op deze dag en voor mij was dit het hoogtepunt ....
Heel sneeky stond daar plotsklaps Piet van Merkestein ( voormalig F1B vlieger) naast me..hij had niets gezegd van zijn voorgenomen bezoek..
Piet heeft rond 1955 de Nordic gebouwd...de grote VRA waar ik nu zo graag mee vlieg. Rond de 20 jaar geleden heb ik die kist van hem gekregen ( toen dus nog VV en bekleed met bruin pakpapier) en na een totale revisie is de kist weer naar Piet terug gegaan. Rond de 10 jaar geleden kreeg ik hem opnieuw en 5 jaar geleden heb ik hem omgebouwd naar VRA.
En gisteren...gisteren heeft Piet ( een vermaard RC zweef beoefenaar) zelf met zijn kist gevlogen...Piet...Bedankt voor de kist...en je komst naar de heide!!!
Hier de Nordic ( net voordat de e motor er op kwam)
en nu op op de meeting...