VOC verkenningsjacht DUYFKEN 1595

Misschien ga ik dit bootje ook aanschaffen, zal mooi staan op mijn vensterbank in mijn "kleine" flat. En met alle respect, lijkt me niet zo héél erg moeilijk om te bouwen, dus is weer eens wat anders dan al die slagschepen die ik gewoonlijk in elkaar flans....;)

Het is ook niet zo'n moeilijk bootje. Niveau 1-2 op een schaal van vier.

Stapje voor stapje komen we verder.

Inmiddels ook de eerste (nu nog lege) dozen binnengekregen:
Afbeelding doos.JPG

De inhoud van de doos, zoals spanten, hout etc. ben ik nu her en der aan het inkopen.

Gaaf hoor!

Ook grappig dat je nu de stille oceaan met australië op de achtergrond hebt, terwijl op de doos van de Batavia Oost-indië afgebeeld is.

Klopt! We proberen iedere doos zijn eigen achtergrond te geven. Betekent wel dat hier tekst en plaatje precies andersom staan als bij de Batavia. Dit is afhankelijk van de kaart die je vindt.

Viel me inderdaad ook op dat het gespiegeld staat, en dat deze kaart in het Nederlands is in tegenstelling tot de Latijnse kaart van de Batavia. Maar het straalt allemaal wel mooi de huisstijl van Kolderstok uit, en daar gaat het uiteindelijk om.

Hallo Hans,
Als scratch bouwer heb ik geen behoefte aan de bouwdoos , maar komt er ook een tekeningen set?
Want dat lijkt me wel leuk.
Dit geld trouwens niet alleen voor dit model maar voor jullie gehele serie
Ik hoor het graag.
Groetjes Cees

Hallo Hans,
Als scratch bouwer heb ik geen behoefte aan de bouwdoos , maar komt er ook een tekeningen set?
Want dat lijkt me wel leuk.
Dit geld trouwens niet alleen voor dit model maar voor jullie gehele serie
Ik hoor het graag.
Groetjes Cees

Reken er nog maar even niet op Cees.
Van de Batavia is overigens wel een tekeningenset te koop - via de NVM.

Sinds gisteren is de website aangepast en is er meer informatie beschikbaar over het model van de Duyfken. Vanaf half september zullen de eerste dozen uitgeleverd gaan worden.

http://kolderstok-models.nl/duyfken.html

Voor wie het model zelf wil bekijken - ze staat momenteel in de etalage van Sjaaks Hobby shop in de Janvossensteeg in leiden.

Ik ben Fred, nieuwkomer. De bouwhelling staat klaar voor de bouw (dit najaar) van de "Batavia", de info van Hans, Kolderstok en van Danny Mulders, zijn zeer prachtig en nuttig. Eventueel ben ik nog op zoek naar het boek "Historische scheepsmodellen"
Indien nodig ??

Dit boek is zeker nuttig als naslagwerk. Wanneer je het kunt bemachtigen - er staat een hoop informatie in die bruikbaar is.

Mooi Hans! Prijs valt reuze mee voor zo'n leuke kit,'t is dat ik effe krap zit en het nog flink druk heb met school en de Batavia...

Ik begrijp dat alles gelukt is met de plug voor de draaibassen?

Back