Vooraankondiging Sectievergaderingen NOMAC

• Topicstarter Topicstarter glimpie
  • Startdatum Startdatum
Nismo zei:
Hey Martin ... als het voor Joey al moeilijk wordt dan wordt het voor jou wel heel moeilijk! :lol:
Hmm, da's waar... :wink:

Roelof zei:
Regenauto blijft een discussie.....
Wat heet verouderd ?
Verouderd is dus de MRX3, niet een 2 jaar oude MRX4......
Dit is een regel in jouw voordeel denk ik.
Waarom alleen in mijn voordeel?, ik denk dat een ieder hier voordeel uit kan halen en nogmaals, je hoeft het niet te doen, het mag.....
De regel zoals hij nu is is absoluut niet kostenbesparend.....
Gewoon zoals het nu is, de auto inzetten waarmee je de 1e heat gestart bent, doe ik ook.
Mag je nog steeds blijven doen als je dat wilt, maar daar komt mijn regel.
Je mag omschakelen naar een verouderde "regenauto".
En als je (net als bij de MACH dit jaar) in de regen dient te kwalificeren, mag je in het droge weer kiezen voor je droog weer auto.......

Ik denk dat je op deze manier meer rijders zult krijgen in de regen.

Nismo zei:
Ik stel voor om een brede discussie te starten over de indeling Nomac en NK. Men verwacht een redelijke groei aankomend seizoen met zeer snelle en zeer langzame rijders in de Nomac klasse. Hoe lossen we dit op?

Als de 1/8 daadwerkelijk gaat groeien, dan moet je volgens mij weer terug naar 2 weekenden.
Meer dan 54 man die dienen te rijden kun je in 1 weekend niet afwerken met het systeem zoals het nu is.....
Een mogelijkheid kan zijn om al 1 kwalificatie op de Zaterdag te geven, en op de Zondag de andere 2, je wint dan een uur met dus de mogelijkheid om daarin de kwart finales af te werken.
Welke 1/4 finales dat dan zijn?
Breng zowel de NK als de NC klasse naar maximaal 36 man, en beide klassen hebben (mits iedereen is komen opdagen) een 1/4 finale nodig....

Volgens mij "schrikt" de promovatie/degradatie regel namelijk de instroming af........
Afschaffen van deze regel is iets wat snel moet gebeuren......

@1:10 nomac cup:
'k ben benieuwd hoe de 1:10 klasse 't gaat doen met de NOMAC cup.. officieel moet ik nammelijk niet naar de NK klasse.... ook hoor 'k al weer wat rijders afvallen en nu zie ik 'weinig' van de NOMAC cup overblijven....

@Nitro max:
Ook bij de 1:10 een probleem, en d'r klopt echt geen *ruk* van dat ding, ik had brandstof met 14%nitro (ja 14!) en 10%olie, en die werdt afgebeurd in rucphen....
Wat hadden ze op 't WK 1:8 voor apparaat staan?

@regenauto:
Ben 't hier wel mee eens... voor de regen mag een 'andere' auto ingezet worden (niet persee een oud model), dit zou voor een aantal rijders misschien ook de drempel zijn om toch in de regen te aan rijden.. m'n oude auto doet me er niet zoveel toe of die nou nat wordt of niet :)

M7H zei:
_cyclops_ zei:
Wat hadden ze op 't WK 1:8 voor apparaat staan?

een vrij dure, en dat is het probleem denk ik.......

Ik wil de kosten / baten wel eens zien van de Nomac, dan denk ik dat er best geld over is voor dit apparaat. De hamvraag is wat voor belangen er mee gemoeid zijn.

Ik kan wel leven met de Nitromax mits er ook gemeten wordt binnen de kaders van de regels.

mja, 't probleem is dat als er binnen de kaders van de regels gemeten wordt (dus waar de nitro max op ge-eikt is) dat er nog geen hout van klopt...

'k denk idd dat 't WK apparaat te duur is, maar 't is wellicht de enige oplossing...

Maar er stond iets van een spectrum-analyse want er werd iets in golflengtes gemeten. Als je zowel de 1:8 als de 1:10 (en de 1:5) op hetzelfde weekend laat vallen heb je er meerdere nodig.....

Ik ben op basis van de huidige meetmethode een digitale Soortelijk Gewicht meter tegen gekomen welke een temperatuurcorrectie heeft en simpel te initialiseren is met water (SG=1)

Hoewel er dan nog steeds de discussie bestaat dat brandstoffen te zwaar gemeten wordt wordt het in ieder geval met een correcte meting gedaan zonder invloeden van vooral temperatuur.

Roelof zei:
Maar er stond iets van een spectrum-analyse want er werd iets in golflengtes gemeten. Als je zowel de 1:8 als de 1:10 (en de 1:5) op hetzelfde weekend laat vallen heb je er meerdere nodig.....

Ik ben op basis van de huidige meetmethode een digitale Soortelijk Gewicht meter tegen gekomen welke een temperatuurcorrectie heeft en simpel te initialiseren is met water (SG=1)

Hoewel er dan nog steeds de discussie bestaat dat brandstoffen te zwaar gemeten wordt wordt het in ieder geval met een correcte meting gedaan zonder invloeden van vooral temperatuur.

Ik denk dat met een zodanig systeem minder stof opwaait.

Hallo Jongens kom op nou op een beetje wedstrijd kan je als je een goede wedstrijd leiding hebt gewoon 80-90 man er doorheen pompen

kijk is naar wedstrijden in buiten Nederland is niet anders snap niet waarom dit hier niet KAN

borderonlineshop zei:
Hallo Jongens kom op nou op een beetje wedstrijd kan je als je een goede wedstrijd leiding hebt gewoon 80-90 man er doorheen pompen

kijk is naar wedstrijden in buiten Nederland is niet anders snap niet waarom dit hier niet KAN
Ben ik het helemaal mee eens!!!! Kijk eens naar de Winternats in Florida.Daar is een wedstrijdleiding van ik denk 3 man. Iedereen die daar mee doet weet de regels!! en daar wordt gewoon niet van afgeweken. Wie je ook bent.

Mijn 2e NK ooit stonden we met 30 man F1 en met ruim 60 man F3 op Groningen, ruim 90 man werd in 1 dag doorheen gewerkt.

Ook ik ben van mening dat het kan.

Oke, als jullie daar zo van overtuigd zijn....

Is het ook niet dat de westrijden dan een eerdere start en latere stop tijd dienen te hebben?.....

M7H zei:

Is het ook niet dat de westrijden dan een eerdere start en latere stop tijd dienen te hebben?.....
Nee!!!! te laat... is gewoon niet rijden!!!
In Florida begonnen we om 9.00 uur en het was afgelopen om 17.00!!! en geen seconde later!! dus het kan wel. Maar als ik een wedstrijdleiding zie van jongens en meisjes van rond de 16... dan gaat het niet lukken. ( gouda). Pauze??? waarom!!! op de meeste wedstrijden hebben we een lunch pauze van 1 of 2 uur???!!!! ZONDE van de tijd!!!!

glimpie zei:
M7H zei:

In Florida begonnen we om 9.00 uur en het was afgelopen om 17.00!!! en geen seconde later!! dus het kan wel. Maar als ik een wedstrijdleiding zie van jongens en meisjes van rond de 16... dan gaat het niet lukken. ( gouda). Pauze??? waarom!!! op de meeste wedstrijden hebben we een lunch pauze van 1 of 2 uur???!!!! ZONDE van de tijd!!!!
Helemaal
mee eens in wedstrijd in Nederland lijkt wel het polder model pauze -pauze -pauze we komen om te racen.
lijkt af en toe wel een ambtelijke instelling 1,5 uur pauze kom op.
knallen met die hap
Ja Glimpie wij pakken lekker weer 10 dagen de WINTERNATS.
maar dan moet je wel van Shaking Stevens af zijn ;)
of ga je mij en Rick weer toppie tanken ?

Maar wat zijn nu de voorstellen?

- Regenwagen regels aanpassen?

Ik zou graag willen zien dat de regels wat beter worden nageleefd (o.a. baaninzet, strakker starten etc etc)

van de NOMAC site zei:
De uitnodiging voor het inbrengen van voorstellen en het bijwonen van de vergadering zal omstreeks eind oktober naar de licentiehouders verstuurd worden

De voorstellen die ik dan wil doen zijn:

- wijzigen regenauto regelement,
Een regenauto mag worden ingezet, mits dit een verouderd model is.
Ook zullen er dan meer rijders in de regen gaan rijden.

- uitbreiden max. rijders voor de NOMAC cup, en dus afschaffen van de promo/degradatie wedstrijd.
de laatste race waren er dus maar 2 Nomac heats, dus misschien zal je het de 1e en 2e race wat drukker hebben, maar daarna neemt het aantal rijders toch wel af.........
De Promo/degradatie afschaffen, want dit schrikt potentiele rijders af.........

borderonlineshop zei:
glimpie zei:
M7H zei:

Helemaal
mee eens in wedstrijd in Nederland lijkt wel het polder model pauze -pauze -pauze we komen om te racen.
lijkt af en toe wel een ambtelijke instelling 1,5 uur pauze kom op.
knallen met die hap
Ja Glimpie wij pakken lekker weer 10 dagen de WINTERNATS.
maar dan moet je wel van Shaking Stevens af zijn ;)
of ga je mij en Rick weer toppie tanken ?

Nogmaals TIJD is TIJD zeker op wedstrijden!!! Tevens voor iedereen moeten de zelfde regels gelden!!! Hoe is het mogelijk dat 1 SUPER BLADHARKER zich kan inschrijven op de zaterdag???? Deze bladharker is altijd te laat op elke wedstrijd!!! vlogende keer kan de heer Dokman gewoon weer lekker terug naar huis rijden als hij weer te laat is!!! Wat een @$#%^&$#@.!!!!

Back