Vreemd gedrag v-bar

Goedeavond,

Na een week of 4 heb ik mijn logo naar wens in elkaar gezet.
Echter zie ik het volgende vreemde iets.

Zie filmpje: http://youtu.be/13fGL5gTNvU

De swash gaat bij geven vol positief pitch schuin.
Soms is het linksom schuin en soms rechtsom.

Als ik heb zelf weer recht zet en speel met positief en negatief pitch gaat die wel weer gelijk. Zeer vreemd!!!!

Als ik de v bar laat opstarten, wacht ik zonde de heli te bewegen tot de wobbel zichtbaar is. Dan positief en negatief gaat perfect. Altijd naar een tijdje zie ik dit. En ook nog niet eens altijd.

Heli heeft al maiden gehad en vliegt hierin goed.

Dit is mijn eerste v-bar heli, maar dit lijkt me niet te kloppen.

Mvg,

Is normaal. Mijne doen t ook en tis een fbl kwestie omdat ie geen rollrate ziet.... Gewoon zorgen dat ie recht staat voor je opstijgt en niks aan t handje.

Ik had het met de 3g continu.
De vbar heb ik er zelf nog niet op kunnen betrappen, maar ik zou niet weten waarom hij het niet zou mogen
Naar mijn idee normaal gedrag voor een estab

Na reden dat ik het vraag is omdat ik een trex 550 en 700 heb, beide met beastX. Deze hebben het niet.

En ik ben dus nieuw met vbar dus daarom vroeg ik het maar even. Niet dat ik dadelijk met het recept van een crash rond vlieg ;)

Het kan zijn, dat je een trim actief hebt, of een mix actief hebt staan
De estab wil dan de die roll snelheid halen, maar dat kan niet omdat hij stil stil staat
tijdens vliegen is dit geen enkel probleem, omdat de correcties dan wel effect hebben.

Maar in het geval van een trim of mix, zou de swash altijd in eerste instantie dezelfde kant op moeten gaan.

Daarnaast is het me opgevallen, dat de vbar zijn gehele servoweg kan gebruiken voor een correctie, terwijl dit bij een 3g etc heel anders werkt
een mb heb ik het ook wel s mee aan de hand gehad. normaal bleef die swash netjes staan, en met de vorst gooide de heli de swash op zn kant. Terwijl er, na opstijgen, weinig mee aan de hand was.

dit heb ook met mijn beastx
als ie op de grond staat en met de pitch ga spelen gaat de swash ook scheef.
in de lucht merk je hier niks van.
ik maakte me hier ook de hele tijd druk over maar vlieg nu toch al weer een tijdje en geen problemen onder vonden

dus hoop voor jou dat het ook geen problemen veroorzaakt.

gr Nick

Dat is ook regel 1 wanneer je vliegt met een estab, onafhankelijk van welk merk deze is:
LET OP DIE SWASH!!!

er zijn er al erg veel gecrasht, omdat zij de heli opgetoerd even laten staan, en niet kijken of de swash verloopt..
en omdat de heli iets negatieve pitch heeft op dat moment, gebeurt er niet altijd meteen iets
tot de piloot even pitch geeft, dan trekt de heli los, en meteen een kant op de grond in

Een fbl vlieger zal zich "gewoon" aan moeten wennen om altijd naar die swash te kijken als de heli op de grond staat

mn 450 heeft een tijd gehad, waarin ik tijdens optoeren 5 keer de swash moest corrigeren.
eenmaal 1 keer los geweest, gebeurde er heel de accu niets meer

Staat ook in de manual dat op de grond de bewegingen niet lineair zijn met de sticks omdat de sensors actief zijn en "correcties" proberen te doen.

Als dit in Setup mode wel goed gaat dan is er niets aan de hand.
Als de correcties in setup goed zijn dan is er geen punt.
Bij mij is dit ook en het wordt erger als je de heli al iets bewogen hebt.

Staat ook in de manual dat op de grond de bewegingen niet lineair zijn met de sticks omdat de sensors actief zijn en "correcties" proberen te doen.

Als dit in Setup mode wel goed gaat dan is er niets aan de hand.
Als de correcties in setup goed zijn dan is er geen punt.
Bij mij is dit ook en het wordt erger als je de heli al iets bewogen hebt.

Ik kijk normaal ook altijd naar de swash!
Maar reden van vraag was omdat 2 beastX'en dit niet hebben en mijn eerste v-bar wel.

Zou zonden zijn dat je eerste vlucht een crash wordt natuurlijk.

er zijn er al erg veel gecrasht, omdat zij de heli opgetoerd even laten staan, en niet kijken of de swash verloopt..
en omdat de heli iets negatieve pitch heeft op dat moment, gebeurt er niet altijd meteen iets
tot de piloot even pitch geeft, dan trekt de heli los, en meteen een kant op de grond in

Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Of je draait wel heel erg veel negatief dat je heli de grond ingedrukt wordt. Normaal zou een ingegeven rollrate met rond de 0 graden pitch op de grond gewoon uitgevoerd moeten worden als je rotor opgetoerd is.

Wat hij bedoeld, is als je negatief je heli neerzet, en de swash verloopt, merk je het niet omdat je de heli lichtjes tegen de grond drukt.. met iets + pitch wordt de heli lichter op de grond en dan pas merk je dat ie achter de swash aan wil..;)

Back