Volvo fm9 6x2 trekker

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door jeroenz, 9 jun 2014.

1. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    Weer even met de volvo led strip van de koplampen bezig geweest na een hoop gepiel aardig gelukt aan 1 kant

2. Marker

Marker

Lid geworden:
    2 mei 2011
    Leuk detail voor je Volvo.

Nu ben ik eens een beetje nieuwsgierig geworden en schieten mij wat vragen te binnen. Neenm me niet kwalijk dat ik ze stel voortuitlopend op jouw bezigheden.

Ik zie dat je al negen leds hebt gebruikt. Ga je ze in serie of parallel plaatsen? Ben je niet bang dat dit een hele klos draden wordt?

Nu wist ik dat er een topic was over het maken van dagrijverlichting voor een volvo. (als je even zoekt op dagrijverlichting vind je hem wel). Helaas is dat topic nooit verder gekomen dat wat leuke tips. Maar is het zoals daar voorgesteld wordt niet mogelijk om een een ledje in een stukje plexiglas te plaatsen en dit plexiglas van wat groeven te voorzien.
    Ik weet niet of dat zal werken, maar ik ben wel benieuwd of jij dit overwogen hebt of je het eventueel haalbaar denkt te zijn.

Succes met het afmaken van de verlichting. Ik ben er wel benieuwd naar.

3. VOLVO FH 16 750

VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    26 jan 2008
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2015
  4. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    @ marker dankje, Leuk dat je alvast beetje vooruit denk en er wat vraagtekens boven komen. ik heb de ledjes in series van 3 staan en a;s je dan serie een met serie 2 parralel aan elkaar zet dus de 2 - en en dat ook met de 3e serie doe alleen met de + kan je in de koplamp alles al verbinden zodat er maar 2 draden uit komen en dan zitten alle weerstanden enz ook in de koplamp als het allemaal lukt zoals ik het in me hoofd heb.

ik heb meerdere opties overwogen heb het topic even door gelezen jammer dat het bij een paar tips gebleven is

5. Marker

Marker

Lid geworden:
    2 mei 2011
    Jeroen,

als gezegd: ik ben benieuwd hoe het uitpakt. Succes!

Ik vroeg het niet helemaal voor niets. Mijn wilde plan is om ook DRL voor mijn nieuwe Scania ook in te bouwen. Maar ik heb nog geen idee hoe of wat ik dit zou gaan doen. Dus ik volg ik dit soort details met veel interesse.

Zelf zat ik vooral te denken in de plexiglas oplossing, waarbij ik de led achter(in) het plexiglas plaats en het plexiglas (behalve aan de zichtzijde) met bare metal foil ga afplakken. Ik heb nog geen idee of dat kan en gaat werken. Maar zo weet je ook waarom ik even wat vroeg.

groeten,
    Erik

6. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    Ik ben ook benieuwd denk dat dit wel gaat werken heb al het een en ander geprobeerd namelijk

7. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    van de week het dak binnen gekregen dus eerst weer verder met de dingen die gespoten moeten worden. de oude toplichten van het dak gehaald en de nieuw volvo toplichtjes geplaatst.
    tevens de side skirts gespoten

8. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    De onderdelen die gespoten moesten worden van de cabine klaar gemaakt om te spuiten. eerst de binnen kantjes allemaal gespoten en toen de cabine in elkaar gezet en alles nu 1 laag gespoten helaas dekt de wit niet zo goed dus zal nog wel 2 keer moeten.
    ook verder gegaan met de led balk voor in de koplamp gegaan en het werkt perfect nu begonnen met de 2e

9. Siebe75

Siebe75

Lid geworden:
    26 okt 2013
    Jeetje Jeroen, wat een mooi werk weer. En je keuze om voor 4x2 te gaan is wel een goeie zo te zien.
    Ga zo door.

Gr. Siebe

10. armin

armin

Lid geworden:
    4 sep 2010
    Hallo jeroen

de led verlichting voor de koplampen ziet er goed uit! Voor mijn volvo fh 3 ben ik aan het prutsen met plexiglas met een led aan de zijkant maar dit ziet er stukken beter uit! (Misschien kopieer ik het wel van je:D;) )

Mvg armin

11. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    Dankjullie ja ik ben ook blij dat ik toch een 4x2 ben gaan maken een 6x2 werd toch wel beetje uit verhouding.

armin tuurlijk mag je het kopieeren als je nog wat info nodig heb hoor ik het wel

12. marcelinets

marcelinets Guest

Hoi Jeroenz

Ziet er netjes uit mooi staaltje vakwerk,mooi spuitwerk.
    Heb je even een pb gestuurd.

groet Marceline

13. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    Dankje heb je pb geantwoord.

vandaag weer even verder gegaan met het kleuren van de cabine de rode en zwarte accenten aan gebracht en even in elkaar gezet voor het totaal plaatje. hoop deze week me sticker ook te hebben dan kan de cabine afgemaakt worden.

14. Modeltrucker93

Modeltrucker93

Lid geworden:
    18 aug 2013
    De voorbumper hangt er los onder neem ik aan, zo aan de stand te zien

15. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    ja dat klopt en hangt een bos draden tussen daarom hangt hij scheef

16. Vonk

Vonk

Lid geworden:
    15 jun 2009
    Ziet er gaaf uit jeroen!

17. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    schitterend hoor

18. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    Dank jullie

19. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    Gister weer even wat aandacht besteed aan de volvo. Ik had decals laten maken door iemand anders dan de vorige van de scania omdat ook eens te proberen.
    het viel me alles mee met het plakken van deze waterdecals en met het resultaat ben ik zeer tevreden. klein ontwerp foutje van mij in het logo die valt nu helemaal weg in de grill dus daar moet even een andere voor komen. de stickers glanzen nu nog iets meer dan de lak zelf maar dat trekt straks weg als het model in de blanke lak gaat.

20. vwforum

vwforum

Lid geworden:
    8 jan 2009
    Ziet er netjes uit Jeroen. We hebben je wel gemist gisteren in BKR.

Gr willem

Deel Deze Pagina