vliegtuig eigen ontwerp

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
aangezien ik al lang opzoek ben naar een beginnersvliegtuig ben ik maar eens beginnen tekenen
en dit is het resultaat misschien ga ik het zelf bouwen maar ik twijfel nog
sorry voor het slechte beeldresultaat

gr.senne

heey senne,

dus je gaat misschien toch aan de zelfbouw. ziet er leuk uit. depron is lekker sterk dus goeie
materiaal keuze is ook nog eens goedkoop te krijgen als je het niet bij een modelbouwzaak
haalt maar bij een vloerleggingsbedrijf dacht ik(meer info hierover pb dan jesse die weet het wel).
is best een groot toestel met een span van 1,40m maar dan zweeft ie wel lekker goed. denk wel even
goed na over je profiel i.v.m. de creeëren lift. veel succes ermee maar komt vast wel goed ziet er leuk uit.

bedankt!
maar heeft iemand nog tips?
is een depron plaat ook gewoon te krijgen bij een houthandel ??

grsenne

je kan depronplaten krijgen bij sommige modelbouwwinkels en bij bedrijven die vloeren leggen
(het word namelijk ook gebruikt als isolatiemateriaal) zoek ff in google naar depron dan vind je
ook nog andere namen voor dit materiaal en de bedrijven die vloeren leggen kennen het onder
een andere naam. als je dan die andere naam invoert in google ofzo dan vind je wel bedrijven
die dat hebben en waar je het ook kan kopen. je denkt nu: waarom bij een vloerleggersbedrijf
als het ook bij een modelbouwzaak kan? antwoord is simpel: bij modelbouwzaak is het veel duurder.

even nog vraagje: neem je 6mm depron of 3 mm??
ik denk dat 6mm het beste is i.v.m. de grote van het toestel en het gewicht dat er aan komt te hangen,
voor je vleugel is misschien wel het handigste om 3mm te nemen en er daar dan 2 van op elkaar te
doen met wat ribben ertussen dan krijg je gelijk een mooi profiel en het is lekker stevig. voor je stabilo
zeker weten 6mm nemen anders is die zo slap. de grote van stabilo's weet ik niet maar misschien dat
deze nog iets groter kan op dit toestel, maar dat moet iemand met meer ervaring maar even bekijken
durf ik niet zeker te zeggen

Voor die vleugel: maak hem zeker sterk genoeg! Handjeklap wil je niet! Ik heb zelf geen ervaring met depron, maar ik zou zeker koolstof hoofdliggers gebruiken. Overigens, misschien is het nog beter ov gewoon van hout te bouwen. Ik zou ook niet een eigen ontwerp doen, maar gewoon een tekening van een bekend toestel nemen. Die zijn er heus in dit formaat en dan weet je zeker dat het goed vliegt :P Jouw ontwerp zal vast wel vliegen, maar de vraag is of dat 'ie dat ook goed doet :wink: (met voldoende vermogen vliegt een keukenkastje nog wel, de vraag is hoe :P)

Overigens, indoor :? Hoe groot is je schuurtje dan wel niet 8O

Je gaat toch wel bij een club he :idea:

Stefan

Van die schuur vroeg ik me ook al af :P
Indoor modellen zijn op z'n max. iets van 1m.
1.40m is denk wel wat te groot.
Of je moet gewoon een hele grote sporthal of schuur hebben :wink:

in verband met dat indoor gedoe :P
ik dacht dat het binnen ook nog wel zou kunnen inverband met zijn trage snelheid en hij is van depron dus?...

bedankt voor die tips van de depron enal
maar nu de elektronica?? iemand een idee ????

BY THE WAY hoeveel kost zo een depron plaat ??
ik dacht iets van een 10euro of niet ???
en hoe groot is zo een plaat ?

gr.senne

Indoor kan wel maar dan moet je een schockflyer maken, die kunnen ook héél traag vliegen.
Alleen schiet je dan wel je doel als beginner aardig voorbij denk ik.
Zoek ff op shocky of op shockflyer dan vind je meer dan genoeg info.
Je zal dan wel aan de brushless moeten denk ik of een vertraagde speed xxx (300, 400, 480 etc.)

Pibros is ERG leuk zelfbouwen, maar een Zagi ook maar geen van beiden voor indoor.
Voor het model dat je laat zien:

Als je die van depron maakt zou ik zeggen, speed 400 7.2V met 3S lipo om mee te beginnen.
Koolstof ligger kan, maar mag ook gewoon van balsa hoor, da's iig een stuk goedkoper.

Groetjes, Jesse.

bedankt
Theo Coenen heeft me gecontacteerd en hij wil me graag helpen met de bouw van mijn model
we gaan er samen volgende week mee van start gaan !!!!
Theo zal dan ook de eerste testvlucht maken van mijn model en hij zal dan zijn ondervindingen hier posten
daarnaa gaat hij mij les geven met mijn eigen toestel :P en dan zal ik mijn ondervindingen hier posten

als er nog tips of opmerkingen zijn zezijn altijd welkom !!

ik zal in de loop van uren of dagen het materiaal lijstje eens posten
zodat jullie weten welke servo's,motor,regelaar,... erin komen

gr.senne

Senne zei:
bedankt voor de info
maar hoeveel kost zo een depron plaat ???
en hoe groot is zo een plaat ?

Ik koop Depron plaatjes van 1 x 1 meter
voor € 2,10 voor 6mm
en € 1,60 voor 3 mm
(in Zwolle)

heb er net voor de 1e keer 5 x 6mm en 5 x 3 mm gekocht
want ik wil ook voor het eerst een depron vliegtuiggie gaan bouwen

Vleugel van depron met deze spanw. moet versterkt worden.
Kan het beste met koolstof buis.
Struts houten stokjes kan ook maar dat geeft problemen als je de vleugel met elastiek aan de romp vast maakt.
Stabilo lijkt wat klein op de tekening.
Vergelijken met bestaande ontwerpen geeft een idee van de beste afmetingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back