I know…don't shoot the messenger.... duitse velden, duitse regels....![]()
Was ook geen aanval op jou. ✌
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
I know…don't shoot the messenger.... duitse velden, duitse regels....![]()
Ga dat lijstje dan ook maar voorleggen met de nodige papiertjesMet dit lijstje heb ik ook bij de Flugleiter gestaan en was er geen probleem hoor.
Veel vliegplezier!!
De vliegplek van de dag is inderdaad te vinden op het bord voor de vliegschool, zoals eerder vermeld.Volgende week ga ik eens kijken op de wasserkuppe. Blijkbaar zijn daar meerdere plaatsen waar men afhankelijk van de wind kan vliegen.
Weet iemand waar er gevlogen wordt met alleen modellen?
En waar ik met een camper in de buurt kan parkeren?
Ook bij de zuidhelling mag je parkeren met een durchlassgenehmigung. En bij de westhelling kun je ook op deze plekken parkeren. De parkeerkaart is niet geldig op de “normale” parkeerplekken.De vliegplek van de dag is inderdaad te vinden op het bord voor de vliegschool, zoals eerder vermeld.
Je mag met de camper niet op alle plaatsen parkeren. Een van de parkeerplaatsen (ik meen P5) is speciaal bedoeld voor campers, met een aantal grotere plaatsen. Parkeren hier kost €5 per etmaal. Je mag hier ook overnachten, er zijn geen voorzieningen. Neem klossen mee, de plaatsen zijn nogal scheef. Als er op de Abtsroda kuppe gevlogen wordt kun je doorrijden naar de parkeerplaats vlakbij de vliegstek. Je moet dan wel eerst bij de flugleiter langs (moet sowieso) om een parkeerbewijs voor modelvliegers te krijgen, anders kun je een flinke boete krijgen.
Als je een camping in de buurt zoekt kan ik https://rhoen-camping-park.de/ aanbevelen, dit voorjaar voor het eerst gestaan. Paar minuten rijden vanaf de Wasserkuppe, mooi sanitair, broodjesservice.
Ga dat lijstje dan ook maar voorleggen met de nodige papiertjes
Bedankt! Komt vast goed met dat plezier!
Nee oost van Kaltensundheim. Daar zit modelvliegclub Rhön Dolmar. Hemelsbreed ongeveer een km van de plek waar jij weggestuurd bent. Niet heel vreemd als er zo dichtbij een veld is.Hee, Kaltensundheim, Sargdeckel? Daar ben ik nog eens weggestuurd door een boze boswachter. Vloog toen wel prima...