De wedstrijd/meeting op 2 juni komt dichterbij...ben je er al klaar voor??
We herhalen nog een keer de spelregels, de veldsituatie inclusief parkeer aanwijzingen en de inrichting van de startlocatie.
Spelregels VV en Vintage R Assist meeting
Deze happening is uniek in Nederland en nog nooit eerder hebben we VV en Vintage R Assist bij elkaar op de heide gebracht. Voor de goede orde, veiligheid en ongestoord en prettig vliegen zijn er wel wat spelregels nodig.
Wat is er die dag te doen:
- Selectiewedstrijd VV ( Thomas Cup)
- Recreatief VV vliegen
- Recreatief Vintage Radio Assist vliegen
Aansturing:
Recreatief deel: Henk van Hoorn
Wedstrijdleiding Thomas Cup: Michiel Faassen en Wout Heine
Vluchtleiding VRA : de VRA vliegers bij toerbeurt.
De veld indeling:
VV en VRA maken op geheel andere wijze gebruik van het terrein en het luchtruim maar door een goede verdeling/indeling van beide kan er gelijktijdig gevlogen worden zonder elkaar te storen of in elkaars vaar...vlieg...water te komen.
De situatie schets:
Met je positie NAAR de wind toe gekeerd hebben we de Pitts centraal. Hier verblijven we allemaal en maken we onze modellen vlieg gereed.
Het startgebied voor de Vrije Vlucht is aan de rechter kant van de Pitts.
- F1B en F1Q modellen maken na de start een rechter bocht dus gaan van de Pitts af. Heb je een VV model welke een afwijkend patroon vliegt ga dan ver genoeg van de Pitts af aan de rechter kant.
- F1A en andere VV Lijnstart zweef modellen worden gestart vanuit die zelfde startpositie en vervolgens gaan de vliegers ergens hengelen naar thermiek. Doe dit dusdanig dat het model tijdens het hengelen niet in het circuitgebied van de VRA komt.
De VRA vliegers gaan tbv de start naar de rand van het circuit gebied en gaan bij de windzak staan. Die zal op 25 meter afstand aan de linker zijde van de Pitts zijn. Het circuit gebied is 100 x 200 meter.
De circuit richting is linkshandig...dus van de Pitts af.
Doorgang van de Wedstrijd/ Meeting:
Dit wordt door de wedstrijdleiding bepaald en zo mogelijk zullen we de beslissing op de vrijdag voorafgaande nemen en op vrijdagavond in de vooravond hier publiceren. Verder zal er dan ook nog een telefoonnummer ter beschikking zijn tbv doorgangs info.
Locatie op de heide:
Ook dit wordt door de wedstrijdleiding bepaald
Verkassen:
VV modellen hebben een vlieguitloop nodig ( benedenwinds). Mocht in de loop van de dag de wind dusdanig draaien dat die uitloop niet meer toereikend is dan gaan we verkassen. Beslissing ligt bij de wedstrijd leiding maar we zullen proberen een dusdanige startlocatie te kiezen dat verkassen zo mogelijk kan worden voorkomen.
Vluchtleiding VRA:
Deze wordt bij toerbeurt door de VRA vliegers zelf verzorgt. Gedurende een kwartiertje verzorg je het toezicht en sta je bij de windzak en help je de vliegers uitkijken en waarschuw je ze indien er een VV kist in de buurt komt. Ook wanneer er buiten het circuit gevlogen wordt dient er voldoende afstand tot eventuele VV kisten in acht genomen te worden en assisteer je daarin.
Zodra je "dienst" er op zit geef je het toezicht door aan een collega VRA vlieger, etc, etc.
Voorrangs regels:
Vrije Vlucht modellen zijn onvoorspelbaar qua koers en hoogte en dienen ten alle tijde door de VRA vliegers voorrang verleend te worden.
Mandragende luchtvaartuigen hebben altijd voorrang op VRA modellen.
WA verzekering:
Alle vliegers dienen of lid van de KNVvL te zijn of een geldige WA verzekering bezitten. Mogelijk zal op de vliegdag hierna gevraagd worden.
De Speulderheide:
Hulpmiddel voor het vinden van de Speulderheide en de parkeerplaats is navigatie adres
Hessenmeer 48 , Ermelo
In de onmiddellijke omgeving van het Speulderveld ( de heide waar we bijna al onze VV wedstrijden hebben en waar de VV en VRA meeting ook is) zitten meerdere campings.
Zeer waarschijnlijk gaan we met meerdere gezinnen en bij een goede weersvoorspelling daar enkele dagen verblijven...Tzt komt daarover meer info.
Afhankelijk van de windrichting gaan we ergens op de heide de startplaats inrichten...zie nr 1 t/m 3:
PARKEREN
Er kan geparkeerd worden langs de westzijde van de Hessenmeer ( zandweg). DUS NIET AAN WEERSZIJDE PARKEREN ivm vrije doorgang van hulpdiensten. De haaks op de Hessenmeer staande Speulderveldweg is te smal tbv parkeren DUS DAAR NIET PARKEREN ook weer ivm vrije doorgang van hulpdiensten.