hoho, het C programma is langer hoor.. waarom er gisteren geen derde ronde gevlogen is voor de C, is mij een beetje ontgaan, wat mij betreft had het wel gekund, maar goed, het wordt wel later dan.
Het blijft een lastige kwestie.. eigenlijk zou je moeten splitsen, maar dan heb je 4 velden en 4 jury's extra nodig.. en het is toch ook wel weer leuk dat alles op 1 dag is, zo zie je iedereen, veel gezelligheid, enz..
De beste tip die je volgens mij een groot deel van de C vliegers kunt geven, is om met vaste keerfiguren te gaan werken.
Het idee dat dat het lastiger maakt, is helemaal niet zo waar als sommigen denken. Wat je nu krijgt is dat mensen hun figuur gevlogen hebben, en dan maar 'wat gaan doen' en dan proberen weer op lijn te komen. Doordat je dan elke keer wat anders doet, krijg je geen ritme in het aanvliegen van je figuur, geen timing, enzovoort. Het vliegbeeld wordt er ook onrustig van, wat onbewust toch zal doorwerken bij de jurering, ook al zou dat niet mogen.
Ga je wel vaste keerfiguren vliegen, dan ga je in de eerste plaats al minder snel van je lijn, maar je kunt jezelf ook vaste 'truukjes' aanleren om diepte te houden. Nadat je figuur af is, weet je wat er komt, er is geen onzekerheid meer. Het vliegbeeld wordt er rustiger van. Laatste voordeel: de overstap naar B wordt makkelijker.