voorbereidingen en verhuizing van ons, nu ook met klussen in en rond huis

Hmmm, ik wil je nooit meer horen over verdwenen foto's en dat draadjes dan wel opgeruimd kunnen worden :D
 
leuk klusje met ''t niet te vliegen weer'' van nu :D:D:D
maar hier in de kast passen geen vliegtuigen hoor hahaha
 
Bert,
Jij moet toch gewoon een prima boterham kunnen verdienen met jouw vakmanschap?
Ik ken toch niet veel mensen die met zo veel aandacht voor hun werk iets weten te maken.

Ik zou alleen nog eens kijken naar de draairichting van de deurtjes.
Nu moet je steeds "om de deurtjes heen" als je in de kast wil zijn.
Ik snap wel dat je de scharnieren het liefst aan de lange zijde van de deuren monteert maar ik zou ze toch aan de andere zijde monteren.
 
Wat werk betreft dat lukt helaas om andere reden niet.:(:(

Bert, ik weet die reden niet, en wil ze ook niet weten, maar ik denk dat er ook voor jou veel meer mogelijk is. Je bent een perfecte meubelmaker, en ik denk dat de instanties waar jij mee te maken hebt dit ook wel zullen steunen als jij daar iets meer mee wil gaan doen. Blijft alleen de vraag of die meubels dan nog wel betaalbaar zijn, maar neem maar van mij aan dat er een markt voor is voor dit soort specifiek maatwerk...........
 
geweldig mooi werk levert u toch telkens
weet u merk type freesje zie ebay.de dan
scheelt enorm hoor
iets anders heb net via ebay.de uitlaat compleet voor mn auto 99 euro incl verzenden voor mn peugeot partner en er zat ook nog montage klemmen rubbers bij
hier in nl was ik in de 300 euro kwijt geweest
ik zeg t enkel maar dat effe zoeken veel geld bespaart
zo is gereedschap ook goedkoper in duitsland
succes met de kast afmaken en denk om de gezondheid rustig aan doen is beste medicijn
 
Ik zie dat je in ieder geval voldoende afschot hebt, Bertus. Bij ons is door een foute montage zo'n (metalen) bochtstuk doorgeroest en het lekwater kwam ( zonder dat we het merkten) in de ketel terecht. Daarna niets anders dan ellende met die ketel gehad.
Afgelopen maand een nieuwe ketel (met vanwege de veroorzaakte ellende wel een stevige korting), en nu wel goed opgelet natuurlijk. Maar bochtstuk is nu ook van kunststof, dus zal niet snel meer doorroesten:D.

Groet,

Ad
 
De zwarte pijp is tbv de toevoer van buitenlucht tbv de verbranding.
De aluminiumpijp is de rookgasafvoer.
Bij de huidige hoogrendementsketels ontstaat ontzettend veel condens ten gevolge van de lage temperatuur van de rookgas en het gehalte van waterdamp.
Dit condenswater wordt in de ketel (onder aan de rookgas afvoer) opgevangen en afgevoerd via de aansluiting op de riolering.
Dit kan/mag nooit aanleiding geven voor doorroesten oid.
Waar je wel op moet letten is dat het opvangreservoir regelmatig moet worden schoongemaakt. Zeker in het begin, als de ketel net in gebruik is genomen.
Als dit reservoir dichtslibt kan het condens in de ketel terecht komen.
 
Dit kan/mag nooit aanleiding geven voor doorroesten oid.

Dan kan zijn, maar toch gebeurde het:confused:.
En omdat ik zelf nooit klus aan dit soort installaties ga je ervan uit dat het jaarabonnement op het ketelonderhoud bij hetzelfde bedrijf dat de ketel heeft geleverd en geplaatst dit soort zaken afdekt.
Niet dus........

Groet,

Ad Bakker
 
uhmm door roesten = metaal!?

huidige HR107+ ketels mogen geen metalen buizen meer hebben. Mijn ketel heeft volledig kunststof buis ook voor de rookafvoer. Mag volgens mij alleen nog aluminium mits bepaald soort of kunststof wezen tegenwoordig. Alle nieuwe installaties worden uitgevoerd met speciaal kunststof.

nl6cg0.jpg


Toen het hier nog een bouwput was...
 
Back
Top