Volvo fmx autolaadkraan

Hallo Bertus, prachtig vakwerk. Om jaloers op te worden. Het is ook een erg realistische kraan geworden, evenals de Volvo. Ik heb na jou aanbeveling de Volvo-cabine ook gekocht. Die ziet er mooi uit. En dan die haak: zo te zien passen ze perfect bij de kraan, maar is dit een 1:10 uitvoering? Ik ben ook op zoek naar deze accessoires maar kom alleen 1op10 uitvoeringen tegen. Ik lees het wel en intussen succes met de verdere bouw
Groeten, Tjerk

Bedankt @stoomertje @Modeltrucker93 /sven @ArjanN en @Marceline
En alle leukvinders,

Hoi @Tjerk Fennema bedankt voor je compliment, ik heb hier onder een linkje voor je. Leuk dat je de fmx gekocht heb. Laat dat bouwverslag maar komen.

Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu!
€22,00 50%OFF | Metalen Truck Gemonteerd Haak Model Voor 1/14 Tamiya Rc Trailer Kipper Scania Man Benz Actros Volvo Jx Auto Diy Onderdelen
https://a.aliexpress.com/_EzHxpUl

Mvg bertus

Update fmx,

Van alles wat,

Als eerste de stempel poten voor aan de voorzijde van de truck gemaakt. Bij de manitex had ik deze ook achter de voorbumper geplaatst, en bij deze fmx ook weer. Hier de bevestiging,
20240210_112442.jpg

En hier met de bumper er voor
20240210_112402.jpg

Oke dezen steun poten zijn weer handmatig uit te draaien,
20240210_112802.jpg

En als je alles op de bonnefooi doet moet je nog wel eens wat over nieuw maken, zo ook dit steuntje wat er voor zorgt bij inklappen, dat de 3e giek deel daar in rust.
20240209_150929.jpg

Nouw kon ik beginnen of aan de fly jip of de lier, omdat ik gemakkelijk bij charlotte af kon kijken eerst maar de lier.
20240210_164031.jpg
los in onderdelen
20240210_170657.jpg
en gemonteerd met een 15 rpm moter , en de alu trommel is 20mm , dus goed sterk. Uit geklapt en werkbaar
20240223_163827.jpg

Ingeklapt voor als straks de fly jip er op zit met inpakken.
20240223_163839.jpg

wat gelijder wielen voor de lier,
20240220_181352.jpg

20240220_181428.jpg

En de haak , maakbaar uit de bestaand haak
20240217_105632.jpg
totaal plaatje
20240223_163922.jpg

En als laatste de 1e en 2e cillinders aan gepast, ze konden 18kg heffen. Maar dat bleek met wat testen dat ik dan 1x uitgeschoven geen bruder container kon tillen, uit eindelijk is het een zware slag een cilinder zo kort bij het draaipunt.
Dus nieuwe 30 en 40 rpm moter gekocht, deze waren alleen 3mm langer. (Ik denk dat onder de 60 rpm bij n20 moters de vertragings bak langer wordt.)
Dit paste eerst niet maar later wel. Alleen wert het bevestiging oog zwak. Omdat de moter huis van metaal is , daar een verstevigens oogen aan gemaakt ,om zo de krachten op te vangen.en nu draait die en rustiger en sterker.
Lengte verschil,
20240217_111440.jpg

Met moter huis,
20240217_111517.jpg

Met verstevigens oogen,
20240217_152753.jpg
en omdat alles uit mekaar moetst nog een laatse plaatje
20240217_170921.jpg
dat was hem weer, mvg bertus

Weer prachtig gemaakt Bertus, alles zo goed uitgekiend en gemaakt, maar ik had toch minstens electrische voorstempels verwacht van jou!
en die lier, al heb je hem afgekeken, zoals je zelf zegt, ook zo fraai; alleen, ik denk dat je de draad er verkeerd-om hebt opgewikkeld: de kabel loopt nu in een scherpe hoek om de geleider buis, terwijl hij in de opgeklapte stand meer in lijn ligt, waar dat niet nodig is. En die N20 motortjes? Had ik ook helemaal niet verwacht, dat de lage draaisnelheid van invloed is op de lengte van de tandwiel kast; niet gek, maar het was me nog nooit opgevallen; dat gezegd hebbend, ik weet niet of ik zulke lage snelheden ooit gebruikt heb. Als ik dit schrijf, heb ik er eentje van 30 toeren voor me liggen, en die heeft de 'normale' lengte.
Overigens, weet je dat er ook N30 motortje zijn? Dezelfde afmetingen, maar met een langer motorhuis. Zal wel hoger koppel hebben, maar met dergelijke gegevens zijn ze bij Ali en Co niet zo scheutig.
Maar goed, dat was weer een schitterende update, bedankt!
Cor

Weer prachtig gemaakt Bertus, alles zo goed uitgekiend en gemaakt, maar ik had toch minstens electrische voorstempels verwacht van jou!
en die lier, al heb je hem afgekeken, zoals je zelf zegt, ook zo fraai; alleen, ik denk dat je de draad er verkeerd-om hebt opgewikkeld: de kabel loopt nu in een scherpe hoek om de geleider buis, terwijl hij in de opgeklapte stand meer in lijn ligt, waar dat niet nodig is. En die N20 motortjes? Had ik ook helemaal niet verwacht, dat de lage draaisnelheid van invloed is op de lengte van de tandwiel kast; niet gek, maar het was me nog nooit opgevallen; dat gezegd hebbend, ik weet niet of ik zulke lage snelheden ooit gebruikt heb. Als ik dit schrijf, heb ik er eentje van 30 toeren voor me liggen, en die heeft de 'normale' lengte.
Overigens, weet je dat er ook N30 motortje zijn? Dezelfde afmetingen, maar met een langer motorhuis. Zal wel hoger koppel hebben, maar met dergelijke gegevens zijn ze bij Ali en Co niet zo scheutig.
Maar goed, dat was weer een schitterende update, bedankt!
Cor

Dag cor , bij deze auto laadkraan heb ik er voor gekozen om geen enkele stempelpoot werkend (electice) te maken, van daar ook mijn voor stempels niet.

Dat van die draad heeft u gelijk ik , en ga ik even andersom er op laten lopen.

N30, daar wist ik niets van , ik ga nog eens in mijn bestel geschiedenis kijken van AliExpress, dat zou meschien wel eens de fout geweest kunnen zijn. Bedankt mvg bertus

Nee Bertus, dat begreep je verkeerd: die N30 motortjes hebben een langere motor, niet een grotere tandwielkast. maar die N30 motortjes heb ik ook pas recentelijk ontdekt, en nog niet bsteld, er zijn ook niet zoveel uitvoeringen van, dacht ik
Maar kijk maar eens hier, de prijzen zijn soortgelijk. Zoek op "N30 gearmotor.
Cor
https://www.aliexpress.com/w/wholesale-N30-gearmotor.html?spm=a2g0o.detail.search.0

Dank u , ik begrijp het nu cor. Bedankt voor de link. Mvg bertus

En die ken ik nu ook weer niet.....we gaan op zoek Fred, dank voor de tip hier.

Edit: Ja dat is leuk, en er zijn ook allerlei tandwielkasten bij te kragen, ook andere modellen die gesloten zijn, in een plastic huisje; eens nader onderzoeken ;)
Cor

Laatst bewerkt:
Hoi Bertus,
dat ziet er mooi uit, ben benieuwd hoe die in de lak er uit gaat zien.

Groetjes, Charlotte.:bye:

Update, in de cilinders heb ik me wel wat vergist hoe groot gewicht daar op komt.
1e bouw was standaart cilinder
2e bouw was langzamer moter er in
3e bouw was compleet nieuwe cilinders langer met meer slag en nog langzamer moter, (maar toen gingen anderen onderdelen in de cilinder protesten, lees slijten)
Uit eindelijk nu voor 2 cilinders per beweging gegaan( dus 4 intotaal) En dat werkt goed nu.
Is wel even een leer moment geweest . Door dat de cilinders zo kort op het draaipunt zitten is dit gewoon erg zwaar.
20240916_201311.jpg

Ook een hydroliek tank achter de cabine gemaakt van abs, en een kist achter de kraan waar de accu en regelaars in gaan.

20240916_201256.jpg

Binnen zijde
20240916_200947.jpg

Foto's van de fly jip denk ik nog niet eerder geplaast, wel in Ede al mee gestaan. Deze ook weer vervangen van 1 groot ,naar 2 x 8mm 3kg p/stuk .
20240916_201409.jpg

Op de laad bak nog rongen gemaakt , en twisloks .
20240916_201151.jpg
20240916_201127.jpg
20240916_201109.jpg

En nog een totaal plaatje
20240916_201353.jpg
20240916_201340.jpg

Dat was die weer. Gr bertus

Back