Vliegers omgeving IJmond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraag : nieuwe accu`s hoe deze tehandelen voor het opladen ?. zijn hier bepaalde instukties voor, of kun je ze gewoon laden het zijn hypedrion 240mha 2s 25c :confused::help:

Joop,

De beste manier is om de accu eerst 6 tot 7 keer te ontladen en laden met 1C. Dat houdt dus in met 1X de eigen capaciteit van de accu.

In jou geval dus 6x ontladen en laden met 240mA of 250mA als je lader niet ander kan. Na de laatste keer laden kan je de acuu gebruiken en als het Hyperions zijn mogen ze daarna met 5C geladen worden.

In jou geval dus met 1,2A

Is een beetje werk, maar zo heb je de meeste plezier an je accu's

Gr. Jasper

Check, laden met 300 mAh mag ook, meeste ladders doen het in stappen van 100 mAh. ;) Ontladen die ik altijd met 4C of 5C, dus zo'n 1A tot 1,3A. Is ook niets mis mee. :nooo:

Ik had voor hey indoor seizoen mijn kleine Hyperions een keer voorzien van eren extra draadje om te balanceren, was niet eens nodig. Ondanks telkens laden met 4C. 8)

Dus eerst 6 x ontladen dat doen we met de lader deze zetten op lipo-discharge-dan staat er D=0.69 -2s hierop de lipo aansluiten en dat ontlaat hij als ik het goed heb gedaan . vraag stopt hij wanneer hij onladen is ???? ik bezit een eoso606i ac/dc van hyperion

Heeft de lader geen cycle functie zodat je automagisch tig keer kunt ontladen en opladen? De Graupner DUO 50 heeft zo'n functie.

In het kader van te grote ogen en een kleine maag wat opruimen omdat het ook op termijn kansloze projecten zijn. Ik heb nog een bouwdoos van een Somethin' Extra. Nieuw in doos, is al een paar keer van clublid gewisseld voor €75,= dus bij deze voor hetzelfde naar de volgende liefhebber. :D

In het kader van te grote ogen en een kleine maag wat opruimen omdat het ook op termijn kansloze projecten zijn. Ik heb nog een bouwdoos van een Somethin' Extra. Nieuw in doos, is al een paar keer van clublid gewisseld voor €75,= dus bij deze voor hetzelfde naar de volgende liefhebber. :D

pb.. :oops:

check :de 1e ontladen, de lader stopt wanneer de accu leeg is en hij ontlaad tot 7 volt in +/- 10 min, de 2e ontlaat hij tot 7.004volt in +/- 10 min: de 3e tot 7.005 volt ook in 10 min: de 4e 10 min tot 7.181 volt mmmmmmmmm laden duurt wel wat langer bericht volgt

Geregeld, terug naar de vorige eigenaar. 8O :rolling:

Volgende object, een Multiplex Blizzard. Reeds 3/4 gebouwd, alleen nog servo's in de vleugel, motor afmonteren, regelaar solderen en klaar. Is inclusief 2x HS56HB op de staart (reeds gemonteerd) en 2x HS65HB voor in de vleugels, Torcster Purple 3536 1450kV motor, originele MPX spinner, paar klapprops (Aeronaut Carbon), Graupner Compact regelaar etc. Mag weg voor 100 eypo. :bye:

blizzard_banana_top.jpg

blizzard_banana_bottom.jpg

zo de lader heeft goed zijn best gedaan, het laden gedaan volgens de oficeeele weg duurt wel 61 tot 64 minuten dit is lange dan gedacht. dit gemeten bij 4 accu`s.

hoi Joop, ja ik ben geweest ik had de mijne ook ff mee genomen en ze even vergeleken. Dankzij jouw kissie heb ik het zwaartepunt kunnen nakijken, hij ligt weer op de plank waar die lag. nog bedankt voor het meenemen :)

geen probleem man al had je hem mee naar huis genomen om op je gemak te kijken
oja je heet op de site geen cas maar

Pannekoek hahahahhahahahhhhahaahhha

Voor mij vandaag niet :nooo:

Eerst maar eens op kledingjacht, daarna nog maar ff bouwen, dan schiet de dag al weer lekker op...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back