Vooraankondiging Sectievergaderingen NOMAC

• Topicstarter Topicstarter glimpie
  • Startdatum Startdatum
inderdaad al vlieg ik soms de pits in ofzo;) Shit happends.....En goed op Groningen en Rucphen heb ik bewezen er gewoon goed bij te zitten. En constant en netjes te kunnen rijden. JP power inderdaad;)

M7H zei:
Ja, zoals het nu is
NK:
Max 24 man, de eerste 4 gaan naar finale
de 20 man die over blijven gaan in 2 halve finales van 10 man
NC:
Max 30 man, de eerst 4 gaan naar de finale
de volgende 14 man gaan in 2 halve finales
over gebleven Max 12 man gaan naar 2 kwart finales

Misschien is dit een idee:

NC:

Max 34 man, de eerste 4 gaan naar de finale
de volgende 20 man gaan in 2 halve finales
over gebleven max 10 man kunnen inpakken.

Zo kan je meer instroom toelaten en meer heats rijden, doordat je de kwart finales laat vervallen.

NK blijft zoals Martin al schetste.

Ndegeocello zei:
....
als jij bij die laatste 10 man zit wil je toch ook niet naar huis moeten omdat er geen tijd is?? :roll: :?
als iemand door wat voor'n rede ook in de kwart terecht komt, en je gaat er helemaal voor is er een kans dat je uit eindelijk in de finale mag starten.
kans is klein maar cker aanwezig!

dus dat vindt ik geen goed idee Ndegeocello

WVK Performance zei:
als jij bij die laatste 10 man zit wil je toch ook niet naar huis moeten omdat er geen tijd is?? :roll: :?

Niet als er geen tijd is op DIE dag, maar gewoon VOOR het komende race seizoen in laten gaan.

En als ik na de heats bij die laatste 10 zit heb ik gewoon mijn spullen niet goed op orde gehad of ik heb mijn dag niet. Dan ben je dus ook geen finale plaats waardig.

Het is maar een idee. :idea:

Ndegeocello zei:
WVK Performance zei:

Niet als er geen tijd is op DIE dag, maar gewoon VOOR het komende race seizoen in laten gaan.

En als ik na de heats bij die laatste 10 zit heb ik gewoon mijn spullen niet goed op orde gehad of ik heb mijn dag niet. Dan ben je dus ook geen finale plaats waardig.

Het is maar een idee. :idea:
of je word gewoon om je oren gereden omdat je staat te shaken...

Post hem hier ook even:

idee:

Rijders zelf laten kiezen of ze NK of Nomac willen rijden.
Kan de beginnende rijder kiezen voor de NOMAC.
En de rijder die denkt het NK aan te kunnen gelijk het NK rijden.

Krijg je dus nauwelijks tot geen rijders die niet in de NOMAC cup thuis horen.
Misschien wel rijders die niet in het NK thuis horen. Maar daar heb je geen last van, halen de finale toch niet.

Iedereen blij lijkt me.

Roelof zei:
leuk wel die finaleberekeningen maar meer mensen betekent ook meer heats.....

Stond ook onderin mijn post....

Ndegeocello zei:
Misschien is dit een idee:

er zijn rijders die dan echt elk weekend alleen kwalificaties kunnen rijden en dan naar huis mogen....
lijkt me geen goed plan.....

Dennis van Lammeren zei:
Rijders zelf laten kiezen of ze NK of Nomac willen rijden.
Kan de beginnende rijder kiezen voor de NOMAC.
En de rijder die denkt het NK aan te kunnen gelijk het NK rijden.

Nee, dan wordt de NK te groot en zullen zat rijders dus de NK ingaan, maar niet alle races komen, en dat is ook niet goed voor de publiciteit.....

Kom je nu als NK rijder niet opdagen, betaal je aan het eind van het jaar de rekening, en mag je het weer gaan proberen in de Nomac....

Nog een puntje denk ik: is het niet mogelijk om altijd de zelfde wedstrijdleiding te hebben, en dan wel het hele jaar door. Deze mensen worden gewoon betaalt per wedstrijd. reiskosten, drankje, hapje, enzv. De club die de wedstrijd organiseerd helpt dan ter ondersteuning.

Ik denk dat dan om het financieele plaatje rond te krijgen het Licentiegeld omhoog moet.
En ik denk niet dat een ieder het hier mee eens is.....

lijkt mij inderdaad ook wel een goede Glimpie! Want als die mensen het hele jaar alle NK's zullen begeleiden zullen de beslissing ook hetzelfde zijn en heb je dus geen verschil in beslissingen!

Vroeger hadden we 2 constant scheidsrechters die betaalt werden om te komen. De betaling was een scheintje, eerder een reiskostenvergoeding maar het gebeurde wel.

En probeer een wedstrijdleiding te vinden die naast hun eigen wedstrijden ook nog voor een andere club gaan zitten. De NOMAC kent wel een wedstrijdplatform waar alle wedstrijdleidingen wel eens bij elkaar komen om dingen door te nemen.

Chielos zei:
ja idd, maar roelof, Dan zou het misschien weleens te veel van het goede kunnen worden voor deze mensen.
Wellicht een idee om van de betrokken clubs een bijeenkomst te organiseren met de beoogde wedstrijdleiding en een protocol voor de wedstrijd af te spreken? Waar het ons als rijders om gaat is dat de wedstrijdleiding op eenduidige wijze gebeurt, strak aan tijdschema's houdt etc.

jrsmit zei:
Chielos zei:
ja idd, maar roelof, Dan zou het misschien weleens te veel van het goede kunnen worden voor deze mensen.
Wellicht een idee om van de betrokken clubs een bijeenkomst te organiseren met de beoogde wedstrijdleiding en een protocol voor de wedstrijd af te spreken? Waar het ons als rijders om gaat is dat de wedstrijdleiding op eenduidige wijze gebeurt, strak aan tijdschema's houdt etc.
Roelof zei:
De NOMAC kent wel een wedstrijdplatform waar alle wedstrijdleidingen wel eens bij elkaar komen om dingen door te nemen.

Jan daar gaat het mij ook om. Iedere club de zelfde regels handhaven.
Kan de Nomac misschien een draaiboek maken voor de clubs, zodat het bij elke race het er het zelfde aan toegaat. Zeker met oogpunt met pauze, tijdschema, inschrijving, etc.

M7H zei:
Ik denk dat dan om het financieele plaatje rond te krijgen het Licentiegeld omhoog moet.
En ik denk niet dat een ieder het hier mee eens is.....

Iedereen ........ Euro meer licentiegeld? en we kunnen misschien een vaste wedstrijleiding hebben.

Back