Vliegen op de Wasserkuppe 2023

Volgende week ga ik eens kijken op de wasserkuppe. Blijkbaar zijn daar meerdere plaatsen waar men afhankelijk van de wind kan vliegen.
Weet iemand waar er gevlogen wordt met alleen modellen?
En waar ik met een camper in de buurt kan parkeren?
De vliegplek van de dag is inderdaad te vinden op het bord voor de vliegschool, zoals eerder vermeld.

Je mag met de camper niet op alle plaatsen parkeren. Een van de parkeerplaatsen (ik meen P5) is speciaal bedoeld voor campers, met een aantal grotere plaatsen. Parkeren hier kost €5 per etmaal. Je mag hier ook overnachten, er zijn geen voorzieningen. Neem klossen mee, de plaatsen zijn nogal scheef. Als er op de Abtsroda kuppe gevlogen wordt kun je doorrijden naar de parkeerplaats vlakbij de vliegstek. Je moet dan wel eerst bij de flugleiter langs (moet sowieso) om een parkeerbewijs voor modelvliegers te krijgen, anders kun je een flinke boete krijgen.

Als je een camping in de buurt zoekt kan ik https://rhoen-camping-park.de/ aanbevelen, dit voorjaar voor het eerst gestaan. Paar minuten rijden vanaf de Wasserkuppe, mooi sanitair, broodjesservice.

• Like
Reactions: jve
De vliegplek van de dag is inderdaad te vinden op het bord voor de vliegschool, zoals eerder vermeld.

Je mag met de camper niet op alle plaatsen parkeren. Een van de parkeerplaatsen (ik meen P5) is speciaal bedoeld voor campers, met een aantal grotere plaatsen. Parkeren hier kost €5 per etmaal. Je mag hier ook overnachten, er zijn geen voorzieningen. Neem klossen mee, de plaatsen zijn nogal scheef. Als er op de Abtsroda kuppe gevlogen wordt kun je doorrijden naar de parkeerplaats vlakbij de vliegstek. Je moet dan wel eerst bij de flugleiter langs (moet sowieso) om een parkeerbewijs voor modelvliegers te krijgen, anders kun je een flinke boete krijgen.

Als je een camping in de buurt zoekt kan ik https://rhoen-camping-park.de/ aanbevelen, dit voorjaar voor het eerst gestaan. Paar minuten rijden vanaf de Wasserkuppe, mooi sanitair, broodjesservice.
Ook bij de zuidhelling mag je parkeren met een durchlassgenehmigung. En bij de westhelling kun je ook op deze plekken parkeren. De parkeerkaart is niet geldig op de “normale” parkeerplekken.
Ik sluit me aan bij het advies van Fotor, de Rhöncamping is prima en de eigenaar zeer vriendelijk.

Ga dat lijstje dan ook maar voorleggen met de nodige papiertjes
Bedankt! Komt vast goed met dat plezier!

Helaas....
Ik raad toch aan om je Kenntnisnachweis van te voren aan te vragen op https://kenntnisnachweisonline.dmfv.aero/
Ik heb echt van alles laten zien om te kunnen vliegen (A1/A3 en al mijn Knvvl brevetten clublidmaatschap etc)... maar ze wilden toch echt een Kenntnisnachweis zien.
Deze heb ik dan ook ter plekke aangevraagd.
Dit bewijs wordt naar je opgestuurd, maar met het betalingsbewijs in de mail en een screenshot van de DMFV dat deze in "erwerbung" is, gingen ze akkoord.
Ook heb je een bewijs nodig dat je bent verzekerd. Met je Knvvl pas gaan ze hier mee akkoord.

Gr Edwin

PS: Helaas was het weer niet zo denderend en hebben we niet zoveel kunnen vliegen, de mooie wandelingen in de omgeving maakten een hoop goed!

Vandaag weer een dagje gevlogen. Ik had deze K8b van Graupner bij me die ik ooit eens van R.c.Paul gekocht had. Voor de niet-kenners: dat model is van begin tachtiger jaren. Destijds kon ik daar alleen kwijlend in de folder naar kijken want betalen kon ik die als scholier echt niet! Dus dat ik er nu wel een heb is extra leuk. Datzelfde geldt waarschijnlijk voor veel Duitsers want al tijdens het vliegen waren er mensen die mij een bod deden of informeerden naar de vraagprijs :). Daar ben ik niet op ingegaan maar het is leuk dat men zoveel belangstelling heeft.
IMG_1110.jpeg

Vandaag de AMD (Antik Modellflugfreunde Deutschland) een slot van 10:00 tot 15:00 uur om met klassieke modellen te vliegen. Voor een klein bedrag ben je lid, en krijg je 4x per jaar de Antik Rundschau toegestuurd. Ik probeer meestal om de eerste week van september mee te vliegen. Hier een impressie van dag 1.
IMG_1113.jpeg
IMG_1114.jpeg
IMG_1115.jpeg
IMG_1116.jpeg
IMG_1126.jpeg
IMG_1127.jpeg
IMG_1120.jpeg
IMG_1131.jpeg
IMG_1138.jpeg
IMG_1140.jpeg

Het is nu een beetje laat in het seizoen om nog een draadje voor 2024 te openen. Dus daarom nog wat beelden van afgelopen weekend in dit draadje

Back