vraagje rotorbladen

ben opzoek naar andere rotorbladen voor mn mhd tiny 2 cp aangezien de houten bladen die je erbij krijgt niet echt stevig zijn. 1 lichte boomstrike en de tips zijn versplintert.

mijn vraag is dus passen deze bladen ook op de tiny of de piccolo pro.

GCT X-tro electro blades 240mm (o.a. Hummingbird CP)

www.eheli.nl

als iemand nog andere opties/links heeft voor rotorbladen hout of cfk ze zijn graag welkom.

mvg CrashExpert. prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.

Ik heb op mijn Hummingbird CP helihobby Symmetrical Sport Blades.
sportWoodCPFullSymBlades2.jpg

Niet zo duur en na meerdere crashes zijn ze nog helemaal onbeschadigt.
Ondertussen heb ik al 4 verschillende bladen er op getest:
Standaard houten Hummingbird CP bladen: 1 licht tikje van het tafelblad totaal kapot. Erg slap dus.
Like 90 symetrical CP bladen: Redelijk sterk maar een tik van de kast was hem teveel.
Helihobby Fully Symmetrical Sport Blades: Behoorlijk sterk. Na meerdere crashes nog steeds heel.
Mah symetrical Carbon bladen: Mooie bladen, nog niet mee gecrasht (hier vlieg ik voorzichtig mee ;) ) Daarnaast geven ze iets te weinig lift waardoor ik er niet zo vaak mee vlieg.

Het ligt natuurlijk helemaal aan hoe je crasht. De sterkste bladen kunnen na 1 foute tik ook stuk zijn. Misschien zijn de Like90 bladen wel sterker (ze voelde wel sterker aan) als de bladen dan helihobby, alleen kregen die net de bewuste foute tik.

Tja, dus mijn keuze zou naar Like 90 of de helihobby bladen gaan.
Ben nog op zoek naar mooie langere carbon bladen. misschien moet ik ook die e-heli bladen eens proberen.

zit nog een beetje te twijflelen tussen die bladen van eheli of een setje bladen van de hornet cp. iig van de hornet cp heb ik wel wat positieve dingen gehoort. en zijn via de locale hobbyshop ook nog wat goedkoper als de bladen van eheli..

Ik heb een Corona al meermaals tegen het tarmac zien gaan zonder ook maar een deukje op te lopen.

ja en ? we hebben het hier niet over een corona, dat is een heel ander soort heli.

Wel, dat een Corona sterke rotorbladen heeft hé. Weet ik veel of dat past of aanpasbaar is... :oops: Ik probeer maar te helpen. :wink:

Niet bepaald. Ten eerste heeft de Corona Fixed Pitch bladen ipv Collective Pitch. Ten tweede zijn de bladen van de Corona 2,5 keer zo groot en ten derde hebben Corona bladen een heel eigen ophangsysteem aan de bladhouders ;)

nog ff 2 vraagjes..

waar kan je die like90 bladen bestellen.
en zijn er ook nog ergens onderdelen te verkrijgen voor de mhd tiny 2 cp aka carboon 2 cp,esky 3d. want me hoofdas is krom en de rotorkop is is door 2e gebroken. en als het kan van alu.
ziet er best komisch uit als je heli opeens naar beneden valt en de rotor vrolijk verder vliegt richting de bosjes.. 8O
het verschil is nu best duidelijk tussen origineel en namaak.. met de tiny gebeuren dingen die ik nog nooit mee gemaakt heb met mijn piccolo's

Back