Beste lezers,
Sinds een aantal weken in het bezit van een Tucano 40 ARF, toestel heeft vandaag zijn technische en motorische keuring gehad en goed bevonden.
Nu is mij verteld, dat een Tucano 40, een typische turbo-prop trainer, heel anders vliegt dan een Fourstar 40. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een redelijke ervaren piloot ben, maar nog niet de juiste skills heb om met een Tucano te kunnen vliegen.
De Tucano is ranker van bouw, zo ook de vleugels die wat spitser lopen dan die van een Fourstar, die wat rechter zijn gebouwd. Nu zou een tijdje vliegen met een Fourstar, die net als de Tucano een laagdekker is, een goede training kunnen zijn voordat ik met de Tucano zou kunnen vliegen.
Ik vroeg me dus af of er mensen zijn die eenzelfde ervaring hebben gehad of nog hebben, en waar moet ik op letten als ik , bijvoorbeeld , eerst met de Tucano zou gaan vliegen, en dan pas met de Fourstar, of is andersom een betere keuze.
Ik heb tot nu toe alleen met hoogdekkers gevlogen, o.a : Taxi-cub 2 en een SuperStar 60, dus de meest logische stap zou dan zijn om naar laagdekkers te gaan, om meer skills te krijgen. Niet dat ik bang ben om die stap te maken, maar ik wil zekerheid hebben om er voor te zorgen dat de Tucano niet bij de eerste meters al richting grond gaat.
Graag jullie meningen en/of ervaringen en/of tips. Ik ben benieuwd
Sinds een aantal weken in het bezit van een Tucano 40 ARF, toestel heeft vandaag zijn technische en motorische keuring gehad en goed bevonden.
Nu is mij verteld, dat een Tucano 40, een typische turbo-prop trainer, heel anders vliegt dan een Fourstar 40. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een redelijke ervaren piloot ben, maar nog niet de juiste skills heb om met een Tucano te kunnen vliegen.
De Tucano is ranker van bouw, zo ook de vleugels die wat spitser lopen dan die van een Fourstar, die wat rechter zijn gebouwd. Nu zou een tijdje vliegen met een Fourstar, die net als de Tucano een laagdekker is, een goede training kunnen zijn voordat ik met de Tucano zou kunnen vliegen.
Ik vroeg me dus af of er mensen zijn die eenzelfde ervaring hebben gehad of nog hebben, en waar moet ik op letten als ik , bijvoorbeeld , eerst met de Tucano zou gaan vliegen, en dan pas met de Fourstar, of is andersom een betere keuze.
Ik heb tot nu toe alleen met hoogdekkers gevlogen, o.a : Taxi-cub 2 en een SuperStar 60, dus de meest logische stap zou dan zijn om naar laagdekkers te gaan, om meer skills te krijgen. Niet dat ik bang ben om die stap te maken, maar ik wil zekerheid hebben om er voor te zorgen dat de Tucano niet bij de eerste meters al richting grond gaat.
Graag jullie meningen en/of ervaringen en/of tips. Ik ben benieuwd
