vliegtuigje maken

hallo, ik zou graag een vliegtuigje maken uit isomo/isolatie materiaal,of andere materialen.

hoeft nog geen elektronica in het zou gewoon een "gooivliegtuigje" moeten worden.
groot of klein maakt niet uit , 't moet vliegen dus niet dat als je 't gooit dat ie direct de grond ingaat

tips of mensen met ervaring daarmee :)

Awel , dat moet lukken ...
Ik had juist het zelfde gedacht vandaag.
"gooivliegtuigje" soort zweever voor ik denk binnen huis ?
Ben beniewd naar de reacties.

Ik maak nog wel eens werpzwevertjes van wat balsa. Van 2 plankjes van 1,5mm en een plankje van 5 mm kun je er een stuk of 6 maken en dat kost je maar een paar euro.

100416_VV.jpg

100423_Mika7.jpg

http://www.modelbouwforum.nl/forums/vrije-vlucht/107516-goedkoop-eenvoudig-plezier.html

Mocht je het zelf willen proberen: tekeningetje op A4 zonder rand uitprinten

Mika7.jpg

Dit werkt erg goed om te leren snappen hoe een vliegtuig werkt en hoe je het af moet stellen.

In het vrije-vlucht forum vind je nog veel meer

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht juist aan het zefde Arjan.
Heb deze vlug op enkele minuten tijd gemaakt:

DSC03017.jpg

Uit 1 en 3 mm balsa, en verder eindeloos experimenteren.

Anders is misschien een Felix een optie.
In verschillende groten te krijgen.

full

Mvg Johan

Ik maak nog wel eens werpzwevertjes van wat balsa. Van 2 plankjes van 1,5mm en een plankje van 5 mm kun je er een stuk of 6 maken en dat kost je maar een paar euro.

100416_VV.jpg

100423_Mika7.jpg

goedkoop-eenvoudig-plezier

Mocht je het zelf willen proberen: tekeningetje op A4 zonder rand uitprinten

Mika7.jpg

Dit werkt erg goed om te leren snappen hoe een vliegtuig werkt en hoe je het af moet stellen.

In het vrije-vlucht forum vind je nog veel meer

die ga k es probere :D:D:D

Jij bent goed bezig :-)
Door met dit soort eenvoudige vliegtuigjes te prutsen leer je héél erg veel. Een vrije vlucht vliegtuigje moet van zichzelf goed vliegen, je kunt niks corrigeren met je zender. En dus leer je heel snel wat wel- of niet werkt en hoe dingen elkaar beïnvloeden.
Ik vind het zelf (naast RC vliegen) onwijs leuk om dit soort simpele dingetjes te maken, heb er echt lol van. En dat voor een paar dubbeltjes per vliegtuig.

Ga zo door!

Jij bent goed bezig :-)
Door met dit soort eenvoudige vliegtuigjes te prutsen leer je héél erg veel. Een vrije vlucht vliegtuigje moet van zichzelf goed vliegen, je kunt niks corrigeren met je zender. En dus leer je heel snel wat wel- of niet werkt en hoe dingen elkaar beïnvloeden.
Ik vind het zelf (naast RC vliegen) onwijs leuk om dit soort simpele dingetjes te maken, heb er echt lol van. En dat voor een paar dubbeltjes per vliegtuig.

Ga zo door!

ik vind het fijn dat je er zo over denkt :D:D:D

ik heb deze al een paar keer gemaakt van 3mm depron voor vleugels en 6 mm voor de romp lijmen heb ik gedaan met uhu por je kan hem gewoon uitknippen en overtekenen op het depron
3view-1.gif

ik heb graag iets wat je gooit, wat dan in de lucht blijft zweve en even daarna "land" <=:)

niet zo da je gooit , het gaat omhoog, direct omlaag en crasht in de grond

is dit mogelijk zonder er motortjes aan te bevestigen

:confused::confused::confused:

ja. Maak eens zo'n vliegtuigje als ik je liet zien. Als het direct naar beneden komt doe je iets niet goed........

Is idd leuk om te doen en je leert er veel van. Tijdje geleden heb ik deze LS-6 gemaakt;) Rompje op 5mm balsa geschetst en uitgezaagd vleugel van 3mm balsa. LET WEL! de vleugels heb ik op de foto zonder lijm bij elkaar gestoken en zien er van voor gezien horizontaal uit, dit moet niet! het is heel belangrijk dat je een flinke V-stelling inbouwt
Succes!

sunp0003i.jpg

sunp0010.jpg

PS: Let niet op de datum

Back