vraag over de foutcodes turnigy 150A

Heren,

Ik heb voor mijn Losi8 een set gekocht bestaande uit een motor een regelaar en een prog.kartje bij HK. Het betreft deze set Turnigy Brushless 1/8 Scale Car Power System 2000KV/150A
Vandaag alles geplaatst en de setup doet alles maar slechts een 20tal seconden. Ik schets het probleem.
De zender gaat aan, de regelaar beept het aantal cellen van de Lipo (5) en ik kan rijden. Als ik nu begin te rijden gaat het nogal sloom, en na een 20tal secs valt de auto stil en gaat de rode led op de regelaar knipperen op een gelijkmatig tempo. Als ik de auto dan aan->uit zet kan ik weer 20 sec. rijden en valt de regelaar weer uit en knippert.
Ik heb zitten zoeken wat een knipperende rode led betekent, maar kan niks terug vinden.
Ik heb toen mijn oude regelaar weer terug geplaatst, en die werkt probleemloos met de nieuwe motor.
Heeft er iemand ervaring met deze regelaar, ik denk dat ik iets over het hoofd zie, maar weet niet wat.
Ik heb de regelaar gecalibreerd, en de progr.card werkt ook prima. Ik heb de draden naar de motor verwisseld maar niets help.

Wie weet raad?

mvg

Dirk

Is daarover niets op de HK site te vinden?

Ook heeft HK een online support, heb je die al geraadpleegt?

Ik heb de berichten gelezen, maar die zijn volgens mij wat positief gekruid, en ik heb niets gevonden ivm de foutcodes. Ik heb wel gevonden dat de regelaar dezelfde is als de EZRUN-150A-PRO. Mss iemand die deze esc heeft?

Dirk

kan het niet zijn dat je regelaar nog niet op je accu afgestemd staat, of dat 5 cellen net een aantal is dat niet wordt ondersteund door die regelaar?

er is inderdaad zeer weinig te vinden, het enige dat ik gevonden heb en dat het zou kunnen zijn is: je hebt de regelaar op autocell detectie gezet, en er wordt gezegd dat dat niet goed werkt

er is inderdaad zeer weinig te vinden, het enige dat ik gevonden heb en dat het zou kunnen zijn is: je hebt de regelaar op autocell detectie gezet, en er wordt gezegd dat dat niet goed werkt

Ha, dat kan ik nog eens proberen, alhoewel de esc de cellen juist telt. Ik krijg de juiste hoeveelheid biepjes. Maar idd nergens iets te vinden wat betreft de rode led die blinkt, wel de groene.

thnx

Dirk

En, wat is de uitkomst geweest?
Ik heb deze regelaar ook besteld en zal komende week geleverd worden denk ik.
Alleen inmiddels heel wat slechte verhalen gelezen...

Speedrider,

Ik heb de set retour gestuurd naar HK en mijn geld in aankooppunten terug gekregen. Al bij al een slechte deal, het opsturen kostem bijna zoveel als de set me gekost had. Ik heb nu een Castel Creation erin.

Dirk

Back