Vreemde storing

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door brutus, 30 okt 2010.

1. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Heb eigenlijk nooit met de Walkera electronica gevlogen, afgezien van de gyro, en die bevalt me eigenlijk best wel goed....
    De Walkera waar dit ontvangertje eerst een jaar lang prima in gedraaid heeft, heeft de belt vergelijkbaar met die van de KDS (alleen aan de bovenkant van het hoofdtandwiel i.p.v. eronder. Daar zat d ontvanger vooring, pal naast ESC en motor (2 cm afstand) en dat werkte prima.
    De heli is de KDS 450 SV, zender een Futaba FC 18, de ontvanger die problemen gaf was een "scanner RC" 8 kanaals mini ontvanger, die links achter tegen het frame zat, met de antenne via de skids naar de staart gespannen (elastiekje, dus de antenne kwam niet in de buurt van de carbon tailfin) en dan terug naar de skids, de overtollige lengte hing naar beneden. ESC helemaal voorin. De ontvanger zat dus zo ver mogelijk bij ESC en motor vandaan

Nu vliegt het perfect met een gewone (grote en lompe) Futaba 8 kanaals ontvanger die op het gyroplatformpje ligt bij gebrek aan andere goede plek (nergens anders ruimte voor zo'n grote ontvanger). De Gyro staat daar weer bovenop. De antenne hangt precies hetzelfde als hierboven omschreven.

Groet, Bert

EDIT: Ik heb in dit draadje meerdere keren aangegeven dat ik twijfelde of het chassis wel van écht carbon zou zijn en niet van GFK met carbon print.
    Laat me dit even rechtzetten: Het chassis van de KDS 450 SV is daadwerkelijk van Carbon.

Laatst bewerkt: 4 nov 2010

Deel Deze Pagina