Vliegers omgeving IJmond

Status
Niet open voor verdere reacties.
is er trouwens een foefje om een goed gebalanseerde prop evengoed toch wat meer decibelletjes te geven ?

een funjet maakt ook een mooie sound , de liporacer hoor je bijna niet
Hoe minder geluid, des te beter de prop. De herrie op de FunJet komt domweg doordat de propellor veel te veel toeren maakt. Gevolg is zogenaamde cavitatie. Hierdoor wordt de propellor enorm inefficiënt, kan gaan resoneneren op de punten en spat vervolgens uit elkaar.

Twijfels twijfels. Ik kan nu ook een extra sateliet op de Ar7200bx zetten maar mischien is de standaard ar7200bx al genoeg met zijn 2 antenne's?

Wat vind jij Sleur? Met de Ar6255 ging het ook perfect, maar die had 1 antenne aan elke kant van de heli. Links en rechts.
Ik vind er niets van, ik heb het niet gebruikt dus kan het ook niet aanbevelen (of afraden)...

/eigen woorden :p

Laatst hadden we het op de club over, sleutelhangercameraatjes.

Hoe minder geluid, des te beter de prop. De herrie op de FunJet komt domweg doordat de propellor veel te veel toeren maakt. Gevolg is zogenaamde cavitatie. Hierdoor wordt de propellor enorm inefficiënt, kan gaan resoneneren op de punten en spat vervolgens uit elkaar.

Ik vind er niets van, ik heb het niet gebruikt dus kan het ook niet aanbevelen (of afraden)...

/eigen woorden :p

Laatst hadden we het op de club over, sleutelhangercameraatjes.

Got it ;)

dat weet ik ook wel , maar wat geluid is wel kicken , dan maar een beetje stroomverlies en iets minder snelheid .;)

ik denk dat de liporacer evengoed wel als een malle gaat , net de 4s setup erin en ff getest met een degelijke 6x3 prop , hij wil bij halfgas al uit mijn handen glijden , volgas durf ik wegens veiligheids overwegingen niet te testen , dat doe ik liever in de lucht :p

neem zondag je radargun maar mee , denk dat hij over de 200kmpu gaat , en wellicht veel harder .

@all Sebart Sukhoi vliegers:
De Sukhoi die Alexzzz te koop heb staan, is dat een goeie? (set up)
m.v.g. Erik

Ik heb even voor je gekeken. Dit is de juiste setup.
Ik zeg kope,kope, kopen. Dan hebben we er 3 op de club.

Kan je eindelijk weer eens normaal vliegen i.p.v. die piep vlieger:D

iemand nog een leuke bixler kopen ?
geheel vliegklaar met 2700kv binnenloper , vliegt prima en best snel ook !
ontvanger erin en vliegen maar !

prijs 50E

eventueel kun je deze lipo's er bij kopen , kun je lekker lang vliegen .

dus de 4000mah (3s) nano tech 35-70c discharge
4x opgeladen geweest ,dus vrijwel nieuw .

ez020.jpg

ez021.jpg

@Erik3D: Ik vind de lipo's die hij gebruikte wel aan de magere kant voor het toestel. Ik vloog hem op 6S 4000Mah en dat kwam het toestel qua CG ten goede.

Verder nette prijs. Setup is ook goed.

Ik overweg nog steeds de V1 te kopen. Heb er nog een HK setup voor liggen (dat nu wel goed ingeregeld is). :lol:

Tip: Zorg ervoor dat je ESC niet op hardcuttoff staat...

resulaat:
DSC00529.jpg

Is inmiddels weer opgebouwd door m'n pa overigens. Staat nu een .50 ASP op. :)

sleur ik kom er zo aan.
Oeh, spannend... :D Doe ik alvast mijn lingeriesetje aan... :yes: 8O :?

Goedverdegoedver :evil: Meet ik zondag de as van de motor voor de Dogfighter, is 4.8mm. Dus een snelspanner voor 5mm as besteld. Zijn die veel te ruim. 4mm spanners ziin te klein. 8O Dus nu op zoek naar een 4.5mm versie zoals bij de MPX Blizzard wordt geleverd. Die heb ik wel maar is te kort en daar kan niet direct een prop op omdat er een heel dunne zeskant aan de askant zit waardoor de prop gaat slingeren. Bij de Blizzard valt de houder voor de bladenover deze zeskant. Morgen geen hondengevecht dus. :cry:

zo, de motor is van zijn "steeltjes" af, stukje uit de romp gesneden voor de uitlaat, rubbers onder de servo's gedaan, lipo's geladen, startkist in orde gemaakt.

ik ben klaar voor de 1e vliegles. laat het maar zaterdag worden. :banana:

img8667dce.jpg

img8666dce.jpg

Oeh, spannend... :D Doe ik alvast mijn lingeriesetje aan... :yes: 8O :?

Goedverdegoedver :evil: Meet ik zondag de as van de motor voor de Dogfighter, is 4.8mm. Dus een snelspanner voor 5mm as besteld. Zijn die veel te ruim. 4mm spanners ziin te klein. 8O Dus nu op zoek naar een 4.5mm versie zoals bij de MPX Blizzard wordt geleverd. Die heb ik wel maar is te kort en daar kan niet direct een prop op omdat er een heel dunne zeskant aan de askant zit waardoor de prop gaat slingeren. Bij de Blizzard valt de houder voor de bladenover deze zeskant. Morgen geen hondengevecht dus. :cry:

das klote :(

ik had de himax en later een turnigy voor op 4s en beide assen gewoon 5mm :cool:

Siggy heeft wel interesse in de lipo's ;)

dus die gaan naar you ;)

zo, de motor is van zijn "steeltjes" af, stukje uit de romp gesneden voor de uitlaat, rubbers onder de servo's gedaan, lipo's geladen, startkist in orde gemaakt.

ik ben klaar voor de 1e vliegles. laat het maar zaterdag worden. :banana:

img8667dce.jpg

img8666dce.jpg
beter cees, ziet er goed uit nu. vraagje : heb jij ook je ontvanger in de voom gezet dit is ervoor dat deze niet beschadigt door trillen of op andere wijze
gr joop

beter cees, ziet er goed uit nu. vraagje : heb jij ook je ontvanger in de voom gezet dit is ervoor dat deze niet beschadigt door trillen of op andere wijze
gr joop

nee, moet zaterdag maar even in wat andere kisten gaan kijken hoe die dat hebben gedaan. de ontvangers zitten nu nog met klittenband aan de romp vast.
heb jij de electronica wel in foam verpakt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back