Vliegers omgeving IJmond

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Edwin,

Zonde van de kist, maar erger nog dat je bijna met de laatste landing je zelf en je camera man aanvliegt. Dat terwijl je daar heel veel ruimte hebt.

Is dus niet echt lachen zoals spikkel dat ziet. Kist had niet stuk hoeven gaan op zo'n open vlakte. Neem aan dat je de liporacer aan de grond laat.

Ah ja, even vergeten dat er ook mensen zijn die de ernst ervan inzien.. cheer up dude!

Ah ja, even vergeten dat er ook mensen zijn die de ernst ervan inzien.. cheer up dude!

Je mag best weten dat ik veel liever roep "Mooi gevlogen Edwin", dan dat ik alleen maar kan zien dat het nog niet goed gaat. Ik hoop toch wel dat je dit als RC piloot ook in ziet. Ben nog steeds van mening dat je iemand daar op moet wijzen en geen lolletje moet maken van dit soort dingen.

Zelf vlieg ik erg veel en train ook veel voor de NK wedstrijden, dus weet ook hoeveel tijd er in gaat zitten om het goed te krijgen. Er is een verschil tussen vliegen en vliegen.

Ik hoop voor Edwin dat dit nu voorlopig zijn laatste crash is geweest. Zou er zelf niet vrolijk van worden. Als ik een paar posts terug lees dan ging er tijdens de eerste vlucht ook al wat mis. Toen was er al lichte schade aan het toestel. Kan alleen een beoordeling geven aan de hand van de foto's en filmpjes, maar zo als ik kan zien is het veld daar ruim genoeg om te landen en vliegen.

Hier moet ik wel een beetje om lachen...........
De film geeft een behoorlijk vertekend beeld, er zat nog plenty ruimte tussen het vliegtuig en ons, alleen helpt het niet als de cameraman door de lens kijkt en daardoor schrikt van het toestel:rolling:
Wat betreft de crash;
toen ik sprak van afstand inschatten had ik het over de boom waar ik in volle vaart inknalde.
Ik heb de bocht te ruim genomen en het leek of ik ruim aan de goede kant van de boom zat, maar niet dus.
Tijdens de eerste vlucht (op het veld van een andere club) braken door de trillingen de popnagels waarmee het uiteinde van mijn uitlaat vastzat; daardoor geen vermogen meer en een (prima) noodlanding gemaakt waarvoor zelfs geklapt werd, alleen wel buiten het veld en dus 1 poot van mijn landingsgestel krom.

Al met al verder heerlijk gevlogen, heeft me een toestel gekost en dat is jammer, maar aan de andere kant weer een goede les dat ik mijn kist pas omlaag moet halen als er niets is waar ik tegenaan kan knallen.......
Je mag best weten dat ik veel liever roep "Mooi gevlogen Edwin", dan dat ik alleen maar kan zien dat het nog niet goed gaat. Ik hoop toch wel dat je dit als RC piloot ook in ziet. Ben nog steeds van mening dat je iemand daar op moet wijzen en geen lolletje moet maken van dit soort dingen.

Zelf vlieg ik erg veel en train ook veel voor de NK wedstrijden, dus weet ook hoeveel tijd er in gaat zitten om het goed te krijgen. Er is een verschil tussen vliegen en vliegen.

Ik hoop voor Edwin dat dit nu voorlopig zijn laatste crash is geweest. Zou er zelf niet vrolijk van worden. Als ik een paar posts terug lees dan ging er tijdens de eerste vlucht ook al wat mis. Toen was er al lichte schade aan het toestel. Kan alleen een beoordeling geven aan de hand van de foto's en filmpjes, maar zo als ik kan zien is het veld daar ruim genoeg om te landen en vliegen.

ik ook niet............kan de klap nog horen al ik eraan terugdenk............:rolling:
Shit happens; het vliegen gaat verder prima, alleen vlieg ik wel erg veel volgas en zal het ook nog wel eens misgaan met het laag over het veld vliegen...1 meter is niet veel...
Ik weet zelf ook wel dat ik nog niet heel veel ervaring heb, maar ik kan, als ik normaal vlieg, prima opstijgen, landen, en mijn rondjes doen.
Alleen hou ik vooral van veel snelheid, rollen, loopings en van alles uitproberen (heb hier bijvoorbeeld ook een rondje rugvlucht gedaan en meskant gevlogen)Bij dat soort dingen oefenen gaat dus ook nog wel eens wat mis, en dat accepteer ik.:D
Goedemorgen...

Sorry Edwin, maar ik kon mijn lachen niet inhouden. Wel zonde! Maar wat een crash! Ik zou hem nomineren voor de crash van het jaar (al is het niet op ons eigen veld gebeurd) ;-)

Nou Edwin, met vallen en opstaan leer je hoor. Ik heb door de tijd heen ook veel crashes mee gemaakt. Helaas nog nooit in een boom gezeten op deze manier. haha.

oja, vandaag een bezoek gebracht aan Michael Sieck van start en een Nemesis nxt-e bestelt.......kan mooi mijn Picco P80 DF motor in:banana:
combinatie zou ruim 300km/h moeten halen:D
Kan ik de volgende keer de boom misschien doormidden vliegen:rolling:
Serieus: erg leuke vlieger, full composite met retracts:D:D:D

Laatst bewerkt:
toen heel regelmatig over een aantal jaar gezien maar helaas geen geld om echt te beginnen met vliegen.
Later ook nog lid geweest een paar keer maar ook toen kwam het vliegen er nooit van.
Toen nog een keer lid geworden samen met Tito, maar toen verhuisde ik naar Amersfoort dus werd het weer niks, en nu sinds anderhalf jaar ofzo lid.

Vanwaar deze vragen? Ben je van plan om een bloemetje te bezorgen voor mijn jubileum ofzo???

Omdat ik ontzettend in je geinterreseert ben ;) Je lijkt zoveel kennis te hebben van de club dat ik dacht zo die is ontzettend met de hobby bezig geweest :D

kwestie van de website uitpluizen, en inderdaad, ik ben altijd geïnteresseerd geweest in de club en de hobby.
Ik vind de ACH een leuke club, mooie accommodatie en aardig wat actieve leden.
Verder hebben ze altijd leuke evenementen georganiseerd waar ik door de jaren heen vaak ben gaan kijken.

Sinds mijn 10e radiografische auto's gehad (nitro), later ook speedboten en ook het vliegen geprobeerd zonder les, maar dat was niet echt een goed idee....(toen crashte ik nog sneller dan nu, kun je nagaan!:rolling:)

Wel leuk dat je zo in me geïnteresseerd bent, als je me 14 Februari maar geen kaartje of bloemen stuurt, want ik ben gelukkig getrouwd:yes:.
En ook al zie ik graag je achterkant, je moet dat niet verkeerd uit gaan leggen natuurlijk.........:D

Omdat ik ontzettend in je geinterreseert ben ;) Je lijkt zoveel kennis te hebben van de club dat ik dacht zo die is ontzettend met de hobby bezig geweest :D

Voor eventueel geinteresseerden:
Mijn Lembeck Extra gaat in de verkoop (2.32m span geschikt voor 50cc benzine)
Ben er ondertussen wel achter dat dat model niet bij mij past qua vliegstijl, is meer geschikt voor 3D en niet voor volgas knallen.....
Aangezien ik niks heb met 3D gaat hij dus in de verkoop, toestel leeg gaat weg voor leden van de ACH voor 300 euro, mocht er niemand geinteresseerd zijn zet ik hem later wel op het forum en MP voor meer.
Nieuw kost dit toestel met carbon landingsgestel 600 euro en het toestel is nagenoeg in nieuwstaat!!!

Interesse graag per PM

Hmm... 10 jaar.. Eigenlijk ben ik wel al zo'n beetje zo lang lid van de ACH denk ik onderhand. Onze eigen club destijds (de MVZ) ging rond 2000 ter ziele. En wij (bestuur destijds) boden onze leden de mogelijkheid bij de ACH aan te sluiten.

Woei, time flies!

Dit wordt de nieuwe vliegert:banana:

full

Uiteraard komt er ook weer een verse Leki, want dat blijft toch de favoriete elke dag vliegert:yes::yes::yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back