Als het met een club uitzichtloos wordt kun je inderdaad beter stoppen. Valse hoop heeft niemand iets aan.
Een hele club overnemen kan geen enkele club, die ruimte is er in deze tijd niet meer..
Moet je ook niet willen, krijg je een club in een club, dat gaat wrijving geven. "Bij ons deden we het zo en zo" krijg je dan, waarom kan dat hier niet ? (Ik spreek uit ervaring toen ""onze" toenmalige club in de jaren 80 een andere club compleet overnam)
Als een club ophoud te bestaan moet je een eigen plan trekken. Als je echt een vlieger en enthousiast bent vind je vast en zeker weer een fijne vliegplek. (Heb ik zelf ook zo ervaren)
Door de gezamenlijke interesse vind je heel snel aansluiting met andere vliegers op de "nieuwe" club.
Grt,
Arnoud.
Ik ben nog steeds lid van de Hawks in Vught, ondanks dat daar niet meer gevlogen mag worden.
Op de website van vliegclub Den Bosch, was te zien dat het bos, aan de zuidkant, gekapt was. Mijn interesse was gewekt.
Tevens ging ik met pensioen, waardoor ik best van twee clubs lid wilde zijn. Lang voordat "Vught" tot stoppen werd gedwongen, heb ik contact opgenomen
met Den Bosch. Daarna raakte alles in een stroomversnelling. Ik keek ook nog even bij een paar andere clubs, maar het besluit was snel genomen, Door meteen lid te worden, dat was per 1 juli, kon ik in ieder geval weer vliegen. Kort daarna, meldden zich nog een aantal leden van Vught in Den Bosch, waaronder de "harde kern" van het oude Maasdriel. Het vliegen aldaar bevalt mij prima en de ontvangst was uitstekend.
Ik kan mij voorstellen, dat leden die verknocht zijn aan de club in Vught, niet bepaald blij worden van het zwaard dat boven hun hoofd hangt,
Het vinden van een ander veld is erg moeilijk. De gevangenis en de natuurgebieden gooien het nodige roet in het eten.
Toch moet je m.i. realistisch zijn en vooruit denken. Ik heb helaas, tot op heden, geen positieve signalen over een nieuw veld mogen ontvangen.