Heren,
De uitlaten en bochten zijn binnen gekomen. Het spul is besteld en geleverd bij Aerobertics.
Dat gaat voor mij toch een beetje mijn hof leverancier worden zo.
Het volgende lijstje gaat er in:
1 x Canister 88VS-5 R with smoke tap
1 x Canister 88VS-5 L with smoke tap
2 x ABF-header KS
1x PTFE-tube 20cm
4x spring clamb for PTFE-tube
1 x DA Tankdop (Ondanks een DLE111)
Inmiddels heb ik ook de betreffende ondersteuning voor de uitlaten gemaakt. Hiervoor heb ik de bestaande onderkant aan moeten passen (Lees: uitbreken) en nieuwe ondersteuning moeten maken voor het landingsgestel en uitlaat houders.
Hieronder vanaf de bovenkant. Daarbij moest dus de bestaande tank paneel verwijderd worden zodat ik de kamer voor de uitlaten kon maken. Het exit gat zit netjes aan de onderkant.
Toen alles netjes gelijmd was en de uitlaten goed pas zaten, heb ik de bovenkant gemaakt waarop de tanks komen te zitten. Tevens zorgt dit paneel ervoor dat de uitlaat kamer enigszins afgesloten is t.o.v. de binnenkant van de kist. Oftewel de binnen stromende lucht, moet via de onderkant naar buiten. Een beetje zal zich gaan ophopen in de kist zelf.
Zie hieronder het plankje. Achter de tanks, komt de rook pomp met lipo. De tanks zijn beide 750 ml met klunk. Eén voor de rook en één voor de benzine.
Nadat alles op maat gemaakt was, kon het plankje erin gemaakt worden.
Nu zie je mooi de gereserveerde ruimte voor de smoke pomp. Tevens kun je zien dat aan de voorkant in de binnenkant ook een opening is. Hierdoor kan de hete lucht van de uitlaten toch een beetje de kist in komen. Ik vermoed niet dat dit een serieus probleem gaat geven.
Nadat vanavond mijn bankschroefje vast gezet is aan mijn werkbank, kon ik de bochten gaan buigen. Eerst dan maar even op zoek in de schuur naar een soort staaf om als hefboom te laten fungeren. Na 10 minuten struinen had ik er een gevonden. Geen idee wat het waarvoor het was maar het voldeed.
Na een klein half uurtje buigen, meten, buigen, meten, buigen en meten, had ik er één helemaal af.
In eerste instantie geeft KS aan dat de headerpipe tussen de 20 en 22cm moet komen te zitten. De lengte die de pijp nu heeft is ongeveer 24 cm. Korter kan altijd nog.
Hebben jullie eng idee wat een langere headerpipe gaat doen met geluid en power?
Groetjes,
Thierry