vol hd camera met fpv poort.

Tja, ik ben bang dat ook hierbij zal gelden: "alles heeft zijn prijs" ;)
Klanten hebben nog geen oordeel gegeven maar ben benieuwd naar de prestaties. Zou wel een mooi en goedkoper alternatief zijn voor de belachelijk dure GoPro.

Alishanmao haha.....die gast ben ik wel vaak op youtube tegengekomen.

Zal straks kijken of het wat is. Specs zien er goed uit. Hoek is wat kleiner dan bij gopro, maar ben benieuwd naar het beeld.

Mooi dingetje om in de fpv hoek te duiken. Tegen de tijd dat ik zover ben zullen ze vast meer reviews hebben en misschien zelfs doorontwikkelingen :)

Heb net die beelden voor het eerst bekeken en moet zeggen dat het er super goed uitziet. Wat ik goed vind in de video van alishanmao dat zijn quad totaal slecht afgesteld is en dat het aan alle kanten oscilleert, maar dat is juist goed om performance van de cam te meten. Jello was minimaal bij deze "to the death oscillating quad" wat positief is. De kleuren enbacklight compensatie ziet er ook prima uit.

Weet iemand op welke spanning deze camera opereert? Kan ik namelijk nergens vinden.

Features:
• Designed for FPV, shield in aluminium housing
• Compact size, light weight - only 58g!
• Easy to change the lens
7-16v wide range voltage input
• 146 degrees wide view angle with clear PAL/NTSC analog video output
• Firmware update supported
• Full HD recording supported
• Radio-controlled HD record, you can utilize a channel of your radio system to control your HD Camera to initialize recording

HD19 ExplorerHD Full HD 1080p FPV Video Camera with Integral Recorder

gegroet ;)

O ja.....overheen gekeken. Thanks.

Enige wat jammer is dat ze de video ouput van 16:9 niet naar 4:3 converteren.....dan was het helemaal perfect geweest. Dan bedoel ik dat je in 16:9 opneemt, maar 4:3 vliegt.
Wellicht dat ik deze ga aanschaffen voor mijn mini quad die ik van de zomer ga bouwen.

Deze is vergelijkbaar met de gopro hero2 of hero3 silver qua specs. Denk dat die ergens in de 200euro kosten. Deze is echter meer geschikt voor FPV.

Ik kan niet zien of deze bruikbare live output heeft en er is weinig over bekend. Naast een CCD zou het denk ik prima zijn.

Verschil tussen deze unit en een GoPro is dat deze een CMOS sensor heeft, de GoPro een CCD. CCD schijnt beter te zijn, maar ik heb geen info om deze bewering te staven.

Gopro is ook cmos ;-).
Zoals alles wat hd opneemt.

Alles wat GOEDKOOP hd opneemt. Grote high end cameras hebben ccd. Ccd sensor is veel duurder te produceren.
Ccd is beter omdat de hele sensor in 1x word uitgelezen. Bij een cmos gebeurt dit per horizontale lijn wat dus het jello efffect veroorzaakt bij trillingen.

Gopro heeft idd cmos.

Zelfs proffesioneel apparatuur neemt tegenwoordig met CMOS op, maar echt grote dure cameras gebruiken 3CCD

Back